Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med en rotten liten mobil til ca 400kr fra Nokia, aldri vært den som har giddi å brukt mye penger på mobil. Men iPhone har altid fristet og denne nye utgaven frister enda mer...vet det er andre mobiler der ute som klarer det en iPhone klarer og kanskje bedre?

 

Men det har ikke noe å si for min del, Apple med iPad og iPhone er vel noe av det mest populære teknologiske en kan eie på denne planeten for tiden. Og det er vel en meget god grunn til det vil jeg tro...Apple får nok snart pengene mine (også).

Lenke til kommentar

Nok en gang er jeg enig med andre i at det kommer råttent innhold ut på Mobilen.no. For all del, det er mye bra her inne, men at dere begynner å sammenligne mobiltelefoner med en nykommer fra Apple, som ikke engang er lansert blir for dumt. Hvorfor får jeg da ikke se noen sammenligninger med kommende modeller fra HTC, Nokia eller Sony Ericsson? Her skulle man tro at hele redaksjonen bestod av Applegeeks så til de grader. Like tåpelig var det den gang da dere satte denne telefonen som en av deres favoritter i en artikkel, uten engang å vite om den skulle lanseres Mandag 07. Juni 2010.

 

Jeg kommer aldri til å forstå hva det er Apple har smelt inn i hodet på disse folka som er hekta på dem.

Lenke til kommentar

Men hare du ikke skjønt propaganda apparatet til Apple? De hyper produktene sine på en slik måte at journalister svelger all reklamen rått. Rart at ingen av journalister er kritiske til denne måten å reklamere på... Hadde noen andre gjort det samme, så kan man ta seg en viss plass på at mobilen.no, og andre medier, ville gått de skikkelig etter i sømmene. Men slik Apple har trollbundet en hel verden, så er det vel ikke annet å vente...?

 

Det er mye man kan være kritisk til på en iPhone. Det at man i utgangspunktet binder den opp mot et dyrt abonnement, er meget suspekt, selv om man kan bryte abonnementet.

 

Og hadde Nokia lansert en telefon som man ikke selv kunne bytte batteriet på, hadde nok krigs typene haglet... Men ikke når vi snakker om Apple... Rart...?

Lenke til kommentar
Det som framgår klart av tabellene under er at iPhone knuser konkurrentene på skjermoppløsning. Selv om displayet er like stort som før med sine 3,5 tommer, har Apple klart å firedoble oppløsningen til 640 x 960 piksler. Det gjør det til den den skarpeste mobilskjermen vi har sett til nå, og åpner for et meget bra detaljnivå på både bilder, film og spill.

 

Litt på kanten det her. Korleis knuser Iphone4 koknurrentane? Ja, den har god oppløysing, men det er no verkeleg ikkje så fantastisk som dykk skal ha det til? Er det nokon som har sett skjermen live og kan samanlikne den med ein anna? Slik som dykk forklarar ting virkar det som om skjermen er frå ei anna verd. Og ingen nemner noko om sortnivået som eg fikk forklart i ein anna tråd her, skal vere vesentleg dårlegare i forhold til AMOLED. Det betyr tydelegvis ikkje noko?

 

Det er greit at Apple har lovprising av sine eigne produkt som ein viktig del av sin strategi, mindre greit er det når det som burde vere nøytrale sider på nett gjere det samme.

 

Eg er vel så interessert i Iphone4 som mange andre, og har studert denne og ein del andre mobilar i det siste. Det slo meg då at størrelsen på Samsung Galaxy S ikkje stemmer i tabellen? Heller ikkje standby-tida stemmer med det som er oppgitt av Samsung.

Lenke til kommentar

Vel, Desire var bedre enn iPhone 4 på flere punkter enn det iPhonen var ovenfor Desire, så så stor sensasjon er vel ikke denne mobilen. Apple skryter og skryter av sitt eget som det skulle vært noe helt nytt! iPhone 4 har NESTEN alt det andre mobiler har(minus radio f.eks), i tillegg til verdens enkleste og kjedelige OS. Det eneste de skal ha pluss for er vel for design og byggkvalitet, og kanskje det at bestemora mi også kan klare å bruke den!

Lenke til kommentar

Nok en gang er jeg enig med andre i at det kommer råttent innhold ut på Mobilen.no. For all del, det er mye bra her inne, men at dere begynner å sammenligne mobiltelefoner med en nykommer fra Apple, som ikke engang er lansert blir for dumt. Hvorfor får jeg da ikke se noen sammenligninger med kommende modeller fra HTC, Nokia eller Sony Ericsson? Her skulle man tro at hele redaksjonen bestod av Applegeeks så til de grader. Like tåpelig var det den gang da dere satte denne telefonen som en av deres favoritter i en artikkel, uten engang å vite om den skulle lanseres Mandag 07. Juni 2010.

 

Jeg kommer aldri til å forstå hva det er Apple har smelt inn i hodet på disse folka som er hekta på dem.

 

Hei, vi har tatt informasjonen om de siste toppmodellene fra produsentene som er offisielt lansert, på samme måte som iPhone er det, samt de råeste modellene som allerede er på markedet, som feks Samsung Galaxy S som heller ikke er i salg i dag. Om det er spesifikke modeller du savner, gi oss gjerne en tilbakemelding. Dette er kun ment som en oversikt over spesifikasjonene, vi har ikke gjort noen vurdering om iPhone 4 er bedre eller dårligere enn de andre modellene - det venter vi med til vi faktisk har fått testet telefonen.

Lenke til kommentar

Må jo si at når mobilen.no farger alle punktene til Iphone4, som at den "vinner" sammenligingen, så blir jeg litt småkvalm. Selv fra denne listen er flere andre telefoner bedre på eks. skjemstørrelse og batteri standby-tid. Og det er opplyst feil dim på Galaxy S.

 

Dette var meget svakt.

 

Hei, grunnen til at iPhone er farget grønn er fordi dette er telefonen de andre sammenliknes mot i dette tilfellet, ikke fordi vi mener den er bedre enn de andre telefonene på listen. Dette er kun en sammenstilling av spesifikasjonene på ulike modeller, som du selv sier er det flere telefoner som slår iPhone på ulike områder. Vi kommer ikke til å si noe om hvorvidt iPhone er bedre eller dårligere enn modeller fra andre produsenter før vi har fått testet telefonen selv. Vi takker forøvrig for tilbakemeldingen om feil dimensjoner på Galaxy S, disse er når rettet opp.

 

Bortsett fra en del feil her og der er det bare å bemerke at med unntak av et par momenter er denne type sammenlikning som ikke engang baserer seg på å ha tatt i produktet bare vår. Skjerp dere.

 

Hei, vi har som du sier ikke tatt i produktet, det er også derfor vi kun har satt opp en sammenstilling av de objektive spesifikasjonene på ulike andre modeller, slik at leserne selv kan gjøre seg opp en mening. Vi har ikke testet iPhone 4 ennå, og kommer heller ikke til å si noe om telefonen er bedre eller dårligere enn konkurrentene får vi har fått testet denne selv.

Lenke til kommentar
Det som framgår klart av tabellene under er at iPhone knuser konkurrentene på skjermoppløsning. Selv om displayet er like stort som før med sine 3,5 tommer, har Apple klart å firedoble oppløsningen til 640 x 960 piksler. Det gjør det til den den skarpeste mobilskjermen vi har sett til nå, og åpner for et meget bra detaljnivå på både bilder, film og spill.

 

Litt på kanten det her. Korleis knuser Iphone4 koknurrentane? Ja, den har god oppløysing, men det er no verkeleg ikkje så fantastisk som dykk skal ha det til? Er det nokon som har sett skjermen live og kan samanlikne den med ein anna? Slik som dykk forklarar ting virkar det som om skjermen er frå ei anna verd. Og ingen nemner noko om sortnivået som eg fikk forklart i ein anna tråd her, skal vere vesentleg dårlegare i forhold til AMOLED. Det betyr tydelegvis ikkje noko?

 

Det er greit at Apple har lovprising av sine eigne produkt som ein viktig del av sin strategi, mindre greit er det når det som burde vere nøytrale sider på nett gjere det samme.

 

Eg er vel så interessert i Iphone4 som mange andre, og har studert denne og ein del andre mobilar i det siste. Det slo meg då at størrelsen på Samsung Galaxy S ikkje stemmer i tabellen? Heller ikkje standby-tida stemmer med det som er oppgitt av Samsung.

 

Hei, som det står i teksten så har iPhone 4 en betraktelig høyere oppløsning enn konkurrentene. Men vi har ikke fått testet skjermen selv, og sier derfor heller ikke at den er bedre enn konkurrentene. Vi synes likevel Apple tar et stort steg i riktig retning, og ser fram til å få testet telefonen.

 

De interesserte kan her se en sammenlikning av skjermen på iPhone 4 og 3GS.

 

Intomobile.com har fått testet skjermkvaliteten på iPhone 4 allerede og er imponerte, du kan selv se video av demonstrasjonen deres her.

 

Vi takker forøvrig for tilbakemeldingen ang Galaxy S, dette er nå rettet opp i tabellen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...