Gå til innhold

Har samboern rett , er jeg den eneste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHA! I en alder av 28 ser jeg frem til MAAANGE gode år foran PC-skjermen!

Jeg kjenner flere eldre karer som spiller. Opp i 40-års alderen. :smile:) Og det er aldeles ingen tussete tullinger.

Jeg ser på det som en god hobby, som et alternativ til frimerker og modelltog :wink:

 

---

FatWolf

Norwegian Wolves

Visit us at http://www.wolves.no

 

Quote:


On 2002-02-04 15:27, Combat skrev:

hei


Jeg er 29 år gammel, og syns det er digg å spille dataspill(spesiellt multiplayer, men og singleplayer). Jeg har Samboer og ett barn.

Dama mi har ingen forståelse for at jeg som 29 åring "liker å løpe rundt å skyte folk ned", som hun sier. "Du er ikke 17 år lenger" pleier hun også å si.


Hun hevder med andre ord at jeg sannsynligvis er den eneste over 25 år som liker å spille spill på datan-


<b>Stemmer DETTE?</b> eller finns det andre </b>"oldiser"</b> og?


:|




<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Combat på 2002-02-04 15:31 ]</font>


Lenke til kommentar

Hei

Er 28 med dame og unge,spiller Kingpin noen timer hver dag.Dama klager litt(selvfølgelig) og mener jeg må ha bedre ting å gjøre men det finnes jo ikke mye som er morsommere enn nettopp å rule en server.

Se listen under for hvor mye minutter jeg til tider har tilbrakt foran pc`n http://www.theclq.com/asp/find.asp?name=%2...8K9%29Prvo+Kris

http://www.theclq.com/asp/find.asp?name=%2...8IFG%29PrvoKris

 

http://www.theclq.com/asp/find.asp?pid=43103319

 

Har begynt å spille under forskjellge navn siden kjerringa begynte å sjekke clq for å konfrontere meg med hvor mye jeg spilte...har fri hele vintern så hva annet kan en stakkar gjøre...:razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 15:27, Combat skrev:

.


Hun hevder med andre ord at jeg sannsynligvis er den eneste over 25 år som liker å spille spill på datan-


<b>Stemmer DETTE?</b> eller finns det andre </b>"oldiser"</b> og?


:|




<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Combat på 2002-02-04 15:31 ]</font>


 

Ikke den eneste nei... Jeg er 39 og liker PC-spill, men jeg må "krangle" med samboerske om å få bruke PC'en til slike ting, siden hun bruker den ca dobbelt så mye som meg. Til spill.... :smile:)

 

Trond

Lenke til kommentar

Kvinnfolk er redde for at mannen skal ha andre intresser en dem ser det ut til dama mi elsker å spille Thief (hvor kan hun kan ha fått det fra :grin: hmm...

men når jeg skal spille Renegade på nettet så hyler a opp om at jeg har andre å ta hensyn til en bare meg selv ?? Hva mener a? mystic woman!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 15:27, Combat skrev:

hei


Jeg er 29 år gammel, og syns det er digg å spille dataspill(spesiellt multiplayer, men og singleplayer). Jeg har Samboer og ett barn.

Dama mi har ingen forståelse for at jeg som 29 åring "liker å løpe rundt å skyte folk ned", som hun sier. "Du er ikke 17 år lenger" pleier hun også å si.


Hun hevder med andre ord at jeg sannsynligvis er den eneste over 25 år som liker å spille spill på datan-


<b>Stemmer DETTE?</b> eller finns det andre </b>"oldiser"</b> og?


 

Heisann

 

Det dama di sier er bare tull... Det er bare kjipinger som blir voksne :wink: Jeg og kompisene mine digger alle å spille. Også jenter... Har tre-fire veninner jeg spiller UT med, og dem er fra 25-40 år gamle. Så det er dessverre dama di som har ett problem... Ikke du =)

 

SvP

('75-modell)

Lenke til kommentar

Så lenge jeg har tid skal jeg spille. Enten på pc eller på en XBox eller Playstation.

 

Er 24 år og gift. Selvfølgelig får man litt klage, men vær god i senga, ta ut søpla og kjøp blomster innimellom så går det helt greit! :smile:

 

Du er så ung som du føler deg, sier jeg.

 

Skal spille til jeg er 101!

Lenke til kommentar

Jeg er selv 28 og ser ikkenoe problem med å spille. Sitter sammen med svigers noen ganger og han er jo snart 60! Vi spiller RTS så det hyler i svingene uten at noen gidder å bry seg:-))

 

Dama gidder ikke å klage engang. Jeg sa hvor landet lå med en gang, så det nytter ikke å komme å klage nå. Dessuten så er hun selv blitt litt interesert i Tom Raider og holder nå på med tre'rn:-)

 

Men det er vel ikke dermed sagt at man skal spille hele døgnet 7 dager i uka.

Må jo vise at du vet hun eksisterer:-)

 

En kamerat av meg mista dama på grunn av spilling. Skal ikke ta noen sin side jeg men jeg synes det går litt for langt da det å spille er viktigere enn dama og annet sosialt !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 15:55, MrVilla skrev:

En kamerat av meg mista dama på grunn av spilling.



 

Oj :smile:

Må innrømme at kona har kommet med trusselen et par ganger, men hu mener det ikke, vet jeg. Noen som har tips om hvordan jeg kan få henne til å få den samme interessen. Hun har null forståelse, men aksepterer at jeg vil slappe av med datamaskinen noen ganger etter jobb. Det finnes ikke bedre avkobling etter en hektisk dag.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke hun du er sammen med helt forstår hvor komplexe og bra enkelte spill har blitt.

 

Å spille spill som Quake, Warcraft, Tekken , VF osv begynner å bli såpass tidkrevende å avangsert at du nesten kan sammenligne det med å spille sjakk.

 

Ville dama di synes det hadde vert banslig å spille Sjakk? Probably not. Spill nå til dags involver nesten like mye teori og lesing pugging og repetering. Det eneste er at det ofte tar lang tid å lære spillets regler. Når du ført kan reglene så gjelder det å tenke ut taktikker, sette opp feller osv. Når all teroi sitter, og du mesterer denne teorien i praksis blir spill mye Psykologi, ihvertfall på top nivå.

 

De fleste spillerne i verden som enten lever av det eller får betalt for det ligger i 20 årene. Ville dama di synes spill hadde vert banslig om du tjente $100000 i året på å spille? Muligens, men da tviler jeg ihvertfall på at hun hadde hatt noe imot at du spilte.

 

 

Påenget her må være at intill dama faktisk skjønner hvor mye skill som er involvert for hvor mye du må trene for å bli god i et spill, kan reglene for spillet osv har hun ingen rett til å utale seg.

 

Hvis dama di noen gang hadde feks greid å lære seg tekken, hatt tolmodighet til det og faktisk forstått det, ville hun neppe synes det hadde vert barnslig. Men for hun er det bare 2 figurer som beveger seg i et random mønster. La meg si det slik, synes noen her det er rett å utale som om feks Foball eller hockey er kjedlig hvis du ikke engang kan reglene for spillet?

 

Sier hun ja til den, så forteller det mer om henne enn det gjør om deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Absolutt ikke. Jeg er 25 og må ha min dose om dagen.

 

Dama klagde litt i begynnelsen, men har gitt seg nå etter at jeg har kjøpte en del spill til henne.

 

The Sims - Ca 2 uker, så gadd hun ikke det mer.

SOF - Hekta. Vi satt begge og spillte dette i ca 6 måneder sammen med kompisen min på 24. På nettet taper vi ikke lenger en eneste kamp mot noen :smile:

 

I disse dager så spiller vi mye Monopoly Tycoon som er et spill jeg absolutt anbefaler for de som har lyst til å dra med dama inn i spillenes fantastiske verden. Hun BLIR hekta, jeg bare lover :smile:

 

I de siste 2 ukene har det vært hennes tur til å trygle å be om å få starte et multiplayer game med Monopol selv om klokka nærmer seg midnatt og vi begge skal opp klokka 6 :grin:

 

Etter eksamenen hennes blir det Capitalism 2.

 

Jeg har en XP 1800@1600Mhz med 384MB

Dama har en Athlon 1.4Ghz med 512MB. Hun installerte til og med brennern hennes selv når jeg var borte :grin:

 

Et par tips til dere som kan tenke dere litt fred å ro fra den andre halvdelen:

 

1 - Bygg en grei PC til henne så hun kan begynne. Gjerne så lik din som mulig, dette slik at multiplaying blir fair. Forklar henne dette også slik at hun føler seg verdsatt. Når hun ser at du bygger en PC som er så bra som din egen til henne, blir hun glad siden vet at du ofrer ganske mye fra din egen hobby.

 

2. Ikke bare spill FPS og gore spill, bytt mellom forskjellige ting slik at hun ikke blir drit lei etter et par timer.

 

Spill jeg virkelig anbefaler for å få henne i gang:

 

(Rangert etter suksess)

 

1 - Monopoly Tycoon - Jeg er hekta selv. :smile:

2 - Soldier of Fortune - Vi er

3 - 1nsane (konkurer om å bli ferdig med single player først på hver deres maskin)

4 - The Sims

5 NFS:Hot Pursuit.

 

Det verste spillet jeg serverte henne var Black & White.

 

Nå begynner hun å lukte litt på SOF II også så det blir mye moro utover samt at jeg har fått beskjed om å oppgradere grafikk kortene etter at hun hadde snappa et spill blad fra meg mens jeg var på jobb :smile:

 

Kos dere, og lykke til :smile:

Lenke til kommentar

30 HER!!

Jeg har nok vært en liten gamerlamer siden Commodore VIC20.(Den kom før C64)

Og i den siste tiden har jeg ikke kunnet spille så mye som jeg ville, har innsett at CS trenger mye tid for å bli god. Jeg har vært med siden Beta 3.1, og jeg regner med å spille helt til gikta tar meg..

 

Jeg jobber nå, og skal forlove meg snart...heldigvis så har jeg ei dame som forstår at jeg er hekta på spill...og det er VIKTIG!!!

 

http://www.kimwetteland.com

 

peace....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...