Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun 3,5 tommer skjerm, ingen spesiell forbedring utover oppløsningen. Fortsatt er skjermen relativt liten i forhold til resten av fronten. Videosamtaler og kamera i front er ikke akkurat noe nytt, og ble aldri noen stor hit på andre telefoner. Men er man interessert i en iphone, er selvsagt dette en fin telefon, men jeg ville ikke byttet ut en 3GS sånn uten videre. Men kan bli interessant å se hva brukesområdet for gyroskopet kan bli.

Lenke til kommentar

Nei, skjermen er på ingen måte revolusjonerande. Men det er klart dei brukar det for det det er verdt. Verdas tynnaste smartphone er det også, heile 0,6 mm tynnare enn Samsung Galaxy S. Det er rein marknadsføring.

 

Når det er sagt, så er jo dette likevel gode ting, skjermen er ikkje så spesiell som det kan høyrest ut som, men den er nok likevel i toppen av gode skjermar. Noko som er svært bra!

 

IPS-skjermar har eg ingen erfaring med. Er dette same type som i iPad? Nokon som veit noko om desse i forhold til AMOLED og Super AMOLED?

Lenke til kommentar
IPS-skjermar har eg ingen erfaring med. Er dette same type som i iPad? Nokon som veit noko om desse i forhold til AMOLED og Super AMOLED?

 

IPS er bra det, ihvertfall det jeg kjenner til fra laptop-verdenen. I forhold til AMOLED så er kontrasten forferdelig mye dårligere. Der AMOLED kan gi deg en ordentlig sortfarge (istedet for lys grå) og sterke klare farger så vil en TFT-skjerm være mer utvasket. AMOLED har typisk et kontrastnivå på 10.000:1, mens iPhone 4 har 800:1 i kontrast. Ulempen med AMOLED er at den er vanskelig å se i sollys, men neste generasjon (med harrynavnet "Super AMOLED") skjermer skal være betydelig bedre i sola. Den skjermen kan du se på f.eks. Samsung Wave

Lenke til kommentar

Korleis er det å kjøpe ein iPhone? Er det slik at ein må binde seg til Telenor eller Netcom med eit abonnement? Er svært nøgd med Tele2, kan eg ikkje halde fram med dette om eg skulle få lyst på denne?

 

Hei, du må kjøpe iPhone med enten Telenor- eller Netcom-abonnement, med ved å betale et bruddgebyr kan du fritt bruke telefonen med den operatøren du selv ønsker. Vi skrev en sak om hvordan du gjør dette når første iPhone 3G ble lansert her i Norge, og fremgangsmåten er fortsatt den samme (selv om abonnementene nok har endret seg). Her kan du lese hvordan du går fram. Hva den nøyakte prisen på iPhone 4 blir da vet vi foreløpig ikke, da vi fortsatt venter på prisinformasjon fra Netcom og Telenor. Bare husk at telefonregningen kan blir svært høy om du ikke har et abonnement som passer for et høyt dataforbruk.

Lenke til kommentar
IPS-skjermar har eg ingen erfaring med. Er dette same type som i iPad? Nokon som veit noko om desse i forhold til AMOLED og Super AMOLED?

 

IPS er bra det, ihvertfall det jeg kjenner til fra laptop-verdenen. I forhold til AMOLED så er kontrasten forferdelig mye dårligere. Der AMOLED kan gi deg en ordentlig sortfarge (istedet for lys grå) og sterke klare farger så vil en TFT-skjerm være mer utvasket. AMOLED har typisk et kontrastnivå på 10.000:1, mens iPhone 4 har 800:1 i kontrast. Ulempen med AMOLED er at den er vanskelig å se i sollys, men neste generasjon (med harrynavnet "Super AMOLED") skjermer skal være betydelig bedre i sola. Den skjermen kan du se på f.eks. Samsung Wave

 

Amerikanske PC World har en forklaring på hva "retina display" er og hvordan det fungerer. Skjermen er også bakbelyst, og IPS ser ut til å være implementert på toppen av dette. Det blir spennende å teste hvordan dette funker i praksis.

Lenke til kommentar

Apple-produkter mangler alt som heter maskulinitet, Steve Jobs ser ut som en kultleder og han kjører religionen sin gjennom begrensede produkter som opprettholder og påtvinger folk hans bud. All hail the Steve, bringer of puritanical hypocracy, destroyer of freedom. Hah! Android any day.

 

 

Bra hvis det er kriteriet for å velge mobil / pc etc..

 

"Sorry, den telefonen der ser ikke maskulin nok ut for meg." :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid en iPhone, men jeg har nå forhåndsbestilt en.

Har hatt Windows Mobile og Android.

 

Windows Mobile er for tungvindt (Har ikke brukt dette siden man måtte bruke en penn)

Android blir for tregt, og jeg synes Sense er fullt av feil.

 

Skal derfor prøve iPhone en liten stund, gleder meg veldig mye, spesielt siden alt av datamaskiner og tilbehør i huset er laget av Apple.

Lenke til kommentar
IPS-skjermar har eg ingen erfaring med. Er dette same type som i iPad? Nokon som veit noko om desse i forhold til AMOLED og Super AMOLED?

 

IPS er bra det, ihvertfall det jeg kjenner til fra laptop-verdenen. I forhold til AMOLED så er kontrasten forferdelig mye dårligere. Der AMOLED kan gi deg en ordentlig sortfarge (istedet for lys grå) og sterke klare farger så vil en TFT-skjerm være mer utvasket. AMOLED har typisk et kontrastnivå på 10.000:1, mens iPhone 4 har 800:1 i kontrast. Ulempen med AMOLED er at den er vanskelig å se i sollys, men neste generasjon (med harrynavnet "Super AMOLED") skjermer skal være betydelig bedre i sola. Den skjermen kan du se på f.eks. Samsung Wave

 

Amerikanske PC World har en forklaring på hva "retina display" er og hvordan det fungerer. Skjermen er også bakbelyst, og IPS ser ut til å være implementert på toppen av dette. Det blir spennende å teste hvordan dette funker i praksis.

 

Kjære Marte, en leksjon i LCD-historie:

 

Bakbelyst skjerm? Guess what, "alle" farge-LCDer er bakbelyst, på iPod'en din, TVen i stua, PC-skjermen, osv osv. Det er slik du klarer å se noe som helst på den! Skrur man av bakbelysningen blir bildet så godt som usynlig. IPS-teknologien (som er brukt i min kjære Thinkpad og også den nye iPhone 4) kom på markedet i 1997 (bakbelyst naturligvis).

 

"Retina Display" er et hokus-pokus navn som Apple bruker i markedsføringen og det burde legges dødt sporenstreks. iPhone 4 har en LCD-skjerm med kjip kontrast (i forhold til OLED. Kontrastratio på iPhone er ca 800:1, på en AMOLED-skjerm ca 10.000:1, forskjellen er massiv), men med høy oppløsning. That's it. Oppløsningen på mobile enheter vil fortsette å øke og bedre skjerm-teknologier kommer på markedet. Beste skjerm pr idag er nok samlet sett den i Samsung Wave, som har neste generasjon AMOLED med samme fantastiske kontrast og fargedybde, men uten ulempene i sollys som man ser på dagens AMOLED-skjermer.

 

At Apple klarer å få en teknologijournalist til å skrive om 13 å gammel skjermteknologi som om det var nyheter beviser ett av to ting: At nivået på dagens journalister er skremmende lavt eller at markedsavdelingen til Apple klarer å bedra verden på en imponerende måte...

Lenke til kommentar

Alpha synes det er slemt av deg å snakke på den måten. Der mista du all credits fra meg. Ingen jounalister vet alt, du vet ikke alt, hun vet noe som du ikke vet. Get over it. Hvis du ikke liker iPhone, javel. Bruk Samsungen din eller hva den nå heter. Men respekter de som ikke liker det samme som deg, eller ikke kan det du kan. Alle mobiler har sine fordeler og ulemper. Ingen er "best".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...