Gå til innhold

Blir Radeon 9800 PRO 256 MB overkill for mitt system ?


Zuul

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et Radeon 9800 PRO 256 MB.

Blir det litt overkill for mitt system ?

 

Jeg har følgende spec's

- Intel Pentium 4 2.53 Ghz Boxed PC533

- ASUS P4S8X

- 1,5 GB TwinMOS PC2700 DDR SDRAM (3 x 512 MB)

- WDC 160 GB SE, WDC 120 GB SE og WDC 40 GB

7200 RPM ATA-100

- Memorex 16 X DVD

- Win XP Pro

- Creative GeForce 4 Ti 4600 128 MB DDR AGP 4 X

(byttes til Radeon 9800 PRO 256 MB)

 

Føler at det nåværende skjermkortet ikke henger med resten av systemet (eller er jeg bare dum :shrug: )

Derimot føler jeg at Radeon 9800 Pro 256 MB blir litt overkill

(med tanke på at jeg kun kjører single DDR og greier)

Vil systemet mitt kunne utnytte Radeon 9800 PRO 256 MB fult ut ?

Eller må man over til dual DDR og 800 Mhz FSB for å utnytte det fult ut ?

 

Bare spør :D

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja..

 

Om jeg var deg så ville jeg nok heller valgt et 9700 PRO, det gir mer ytelse for pengene. Det er svakere, men ikke så mye at du vil lide av det med det første.

 

Dessuten, mange har jo påpekt at 256 MB minne til skjermkortet er unødvendig. Det er kun i 1600*1200, og med AA og AF på, at man vil merke noe særlig forskjell fra 128 MB. Og med en såpass høy oppløsning så vil nok systemet henge uansett.

 

9700 (PRO) er altså mitt tips. Men, jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar

Der er jeg på plass igjen :D

Fikk besøk av svigemor :-?

Takk for innlegg forresten.

 

RADEON 9700 PRO 128 MB var en bedre ide (rimeligere ide :wink: )

Har vel egentlig ikke behov for å oppgradere men......

Spiller ikke på høyeste oppløsning heller.

Synes bare skjermkortet begynner å bli "gammelt"

Mulig det bare er meg da :smile:

Prisen på 9800 PRO 256 MB er litt i det stiveste laget når jeg tenker meg om.

 

Anyway, sånn utenom behov og penger,

hva synes dere angående det jeg sa om overkill ?

 

Til deg som sendte PM:

Jeg får 17 000 i 3DMark2001SE......

Har da ikke noe klage på sånn sett :oops:

3DMark03 har jeg ikke testet enda.

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Har en følelse av at litt for mange blir bitt av denne oppgraderings-basillen. Man _må_ liksom føle at man har det beste av det beste hele tiden, selv om det man har funker utmerket.

 

Og personlig synes jeg Radeon 9800 PRO 256 er overkill til det meste egentlig. Ingen spill ute nå som krever et så heftig kort..

Lenke til kommentar
Få "pappa" til å hoste opp 30 000,- ekstra utenom skjermkortet. Så kjøper du deg det beste innen hardware på markedet... Da slipper du vel å mase så sinnsvakt mye om den derre "overkill" greia di.. !?

 

Over & Out!  :evil:

 

Misunnelig? :p

Virker slik når du mener han er en bortskjemt dritt.

 

Jeg er 18 år og har noe lignende av det han har av HW, men pappa betaler ingenting. Hørt om jobb?

Lenke til kommentar

For å svare på det trådstarteren spurte om: Nei, det er ikke overkill. Du vil få utnyttet dette skjermkortet bra.

 

Som et lite apropos kan jeg jo nevne at hos meg er det skjermkortet som holder igjen...3dmark2001 scoren forandrer seg ikke nevneverdig når jeg klokker ned cpu/ram, men rører jeg klokkefrekvensene på skjermkortet merkes det.

 

På ditt system vil jeg kanskje tro at det er mer å hente med kraftigere system til dette skjermkortet, men som sagt, du vil få utnyttet det bra.

Lenke til kommentar

Nemetiss:

 

:lol:

 

Jeg har ikke så værst HW selv, men det skal mye til for at jeg legger det ut i et forum ved hjelp av et så latterlig spm.. ! Akkurat som jeg ikke klarer å få harding uten at folk vet hvor stor xxxx jeg har! :woot:

 

Need I Say More?

 

:evil: Feed the bitches :evil:

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på folk som har bra nok system, og må oppgradere for å komme hit i forumet å skryte over hw sin.. Du har et geforce4 ti 4600, du spiller ikke i høyeste oppløsning... Du kan spille alle spillene helt smooth.. Hvorfor oppgradere da? Hva med å vente til skjermkortet begynner å bli for dårlig? Da får du noe sinnsykt mye bedre enn radeon 9800 for samme prisen... Mitt tips: vent til det blir for dårlig og heller kjøp noe bra da.. :D

Lenke til kommentar
Nemetiss:

 

:lol:

 

Jeg har ikke så værst HW selv, men det skal mye til for at jeg legger det ut i et forum ved hjelp av et så latterlig spm.. ! Akkurat som jeg ikke klarer å få harding uten at folk vet hvor stor xxxx jeg har! :woot:

 

Need I Say More?

 

:evil: Feed the bitches :evil:

 

Hvordan oppgraderte du tissen din da? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...