Gå til innhold

Ris og ros: Modern Warfare 2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen.

Jeg har tenkt lenge på å opprette et nytt emne hvor jeg forteller dere alle hva jeg selv syntes om oppfølgeren av en av mine favoritt spill gjennom tidene, altså Call of Duty 4 Modern Warfare. Grunnen til at jeg starter dette emnet så seint etter at Modern Warfare 2 ble gitt ut er på grunn av at jeg spilte CoD 4 i 8 måneder før jeg sluttet. Det er nå ca. 8 måneder siden Modern Warfare 2 kom ut.

Dette emnet er ingen anmeldelse, klagetråd eller en hyllest dette er en sammenslåing av mine tanker om hva Infinity Ward gjorde bra og hva de kunne gjort bedre. Jeg vil også høre hva dere som leser har å si. Gi både ris og ros.

Som jeg sa så har jeg alltid likt Call of Duty 4 og jeg kjøpte det ganske tidlig etter release. Jeg spiller på PC så jeg har ikke grunnlag for å si noe mot Modern Warfare 2 på konsoll, men jeg snakker til alle gamere av spillet uansett plattform og derfor er vi i Generell Spilldiskusjon.

Call of Duty 4 var for meg et drømmespill. God singleplayer med høyt action nivå, godt utvalg av våpen som føles godt å skyte, en story som holder seg til tema og gir noen overraskelser på veien. Men det viktigste en multiplayer som gir muligheten for høyt utfordrende klankamper og modding. Som Counter strike 1.6 og Source har Call of Duty 4 flunst i mods som Zombie, paintball, props med mer som øker levetiden til de grader.

Så kom Modern Warfare 2 ut. Og som en Call of Duty 4 spiller så måtte jeg så klart ha dette spillet. Som sikkert alle visste på denne tida så skulle ikke MW2 komme med Dedicated Servers noe som for meg betydde ingen modding og dårlig med faste spillservere. Dette kjærte godt i hjerterota for meg men null skade skjedd de klarer sikkert å lage den så inkluderende at jeg ikke vil trenge mine kjære zombier. Dette klarte de nesten.

Singeplayeren i det nye spillet var ganske ok, hvis jeg så bort ifra at det ikke var S.A.S lenger men heller en spesiell gruppe som lå under en Amerikansk general med de beste soldatene fra hele verden. Noe som ikke gir noe som helst mening. Men ellers hadde singplayeren alt jeg kunne ønske og mer til.

Og nå for Multiplayeren hvor både min frustrasjon og snev av håp oppstod. Første jeg vil si om dette er at Modern Warfare 2 er et godt multiplayer spill, det er blind moro som vil holde deg underholdt i mange timer. Nå som det er sagt så skal jeg utrede for hvorfor Modern Warfare 2 i mine øyne ikke er et bra spill og dette blir ikke lett så hold ut med meg. For det første så dumpa Infinity Ward sine fans fra det CoD4 ved å ikke gi dedicated servers. Dette var dumt siden det ikke skaper communities men heller individer og isolerte grupper.

Våpnene og kill streaks ble for mange og urealistiske til de grader, du har riot shield, akimbo sagd av dobbelt løpa hagle, et fly med en kanon og nuke... For meg ble alt sammen for dumt. Altfor mye ting som ga deg et så stort overtak og for mange gratis ofre at det ikke ligna noe annet. Jeg følte at spilleren ikke fikk vise hva han/hun var god for men heller at den ble leid nedover easy peasy road hvor hjelpemidlene lå strødd langs veikanten. Spillet ble bare irriterende til slutt og nå klarer jeg ikke 5 minutter lenger.

Det som så klart er positivt med Modern Warfare 2 er at det er et høyt action nivå som sjelden slipper taket. Du er hele tida i kamp og adrenalinet pumper som bare det. Det er også utrolig inkluderende for folk som ikke gamer til vanlig. Jeg har mange venner som spiller MW 2 som ikke spilte noe som helst før.

Fortsatt så klarer det ikke gi meg den følelsen som spill skal gi, hvis det gir mening. Jeg kunne gått inn i detaljene men det blir som å hakke et isfjell vekk med en tannpirker.

Unnskyld for skriveleifer.

Dag

Endret av DagensDag
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Multiplayern i mw2 prøvde på for mange ting samtidig, da blir resultatet sjelden bra. Jeg kosa meg endel med dette spillet men de irriterende tingene ble mer og mer dominerende og tilslutt var det rett og slett ikke gøy lenger.

Skrevet

Sammenlignet med enern er det shit. Problemet er at de fleste som spiller toern ikke spilte enern og ikke vet hva som mangler (hint: Gode maps og dedikerte servere) Har evig med folk på friends-listen på steam som absolutt ikke spilte enern, men som enda spiller MW2.

Skrevet

Jeg spiller fremdeles mye MW2 (online) da det er forholdsvis enkel actionfylt underholdning. Spillet har mange mangler og svake sider, men det er lett å starte opp spillet for å ta en runde og vanskelig å slutte.

De største problemene (i mer eller mindre rangert rekkefølge):

1. Cheats (wall hacks og aim bots)

2. Manglende dedikerte servere

3. AC130 og nuke

4. Folk som ikke spiller game mode, men som camper for å få AC130 og nuke

5. Savner også større maps med flere folk

6. Single player var veldig dårlig

Når det kommer til våpnene synes jeg ikke det er såå ille. De er forholdsvis godt balasert. Av og til blir man selvfølgelig lei av tube+danger close, samt g18, men de fleste oppsett har svake sider som man kan utnytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...