Gå til innhold

Mount & Blade: Warband


Favoritt Factions  

18 stemmer

  1. 1. Hvem foretrekker du?

    • Swadians
      6
    • Vaegirs
      0
    • Khergits
      0
    • Nords
      7
    • Rhodoks
      4
    • Sarranids
      1


Anbefalte innlegg

Så langt har jeg laget Vaegir til Knights og marksmen, Nords til Huskarls, rhodoks til spydmenn (kanskje jeg skal gå armbrøst med de istedet?) og noen Kherigs til skyttere på hest.

 

Men igjen, jeg har ett slott, hvordan får jeg maks utbytte av dette? Bør jeg ha en stor garnison? Ville det være en fordel å putte en med trainer sammens med garnisonen eller har det ingenting å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nords sine Huscarls er de beste infantry i hele spillet, de er sinnsykt gode.

Vageir sine Marksmenn er de beste i bueskytterene i spillet.

Rhodoks sine crossbowmen/sharpshooters er utrolig gode, i tilegg til at de er ok, med sverd også.

 

Istedet for Vaegir sine Knights gå for Swadian Knights.

 

Jeg hadde ikke gått for Khergits sine units, synes ikke de er så gode.

 

Vet ikke om det har noe å si om du setter en companion i slottet, får og få utbytte av trainer skillsen, men du kan jo prøve deg frem.

Lenke til kommentar

Mener du skal få litt income fra slottet, så lenge ikke landsbyen som tilhører er raidet eller Looted.

 

Jeg hadde satt alt av infanteri og archere jeg får tak i, i slottet, så hadde jeg ridd

rundt med chalivery og footmen, får å få dem oppgradert. Så sett av alt du har tilgjengelig. Dersom du får bruk for infanteriet sener er det jo bare å ri bort for å hente de.

Lenke til kommentar

Lastet ned Warband og testet før jeg drog på ferie, virket mye mye bedre enn vanlige. Har enda ikke fått noe slott (like før jeg klikker vinkel på kongen). Lastet også ned Native mod til vanlige, men fikk ikke testet før jeg drog på ferie.

 

Tror det blir kjøp av warband når jeg kommer hjem. Har noen noe tips? Det jeg er mest glad i er å lage eget rike, men i vanlige var dette svært vanskelig pga antall mann du trenger i forsvar samt at alle blir veldig sur på deg. Har det mye for seg å hjelpe en claimant? Jeg antar jeg blir sittende i samme boks som før, som undersått som blir forbannet hver gang ett slott jeg tar helt alene også blir det gikk til en åndssvak gjøk.

 

Er det noen mods å anbefale? Eventuelle strategier/tips? Kjører twohand axe og bue for tiden, ganske god på hesterygg, men må ha 1 hånd for sieges. Kjører sterkt med nord infanteri, har mistet de fleste vaegir skirmishers/archers jeg hadde i de siste trefningene. Kherigsene jeg hadde tåler ikke sieges så godt heller.

 

Kvaleri går jeg kherigs og sarradins, men har begynt å gå over til swadians, siden de er mer tilgjengelig.

 

PS: noen billigere steder enn steam å kjøpe fra? 30 euro var litt stivt siden jeg har forrige fra før.

Lenke til kommentar

I Warband oppnår du "right to rule", jeg har ikke kommet så langt selv, men det menes at du kan gjøre krav på tronen. Når du er konge og overtaler andre knights fra alle de andre factions til å joine deg, så må du gi bort eiendommer til de også, hvis du bare tar alt selv blir de jo skikkelig sure, men det gjør jo at du kan spare opp storbyene til deg selv, og gjøre de andre glade med drittbyene ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...