Gå til innhold

Støysvakt skjermkort


ludomp3

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en Shuttle boks som er ganske støysvak, men det hele blir ganske bortkastet med mitt GF4 Ti4600 med en sinnsvak kjølevifte på... Noen som har innspill til hva slags skjermkort som lager lite støy, men som også kan brukes til f.eks. spill ? Trenger ikke noe hardcore stuff... Evt. hvordan vil det funke med ATi kort på nForce2 chipsettet ?

 

Takker for svarene !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått meg en Shuttle boks som er ganske støysvak, men det hele blir ganske bortkastet med mitt GF4 Ti4600 med en sinnsvak kjølevifte på... Noen som har innspill til hva slags skjermkort som lager lite støy, men som også kan brukes til f.eks. spill ? Trenger ikke noe hardcore stuff... Evt. hvordan vil det funke med ATi kort på nForce2 chipsettet ?

 

Takker for svarene !

 

Tror nok Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR vil funke, det er et helt ok kort til fotoredigering, har passiv kjøling og koster kun kroner 710.- hos Komplett.no. Jeg bruker dette kortet i en Shuttle her som kun brukes til foto og litt videoredigering og det fungerer helt ok.

 

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Vel, det hender jeg får skikkelig dilla på noen spill og da kan det være greit å ha litt ytelse til overs. Har testa med FX5200 og det var jo bare sorgen :cry: ... Vet forresten ikke om Heatpipe vil funke på denne siden AGP og PCI sporene har byttet plass på disse boksene...

 

Anyone ?

Lenke til kommentar
Vel, det hender jeg får skikkelig dilla på noen spill og da kan det være greit å ha litt ytelse til overs. Har testa med FX5200 og det var jo bare sorgen  :cry: ... Vet forresten ikke om Heatpipe vil funke på denne siden AGP og PCI sporene har byttet plass på disse boksene...

 

Anyone ?

 

Heatpipe er det ikke plass til i disse kabinettene så sant du ikke modder selve kabinettet, det går hvis du ikke bruker pci-slotten samt at du forandrer litt i selve kabinettveggen på den siden av kabinettet grafikkporten står

 

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Hva med et ATI Radeon 9600 pro eller ikke-pro basert skjermkort. De utvikler relativt lite varme, og ikke-pro utgaven kommer også med passiv kjøling. Jeg personlig synes at Sapphires Atlantis Radeon 9600 PRO Ultimate Edition ser ganske bra ut. Den kommer med heatpipe, men ser ikke ut til å ta opp så mye plass ifølge bildene på denne siden: http://www.digit-life.com/articles2/radeon...on/r9600-2.html

Lenke til kommentar

MSI FX5600-VTDR - En anbefaling fra tomshardware.com

 

Dette skjermkortet har en viftestøy på 25dB i følge tomshardware.com! Det får også editors award og anbefaler det av hele sitt hjerte, et lite utdrag:

 

Conclusion: With its very good multimedia features, its huge software bundle and the solid 3D performance, we have no trouble recommending the MSI FX5600-VTDR128 wholeheartedly and giving it an Editor's Choice. If you don't need such a feature-rich card, though, there are faster alternatives available. Thanks to its very quiet fan (25 dB), the card is practically silent.

 

+ Practically silent fan! (25.0 dB)

+ Hardware monitoring

+ TV-In & TV-Out

+ Video cable included (S-VHS, 2 m)

+ Huge software bundle (see text for details)

+ MSI software tools

+ Media Center Deluxe II (control center for the PC, useful in combination with TV-Out)

+ Infrared remote control for Media Center Deluxe II

+ Good games bundle with current titles

+ TwinBios

 

Det fåes feks på psdata.no

MSI / Microstar VGA-Card Geforce FX5600 128MB DDR AGP TV-Out V-In DVI Remote Ctrl Retail, MS-8907/FX5600-VTDR

Lenke til kommentar

For en som spiller litt, men ikke har råd til et kort bedre enn i denne prisklassen, hvordan egner dette seg der??

 

Vurderer å bytte ut mitt snart 3 år gamle GeForce2 GTS (som jeg synes henger godt med ennå!) og er på jakt etter et kort i prisklassen ca. 2000,-

9600Pro, 9700np og det nevnte FX5600-VDTR (er litt fasinert av video-inn biten) ligger jo i dette området....noen råd??

Lenke til kommentar
Hva med et ATI Radeon 9600 pro eller ikke-pro basert skjermkort. De utvikler relativt lite varme, og ikke-pro utgaven kommer også med passiv kjøling. Jeg personlig synes at Sapphires Atlantis Radeon 9600 PRO Ultimate Edition ser ganske bra ut. Den kommer med heatpipe, men ser ikke ut til å ta opp så mye plass ifølge bildene på denne siden:http://www.digit-life.com/articles2/radeon/r9600-2.html

 

Hvor kan man kjøpe det kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...