Gå til innhold

Trailer: Gothic 4: Arcania #4 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
samt at spillet er beregnet til å være kraftig neddummet for det amerikanske konsollmarkedet

 

I så fall røyk den siste RPG spillutvikleren jeg satt satt all min tillit til :cry: .

 

Bioware lager jo "Hollowood" spill om dagen, er bare trist, men de kan umulig gå så langt som Bioware har tenkt å gå med DA2.

 

Lukter fingrene til EA over hele Bioware om dagen.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Tenkte mer på Gothic serien, har faktisk ikke satt meg så veldig inn i hvem som står bak RPG spillene jeg liker så godt men har sett Piranha - Jowood dukker opp.

 

Risen likte jeg også godt selv om det virket litt "enklere" en Gothic 2, ser det står Pirhana på risen når jeg googler nå. Så noen andre har tatt over og kan konosliere Gothic serien?.

 

I så fall er jeg sikker på det lønner seg å lage skikkelig spill på PC snart igjen, Blizzard tjener MYE ekstra kroner på at alle stort sett konsolierer spillene sine. Tipper Diablo 3 og Starcraft 2 selger i bøtter og spann.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Dette er faktisk det første jeg ser av spillet - det ser visuelt bra ut! Har ikke prøvd noen av de andre i Gothic serien, men det får så være. Kanskje jeg snapper opp nr 3 ihvertfall, vurdert det i bakhodet en periode nå.

Blizzard tjener MYE ekstra kroner på at alle stort sett konsolierer spillene sine. Tipper Diablo 3 og Starcraft 2 selger i bøtter og spann.

Hva legger du bak de ordene?

Lenke til kommentar

Tenkte mer på Gothic serien, har faktisk ikke satt meg så veldig inn i hvem som står bak RPG spillene jeg liker så godt men har sett Piranha - Jowood dukker opp.

 

Risen likte jeg også godt selv om det virket litt "enklere" en Gothic 2, ser det står Pirhana på risen når jeg googler nå. Så noen andre har tatt over og kan konosliere Gothic serien?.

Når det gjeld Gothic-serien er det Piranha som har vore utviklaren, medan Jowood er utgivaren. Sjølv om utgivaren er avgjerande for rammene rundt utviklinga, er det no ein gong utviklaren som lagar spelet. Eg har i utgangspunktet minimalt til forventingar til Gothic 4. Eg trur ikkje det er namnet som har gjort serien til det han har vore, men heller ferdigheitene til dei som har laga han. Det kan godt hende Gothic 4 blir bra, men eventuelle forventningar måtte for min del baserast på det Spellbound, den nye utviklaren, har produsert før. Det blir litt som om nokon andre enn J.R.R. Tolkien skulle ha skrive ei ny Ringenes Herre-bok. Kanskje hadde ho blitt bra, men du kan ikkje anta at ho blir det fordi dei gamle bøkene var bra.

 

Risen er starten på Piranha Bytes sin nye serie, og den andelege etterfølgjaren til Gothic 1-3. Det første Risen-spelet var etter mi meining svært bra, sjølv om eg sakna litt ambisjonar og nyskaping. Men eg forstår godt at dei valgte å halde seg på den sikre sida etter å ha gått på ein smell med Gothic 3 (som etter mi meining òg er svært bra, trass alle problema).

 

Kay

Lenke til kommentar

Kattemat:

Jeg antar at Blizzard selger bedre på PC da de fleste konsenterer seg om å lage konsoll spill (i forhold til når spill ble laget først og fremst for PC i mye større grad). Mulig Blizzard kan tyne enda mer ut av produktene sine om de konsolierer også selvagt men da tror jeg de mister fast fanbase og for ren mainstream kunder som spiller, tygger det opp og går til neste, blizzard står fortsatt for det motsatte.

 

Regner med du forstår det er bare synsing og personelige meninger.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Men har nå lært i denne tråden at Pirhana som står bak Herlige Gothic 1-2 ikke er med på Gothic 4. Men om det skulle bli en flopp og for mye konsolisering (igjen), så har vi fortsatt Risen som jeg da regner med blir min nye RPG favoritt serie og Pirhana står bak.

 

Helt enig. I verste fall flopper dette, men siden Risen er Gothics spirituelle oppfølger har vi ikke mistet noe (annet enn det prinsipielt kjedelige ved at idiotprodusenter kjører kjente spillnavn i grøfta for å tekkes konsollmarkedet)

 

I beste fall blir Gothic 4 bra, i tillegg til at vi kan skamglede oss til the Witcher 2 og Risen 2.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar
Men eg forstår godt at dei valgte å halde seg på den sikre sida etter å ha gått på ein smell med Gothic 3 (som etter mi meining òg er svært bra, trass alle problema).

Helt enig. Meget bra spill. Jeg har nettopp spilt gjennom det. Med den siste community-patchen (v1.74), er det fullt spillbart.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe Gothic 4 også, selv om det en annen utvikler. Det *ser* jo bra ut da :)

Og svarer det ikke til forventningene, så har jo vi alltids Risen2, Witcher2 og Fallout New Vegas å se fram til :)

Lenke til kommentar
Helt enig. Meget bra spill. Jeg har nettopp spilt gjennom det. Med den siste community-patchen (v1.74), er det fullt spillbart.

 

Kjøpte Gothic 4 via steam, fikk med Gothic 3 (som jeg også haddet ved release men måtte gi opp grunnet bugs), har nå prøvd samtlige patcher men spillet bare fryser så jeg må reboote, lengste jeg har kommet er akkurat å se starten før det fryser på nytt. Så må gi det opp igjen. Men av det jeg spillte i første runden (fikk spillt litt når spillet ble gitt ut) fikk jeg inntrykk at det var bra nok men litt skuffendet i forhold til Gothic 2.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...