Gå til innhold

StarCraft 2 er ute! (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Jeezus...

På andre steder sender de en mail om at de ikke får trukket fra kortet ditt og ber deg fikse det snarest. De avbestiller ikke hele ordren for det. Noe CDON tydeligvis gjør...

 

Du verden... 50,- så generøst av de. :rolleyes:

 

Fikk mailen 1545 i dag. De burde kunnet si i fra mye tidligere om dette synes jeg. <_<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cdon sendte meg ce torsdag i forrige uke, så er egentlig mest bitter på posten. Det jeg misliker med posten er hvor lang tid det tar å få pakken etter den har ankommet Kristiansand. SC2 kom til Kristiansand i dag kl 0930, men må fortsatt vente i 24 timer før den kommer til postbutikken her i Lillesand (25 minutters kjøretur unna).

Lenke til kommentar

Slenger meg på kjeftinga på CDON.cum:

 

"Hei,

Vi må dessverre fortelle deg att din ordre på Starcraft II har blitt avbestilt og att du derfor ikke kommer til å få spillet på utgivelsesdatoen.

Grunnen til dette er att det oppstod en feil da vi prøvde å trekke beløpet fra kortet dit. Hvis du fortsatt er interessert av spille ber vi deg legge en ny bestilling på våres hjemmeside.

Som kompensasjon for dette sender vi en rabattkode på 50kr som kan brukes når en ny ordre registreres på våres hjemmeside.

Denne koden er personlig og er gyldig i 6 måneder fra dagens dato."

 

 

Kvadruppel-blargh! Kunne de ikke i det minste sagt dette på et tidligere tidspunkt? Det er jo NÅ jeg er interessert i å spille spillet.

Får gå i butikken og kjøpe det der hvis det ikke er utsolgt allerede?

Spesiellt. Akkurat det samme skjedde med meg. Men jeg sjekket tilfeldigvis ordrehistorikk i dag tidlig og sendte en klage til kundeservice om akkurat samme problem. Fikk svar fra kundeservice ganske raskt hvor de tilbød en rabatt på 29kr. Senere på dagen kom den automatiske mailen nøyaktig som du angir over med bestikkelsen på 50kr. Bestillingen la jeg inn i mai, og det er helt utolig at de ikke klarer å si fra før nå at ordren er kansellert...

 

Men 60EUR til Blizzard er uaktuellt, og med rabatt på 50kr og gratis frakt fra cdon, synes jeg 329,- var såpass fristende at jeg slo til og bestilte på nytt :p

 

Får virkelig håpe det kommer i hus før helga!

Lenke til kommentar

bestilte CE fra elkjøp til den lave pris av 499 pluss frakt og kunne hente det imorges på mitt lokale postkontor, CE var digg og veide nesten 3 kg. Så ingen problem med elkjøp denne gangen. Ellers ser jeg hvor dårlig spiller jeg er etter at dem har lagt til achievements :), men men noe å strekke seg etter, synd at SC 2 ikke lå på en usb-stick da hadde gått mye fortere :)

Lenke til kommentar

synd at SC 2 ikke lå på en usb-stick da hadde gått mye fortere :)

 

Heh, dette var faktisk ikke en dum ide. Produksjonsprisen på usb-pinner er overlevbart (selv om den ikke kan sammenliknes med en dvd), og generelt mere solid enn en skrapbar dvd. I tillegg kan flashminnet overskrives, slik at patcher kan lagres direkte på pinnen, innholdet kan krypteres etter en online aktivisering / låses fast til en maskin eller noe sånt. I teorien kan en kanskje spille rett i fra pinnen, og dermed slippe all installering og denslags. Tar mye fysisk mindre plass også, slik at utviklerene kan fylle spillboksen med kart, nøkkelringer og andre saker :)

 

Artikkelen beskrev utgivelsen som kjerneversjonen, og de kommende kapitlene som utvidelsespakker. Jeg antar at de likevel vil koste fullpris?

Lenke til kommentar

Forstår meg ikke vitsen på å forhåndsbestille på internettet lenger. Kvar gong eg går til butikken på dagen populære spill blir utgitt, så har det vært mange spill igjen i butikken. Når jeg blant annet skulle kjøpe retailen til world of warcraft, og starcraft 2, så har de alltid hatt mangfoldige kopier igjen.

Lenke til kommentar

Dette spillet hadde jeg gledet meg til like mye som alle andre. Jeg var med i betaen, og det var da jeg merket det, jeg kunne ikke spille med venner i amerika. Jeg fant da ut at det var regionale limitasjoner i spillet. Jeg tenkte jo såklart at dette gjalt bare i betaen, men nei du, i går akkurat før jeg skulle til og kjøpe så fant jeg ut at slik blir det for det fullstendige spillet OGSÅ !

 

DETTE SPILLET BLIR ABSOLUTT IKKE NOE KJØP FRA MEG. Ikke når Blizzard driver og separerer gaming communitiet som dette. For dere som ikke ennå har kjennskap til dette så er det noe i den duren her det virker: Bor du i europa så kan du bare spille med europere, bor du i amerika kan du bare spille med amerikanere, og bor du i asia så kan du bare spille med asiatere og australianere osv.

 

Blizzards argumenter for dette i betaen var vist for å bedre ping,......haha. Man gjørde ikke slik før mens man satt med isdn eller dialup, men i 2010 når folk sitter med bredbånd og noen få tilfeller opp til 100mb\s. Hvis dette virkelig skulle ha noe får seg så kunne de jo hatt en Ingame Toggle hvor spilleren SELV kunne velge om han ville bruke dette eller ikke. Jeg vet det er ufattelig mange misfornøyde mennesker som har spilt sammen over mange år fra starcraft 1 og WoW som nå ikke får spilt sammen. Er jo helt absurd og gjøre noe slik med gamere. Rett og slett skammelig, de har hvist tatt for mye meth mens de utviklet dette og mistet vett og forsamling.

Da går jeg heller og kjøper Modern Warefare 2 fra InfinityWard ennå hvor mye hets de har fått, IW ser ut som søte kattunger i forhold nå.

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Forstår meg ikke vitsen på å forhåndsbestille på internettet lenger. Kvar gong eg går til butikken på dagen populære spill blir utgitt, så har det vært mange spill igjen i butikken. Når jeg blant annet skulle kjøpe retailen til world of warcraft, og starcraft 2, så har de alltid hatt mangfoldige kopier igjen.

Vitsen med å forhåndsbestille SC2 for min del, var å motta en beta-kode og få være med å beta-teste. Ellers ser jeg poenget ditt. Av en eller annen merkelig grunn virker det også som SC2 er billigere på cdon enn både digital download fra blizzard og butikkpris. Synes digital download burde være det billigste.

 

@Edge: Har hørt rykter om at Blizzard skal legge inn cross-region spilling etter press fra community. Håper ryktene stemmer.

Lenke til kommentar

Forstår meg ikke vitsen på å forhåndsbestille på internettet lenger. Kvar gong eg går til butikken på dagen populære spill blir utgitt, så har det vært mange spill igjen i butikken. Når jeg blant annet skulle kjøpe retailen til world of warcraft, og starcraft 2, så har de alltid hatt mangfoldige kopier igjen.

Vitsen med å forhåndsbestille SC2 for min del, var å motta en beta-kode og få være med å beta-teste. Ellers ser jeg poenget ditt. Av en eller annen merkelig grunn virker det også som SC2 er billigere på cdon enn både digital download fra blizzard og butikkpris. Synes digital download burde være det billigste.

 

@Edge: Har hørt rykter om at Blizzard skal legge inn cross-region spilling etter press fra community. Håper ryktene stemmer.

 

SC2 er jo billigst i butikk (Elkjøp/Lefdal), uansett så kan ikke Blizzard utkonkurrere sine egne kunder (butikkene) ved å selge det billig digitalt, da er det jo ingen vits å selge spillet for butikkene.

Lenke til kommentar

Etter gårsdagens noe dritkjedelige glemsomhet fikk jeg hentet min kopi av samlerutgaven i dag! Var rimelig nervøs for at de var utsolgt, men det gikk bra.

 

Alt i alt er det minnepinnen formet som Raynors dødsmerker som virkelig står ut, den var rett og slett dritstilig. Litt rart at den bare er på 2GB men jeg kommer aldri til å bruke den uansett. Ikke en gang for å installere StarCraft, rett og slett fordi at jeg har det på disk fra før.

Lenke til kommentar

@Edge: Har hørt rykter om at Blizzard skal legge inn cross-region spilling etter press fra community. Håper ryktene stemmer.

Ja Gledelig nyheter om det stemmer, fikk faktisk høre det idag en annen plass på forumet også :]

 

Men det er ingen nyheter om NÅR dette skal skje, og hvordan de har tenkte til og utføre den løsningen, inntil det er blitt gjort så venter jeg med kjøpet. Jeg stoler ikke nok på dem til og kjøpe etter løfte om noe som forhåpentligvis skal komme "en eller annen gang".

 

Jeg bare grøsser på tanken om de ville være frekke nok til og innføre det, men gjøre det til en betal tjeneste eller noe. Eller et eller annet "MEN"

Endret av Edge
Lenke til kommentar

@Excelsion: Forstår hvorfor Blizzard ikke underpriser kundene sine, men synes allikevel det er litt grovt å ta 60 Euro for noe som koster 300-400kr for fysisk kopi... Mange liker jo uansett å ha en boks å sette i hylla, de ville vel ikke ødelagt noe særlig for kundene sine ved å selge til 50 EUR. Det selges forøvrig til 60$ i USA, så vi europeere blir "ripped off" uansett hvordan man snur og vender på det.

 

@Edge: Tror ikke de har noen moralske kvaler med å gjøre Cross Region til betal-tjeneste :p

Men tviler på at de ville tjene noe på det. De færreste vil gidde å betale for noe sånt, og de få kronene de klarer å skrape inn vil ikke være verdt den negative omtalen. Forhåpentligvis!

Lenke til kommentar

Eg kjøpte lisens via gamersloot.net, 57$ ca 360kr tok ca 10minutter frå salget var gjort til eg motok bilde av serial'n.

Takker for tipset!

Stemmer det at det er kun Blizzard selv som selger dette digitalt? Pluss denne siden med serials da, selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...