Gå til innhold

Singularity,bra???


Gamez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte det på release og er ikke helt sikker på hva jeg synes om det enda. Den første timen synes jeg var rimelig kjedelig, med dårlig våpenfølelse, en historie jeg ikke orket å bry meg om og et generelt preg av å være en russisk Bioshock-knockoff. Etter litt lengre spilletid synes jeg det ble litt mer underholdende, men jeg klarer, til tross for at jeg vet at en del er uenige med meg, fremdeles ikke å anbefale det. Det føles rett og slett ikke som at spillet henger helt sammen.

Lenke til kommentar

Her en halvtime med gameplay for de som måtte ønske å se spillet i funksjon.

 

Jeg er blant de som virkelig vil like dette spillet, men etter å ha sett den videoen og lest hva folk (i all hovedsak Lakus, egentlig) har sagt om det så blir det et kjøp når det står godt plantet i billighylla.

 

Hele greia med omvendte N'er og R'er bare for å få det til å se mer russisk ut er et utrolig håpløst forsøk på stemning, og hele bakteppet virker mest som et tappert forsøk på å ha noe bakteppe enn det faktisk er et bakteppe. Nå vet jeg veldig lite om hvordan tidsvåpenet fungerer som våpen og oppgaveløser, men det skal være rimelig lekkert gjennomført for å friste meg. Alt annet ser generisk og kjedelig ut.

Lenke til kommentar

Låner spillet til PC hos en venn. Og er enig med Lakus i at det er kjedelig den første timen. Men når man kommer dypere inn i spillet og har fått tak i T.D.M.-en (en tidsmanipluerings greie man har på hånden) så blir det mer moro. Man får mange nye måter å knerte fiendene på med T.D.M.-en. Jeg har dog kun spilt i 3 timer og jeg gir spillet 7/10 til nå. Den første halvtimden hadde jeg gidd spillet 5/10.

 

Spillet er utrolig lik Bioshock. Med både litt grafisk design og notater og forskjellige ting så er 35% av spillet en Bioshock rip-off for meg.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Jeg har spilt igjennom dette spillet og jeg personelig elska det, det med at folk sier at det er "ripoff" osv er jeg så og si aldri enig i, uansett hvilket spill det er siden 90% av spill er en slags "ripoff" av et annet spill som har kommet tidligere.

 

Spillet er langt ifra et spill med kjempe dyp historie som krever mye tenking, men historien er faktisk ikke så altfor dårlig uansett, gameplay er bra og underholdende og TMD er artig og bruke :)

 

Burde definitivt testes hvis det koster rundt 200-300kr!

Lenke til kommentar

Problemet med TMD´en (den som gjør at du kan leke med tiden) er at den ikke oppleves noe annerledes enn et vanlig våpen. Man kan løfte ting med den, slå med den, aktivere ting med den og drepe fiender med den, men det føles aldri som om det er den som gjør det. Løftingen kunne like gjerne vært personen du spiller som og du kunne like gjerne brukt kniven som melee attack (som man gjør tidligere i spillet). Det eneste som egentlig minner meg på at dette ikke er et vanlig våpen er at man kan få enkelte objekter til å eldres eller bli yngre og at man kan drepe fiender ved å eldre dem. Førstnevnte føles dessverre kun som om man trykker på en bryter som kan vippes mellom to muligheter og sistnevnte er bare enda et våpen som kun fungerer på et fåtall av fiendene dine.

 

@TJ: Du kan rett og slett ikke nekte for at dette er en blåkopi av Bioshock. Man finner notater og innspilte dagbøker rundt omkring og spillet er pacet omtrent likt. Man skyter noen, spaserer litt, finner litt ammo, skyter noen, går videre etc. Til og med de "spøkelsene", notatene på veggene som hinter til en intern maktkamp og spesielt lydene i spillet er som tatt rett ut ifra Bioshock og byttet om på bokstavene.

Lenke til kommentar

@TJ: Du kan rett og slett ikke nekte for at dette er en blåkopi av Bioshock. Man finner notater og innspilte dagbøker rundt omkring og spillet er pacet omtrent likt. Man skyter noen, spaserer litt, finner litt ammo, skyter noen, går videre etc. Til og med de "spøkelsene", notatene på veggene som hinter til en intern maktkamp og spesielt lydene i spillet er som tatt rett ut ifra Bioshock og byttet om på bokstavene.

 

Skal ikke nekte for at det kan være veldig likt Bioshock serien, men nå er jo også Bioshock veldig likt System Shock serien.

Lenke til kommentar

Spirituelle oppfølgere pleier å være det TJ, men ja jeg ergrer meg hver gang noen hyller Bioshock for å være såååå orginalt når det er en neddummet blåkopi av systemshock :p

 

Har sett litt på singularity, men er veldig skeptisk. Tidsmanipulasjon er stas det, men syns få spill får det til. Har Timeshift, syns det spillet greide det ganske bra.

Lenke til kommentar

Spirituelle oppfølgere pleier å være det TJ, men ja jeg ergrer meg hver gang noen hyller Bioshock for å være såååå orginalt når det er en neddummet blåkopi av systemshock :p

 

Har sett litt på singularity, men er veldig skeptisk. Tidsmanipulasjon er stas det, men syns få spill får det til. Har Timeshift, syns det spillet greide det ganske bra.

 

Ja, sant det om spirituelle oppfølgere, men poenget mitt er at nesten alle spill tar en del ting fra hverandre, men nå skal jeg legge denne død :p

 

Alt i alt, Singularity er et ganske underholdende spill som underholdt meg gjennom en hel helg(ikke konstant spilling), hvis du finner dette til en billig penge, så er det etter min mening værdt det :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

...

@TJ: Du kan rett og slett ikke nekte for at dette er en blåkopi av Bioshock. Man finner notater og innspilte dagbøker rundt omkring og spillet er pacet omtrent likt. Man skyter noen, spaserer litt, finner litt ammo, skyter noen, går videre etc. Til og med de "spøkelsene", notatene på veggene som hinter til en intern maktkamp og spesielt lydene i spillet er som tatt rett ut ifra Bioshock og byttet om på bokstavene.

Og Bioshock er egentlig kun en blåkopi av System Shock (1 og 2) som også har notater og innspilte dagbøker, en karakter du kan oppgradere i tre ulike retninger (og Bioshock har kanskje litt flere typer egenskaper som kan oppgraderes) i begge må du finne ut av hva som egentlig har skjedd, og du får kanskje en mystisk hjelper, det er lite ammo og flere måter å nå målet på. Deus Ex har også litt av samme type gameplay, bortsett fra at en finner masse folk en kan snakke med i tillegg til skjulte beskjeder.

 

Jeg bryr meg vanligvis ikke om et spill kopierer slike gameplay-messige saker, spesielt siden jeg liker denne typen spill. Det som er viktig derimot er at historien er bra og at verdenen er spiller i er realistisk nok i forhold til hvor en er og hva en kan gjøre. Selve stemningen i spillet er viktig. SS2, Deus Ex, og Bioshock fikk det til. Det høres ikke helt ut som om Singularity har fått det til. Jeg er litt for opptatt med Fallout 3 nå til å prøve Singularity enda, men kanskje over sommeren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...