Gå til innhold

Arcade spill å anbefale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Shadow Complex

Ingen 360-samling er komplett uten dette spillet. SC har tatt inspirasjon fra Metroid og mikser det med flotte produksjonsverdier.

 

2. Braid

Smarte platformpuzzles, lekker grafikk og nydelig soundtrack. Trenger jeg å si noe mer?

 

3. Geometry Wars: Retro Evolved 2

Bizarre tok forgjengeren, la til en rekke nye moduser og gjorde konseptet mye bedre. Haugevis med fiender på skjermen, dunkende technobeats og fargesprakende grafikk er gode stikkord når man prater om dette spillet.

 

4. Splosion Man

Ellevilt platformspill med en merkelig sans for humor. Twisted Pixel er noen av de mest oppfinnsomme XBLA-utviklerne, og det merkes.

 

5. Trials HD

Enda et platformspill. Her styrer man en motorsykkel som skal nå målstreken. Kjenner du noen som har Trials så kan det være artig å prøve å slå rekordene deres.

 

6. Castle Crashers

Beatemup RPG med en flott tegneserieaktig grafikk. Det blir ekstra moro når man spiller det i co-op.

 

7. Rare's klassikere.

Banjokazooie, Banjotooie og Perfect Dark. Spillene kan by på forbedret framerate og bedre teksturer. Perfect Dark må trekkes frem som den beste porten. XBLA-versjonen ser ut som et tidlig PS2-spill, og den kjører i silkeglatte 60 fps.

 

8. N+

Nok et platformspill. I N+ styrer man en ninja som skal nå utgangen før tiden går ut. Grafikken er minimalistisk, og vanskelighetsgraden stiger kraftig etter hvert som man kommer videre i spillet, men det er et av mine absolutte favorittspill som kan lastes ned fra XBL.

 

9. Zeno Clash: Ultimate edition

Jeg ser at en del anmeldere ikke er enige med meg, men jeg nevner denne perlen alikevel. Zenozoik er utrolig en fengende verden.

Lenke til kommentar

1. Shadow Complex

Ingen 360-samling er komplett uten dette spillet. SC har tatt inspirasjon fra Metroid og mikser det med flotte produksjonsverdier.

 

2. Braid

Smarte platformpuzzles, lekker grafikk og nydelig soundtrack. Trenger jeg å si noe mer?

 

3. Geometry Wars: Retro Evolved 2

Bizarre tok forgjengeren, la til en rekke nye moduser og gjorde konseptet mye bedre. Haugevis med fiender på skjermen, dunkende technobeats og fargesprakende grafikk er gode stikkord når man prater om dette spillet.

 

4. Splosion Man

Ellevilt platformspill med en merkelig sans for humor. Twisted Pixel er noen av de mest oppfinnsomme XBLA-utviklerne, og det merkes.

 

5. Trials HD

Enda et platformspill. Her styrer man en motorsykkel som skal nå målstreken. Kjenner du noen som har Trials så kan det være artig å prøve å slå rekordene deres.

 

6. Castle Crashers

Beatemup RPG med en flott tegneserieaktig grafikk. Det blir ekstra moro når man spiller det i co-op.

 

7. Rare's klassikere.

Banjokazooie, Banjotooie og Perfect Dark. Spillene kan by på forbedret framerate og bedre teksturer. Perfect Dark må trekkes frem som den beste porten. XBLA-versjonen ser ut som et tidlig PS2-spill, og den kjører i silkeglatte 60 fps.

 

8. N+

Nok et platformspill. I N+ styrer man en ninja som skal nå utgangen før tiden går ut. Grafikken er minimalistisk, og vanskelighetsgraden stiger kraftig etter hvert som man kommer videre i spillet, men det er et av mine absolutte favorittspill som kan lastes ned fra XBL.

 

9. Zeno Clash: Ultimate edition

Jeg ser at en del anmeldere ikke er enige med meg, men jeg nevner denne perlen alikevel. Zenozoik er utrolig en fengende verden.

 

Takk for en kjempe god liste, samt beskrivelse av spillet. Setter pris på det!

Lenke til kommentar

Leflus glemmer det beste XBLA spillet til nå fra lista si =) Toy Soldiers, Bare å få med seg! Hvis du er den gamle skolen er også Secret of Monkey Island SE et klart valg.

 

The Maw fra Twisted Pixel, er også et godt valg, enten til Splosion Man eller i stedet for.

Lenke til kommentar

Leflus glemmer det beste XBLA spillet til nå fra lista si =)

Jeg hadde ikke lyst til å anbefale spill som jeg ikke har spilt. Toy Soldiers ser dog ut som et artig spill.

 

PB Winterbottom, Lazy Raiders og Toy Soldiers er de spillene som frister meg mest av allerede lanserte XBLA-spill.

Lenke til kommentar

Ordentlige spill? Av det jeg har hørt fra forskjellige spillere rundt om på nettet ( har ikke prøvd selv) , er det bare en håndfull av disse spillene som er verdt å bruke tid og penger på. En innbiller seg mye når man tar på seg nostalgibrillene, og spiller gamle "klassikere".

 

Har du i det hele tatt spilt noen av disse såkalte "nymoderne oppusset skvip" ? Selvom Shadow Complex åpenbart har dratt inspirasjon fra Metroid og andre klassikere, er det ikke noe skvip. Jeg vil heller kalle det perfeksjonering av sjangeren. Et annet eksempel på bra "skvip" er Trials HD. Et slikt spill ville ikke fungert godt på eldre konsoller og spillmaskiner.

 

Tilbake til emnet: Castle Crashers er mye moro med kompiser. I Trials HD ligger det mye "replay value," for dette er et spill du kan sitte leeeenge med, kun for å slå venners high-score :D

 

Edit: Gratulerer med konsollkjøpet :)

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar
Ordentlige spill? Av det jeg har hørt fra forskjellige spillere rundt om på nettet ( har ikke prøvd selv) , er det bare en håndfull av disse spillene som er verdt å bruke tid og penger på. En innbiller seg mye når man tar på seg nostalgibrillene, og spiller gamle "klassikere".

 

Forskjellen er at game room er lagt opp på en slik måte at spillene blir mye mer engasjerende å spille. Dette er ikke Mame hvor det ikke er noen "mening" med spillingen.

 

Med alle spillene lett tilgjengelig, kule arkade kabinetter, friends og worldwide leaderboards i alle spill også lett tilgjengelig, lage challenges og utfordre venner, klare å nå diverse mål i spillene som gir medaljer, som igjen gir achievements osv.

 

Det hele er veldig bra lagt opp. Dessverre er det litt for komplisert for de fleste og dagens ungdom skjønner seg ikke på konseptet. Det virker som mange trodde dette skulle være noe sosial chat drit som playststion home eller lignende.

 

Det er det heldigvis ikke. Dette er rendyrket hardcore spilling hvor high scores står i fokus. Og spillene får nærmest en ny dimensjon med alt som er rundt. Det er veldig tilfredstillende å kjøpe et nytt spill, putte det i din arkade og begynne på high scores og medalje jakt.

 

Selv har jeg vel spilt mer i game room enn jeg har gjort andre 360 spill i hele 2010.

Betaler mye heller 240 points for disse spillene enn de 800-1200 som xbla spill koster.

 

Kjøpte Rocket knight her om dagen og angrer allerede som en hund. Kunne fått 5 game room spill for den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...