Gå til innhold

Anmeldelse: Mafia II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det ikke er så mye ekstra å ta seg til i byen er helt greit for meg så lenge den ser bra ut og får meg i stemning. Det som er viktig i et "åpen verden" spill hvor viktigste fremkomstmiddel er bil - er at det er gøy å kjøre bil. Utifra PS3-demoen å dømme er jeg fremdeles litt på gjerdet her.

Kjøringen er langt bedre enn i GTA4 som føles mere som en ballet på is hvor busser og semitrailere snurrer og spinner og fyker opp i luften som om alle Newtons lover hadde sluttet å eksistere, men det er fremdeles litt å gå på her.

Driver-serien og Scarface er de eneste som virkelig har klart å gjøre "åpen verden" bil-kjøring skikkelig moro. Driver-serien var desverre ikke så god på tredje-persons delen og Scarface hadde en av de miste byene man har sett i denne sjangeren, så det er vell umulig å få i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle som IKKE har spilt det første Mafia fra 2002 om å få kjøpt det, og spilt det. Det varer i 15-20 timer og er faktisk utfordrende og spennende. Morsom gamemode som låses opp etter at man har fullført det også. Hvis Mafia 2 ikke innfrir, så installerer jeg det igjen for en ny "omgang" moro! :D

 

Men gleder meg uansett til mer Mafia, uansett hvor skuffet andre er. :)

Lenke til kommentar
Du mener Simulatorkjøring som anmelder referer til 2-3 ganger?
Nei, jeg mener det at bilen oppfører seg som en båt et øyeblikk og gjør 180 i 40 KM/t ved det minste styring-input. Det hjalp heller ikke at det ikke var mulighet for å bruke gamepad isteden for tastatur.

Jeg er klar over at biler fra den tiden har litt "variable" kjøre-egenskaper, men jeg tviler sterkt på at de er de død-fellene de var i demoen.

Lenke til kommentar

Fikk spillet i posten i dag (takk så meget GameZone). Nordic Bonus edition og greier, for 358... Eneste problemet nå er at steam ikke tillater meg å installere fordi det ikke er released ennå... Jaja, så får jeg vel sitter her og vente til krampa tar meg :( Men men, hyggelig overraskelse å få spillet allerede iallefall...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spilte ferdig spillet på 1 dag,

det blir litt for mye kjøring og oppdrag, men selve byen er fantastisk, med bra grafikk og en del detaljer man fort legger merke til.

 

En del mer realistisk en GTA, der menneskene og politiet i byen er en del smartere. Selv om karaktererne spilte rollen sin bra, var det mye utydelige faktorer i historien.

 

Det er et bra spill, men føler at produsentene prøvde for hardt med å ha andre faktorer med i spillet som andre spill ikke har, slik at de glemte basics....

 

man blir skikkelig irritert når produsentene kommer med unike nye ting inn i spillet men glemmer det viktigste som er at man skal ha et godt forhold til historien.

 

forresten slutten er skuffende.... man får et inntrykk over at spillet er veldig realistisk, men slutten er helt det motsatte av det.....

jeg personlig trodde at vito skulle bygge seg opp i mafia-en, men det virket som om han bytta side flere ganger og mista alt når han blir arrestert og huset brenner....

så spillet ender med et stoort spørsmålstegn...

kom en del negative ting her, men runda spillet akkuratt og ble litt skuffa :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...