Gå til innhold

Collector's/Limited/Special Edition diskusjon!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk skaffet en ekstra Diablo 3 CE idag, hvor mye kan den bli verdt om 1-2 år tro?

 

I forhold til at Diablo 3 ikke vil bli betraktet som et spill av de som faktisk bruker det, men heller et auksjonshus for items om 1-2 år, så er jeg ikke så sikker på at den CE'en vil være verdt noe som helst.

 

Hehe, du må ikke blande din misnøye med auksjonshuset med den generelle oppfatning av auksjonshuset som er en stor + for Diablo samfunnet.

 

Har Diablo i orginal førstegang papp utgave, Diablo 2 Exclusive Gift Set og nå da Diablo 3 CE som jeg har tenkt å muligens selge i 1 stor pakke. Det burde få en fin pris tenker jeg om jeg sitter på det i et år eller fler år.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Om den er i god behold, er det godt mulig den allerede er verd litt. Den er omtrent umulig å oppdrive lenger, og kostet rundt tusenlappen da den var ny.

 

 

Hehe, du må ikke blande din misnøye med auksjonshuset med den generelle oppfatning av auksjonshuset som er en stor + for Diablo samfunnet.

Har Diablo i orginal førstegang papp utgave, Diablo 2 Exclusive Gift Set og nå da Diablo 3 CE som jeg har tenkt å muligens selge i 1 stor pakke. Det burde få en fin pris tenker jeg om jeg sitter på det i et år eller fler år.

 

Jeg er ikke misfornøyd med auksjonshuset. Det virker som den delen av Diablo 3 som har fått mest fokus fra utvikleren. Det virker som at hele spillet er bygget opp rundt dette. Du skal gå ut og finne loot, og så selge det på RMAH, tjene noen granter og være med på å gjøre Blizzard enda rikere samtidig. De aller, aller fleste som kjøpte Diablo 3, har for lengst sluttet å spille. Dette har nok noe å gjøre med at det var en så stor salgssuksess blant mainstream folk som egentlig ikke visste hva de kjøpte (likt Wii, Call of Duty og ArmA2/DayZ), men jeg synes likevel det er litt spesielt at alle mine venner (og folk på nettet generelt) som var tilsynelatende udrepelige Diablo-fans, har gått lei av 3'ern allerede. Det virker som at D3 ikke har i nærheten av den samme gjennspillbarheten som D1 og 2 hadde. Jeg sier ikke at D3 er dårlig eller noe, jeg sier bare at RMAH overskygger selve spillet.

 

Så derfor sier jeg (som en ren antagelse basert på intet annet enn mine egne spekulasjoner), at de aller fleste som fortsatt starter Diablo 3 opp jevnlig om to år, gjør det ikke fordi spillet er så himla bra (selv om at jeg er sikker på at mange synes det - jeg har ikke spilt det selv), men fordi RMAH er så populært. Og derfor tror jeg ærlig talt ikke den CE'en vil være verd så svært mye om noen år. Eller rettere sagt, jeg tror ikke den vil være verd noe mer enn hva andre out-of-print collector's editions er verd etter et par år - som jo faktisk kan være en god prosent mer enn du selv betalte uansett. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Som Hr. Jenssen sier, så har jeg også en del venner som har sluttet å spille D3 bare pga auksjonshuset. Det blir ikke bedre av at ting du kan ha kjøpt for 600$ blir nerfet uken etter.

 

Nå er jo CE-en av bedre kvalitet enn f.eks Batman AA, men... hadde D3 ikke hatt auksjonshus og en kunne spille offline i singel player delen, så hadde nok den CE-en blitt mer verdt ;)

Lenke til kommentar

cdon.com har lagt ut borderlands 2 ultimate loot chest til 1399. Til den prisen blir den ikke kjøpt av meg med det første :hm:. Ser også at coolshop har lagt den ut. Ikke noen pris enda, men jeg håper at det blir billigere :)

Endret av ipp97
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått skattepenger. Skal kjøpe den så fort jeg kommer på jobb.

 

Sjekka med mobilen, det står ikke noen pris hos CDON, bare det med overvåking som har stått der lenge.

 

Så ut til være utsolgt til 360, men det sto pris på PS3-utgaven så bestilte i hvert fall den.

 

Sweet!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Aiai, håper da virkelig ikke at det bare er cdon som får inn ULC her til lands. Venter isåfall på å kunne få det kjøpt til PC. Dessuten stoler jeg ikke helt på cdon, plutselig får de det ikke inn og gjør om ordren til "Barbie Hester og sånn" men tar like mye betalt for det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+130498

bestilte pc utgaven derfra selv, så får jeg se om den dukker opp eller ikke, forsåvidt en ukjent butikk for meg. har uansett bestilt den mindre utgaven hos gamezone just in case

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...