Gå til innhold

nyeste strategispill som er verdt å spille?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har spilt en del Supreme Commander 2 de siste dagene, vet det har fått litt negativt kritikk, og jeg var litt skeptisk selv, men tok sjansen, og jeg har værtfall ikke blitt skuffa til nå.

Du har jo Supreme Commander også, 1eren altså, kom vel ut i 2007, det sies at det er litt mer avansert en 2eren, da 2eren har blitt mer "brukervennlig", spilte 1eren selv når det kom.

Men nå er jeg typen som foretrekker det nyeste, og da SupCom2 kanskje ikke er like avansert, så liker jeg for det meste hva de har gjort med spillet, selv om de har fjernet noen ting som var fint i 1eren.

Edit: Du har jo også Dawn of War 2, som nettopp fikk en ekspansjonspakke, Chaos Rising, dog her er det ikke noe fokus på basebygging, bare strategi med units, dog er ganske kult det og.

Endret av Nitrius
Skrevet

Har spilt en del Supreme Commander 2 de siste dagene, vet det har fått litt negativt kritikk, og jeg var litt skeptisk selv, men tok sjansen, og jeg har værtfall ikke blitt skuffa til nå.

Du har jo Supreme Commander også, 1eren altså, kom vel ut i 2007, det sies at det er litt mer avansert en 2eren, da 2eren har blitt mer "brukervennlig", spilte 1eren selv når det kom.

Men nå er jeg typen som foretrekker det nyeste, og da SupCom2 kanskje ikke er like avansert, så liker jeg for det meste hva de har gjort med spillet, selv om de har fjernet noen ting som var fint i 1eren.

Edit: Du har jo også Dawn of War 2, som nettopp fikk en ekspansjonspakke, Chaos Rising, dog her er det ikke noe fokus på basebygging, bare strategi med units, dog er ganske kult det og.

har faktisk ikke prøvd supcom, skal sjekke det ut litt på youtube se om jeg liker det.

vil helst ha litt base bygging.

Skrevet

For dem som liker en utfordring innen strategi spill,så kan dere prøve ett pc spill som heter massive assault.

Dette er ett spill som ikke er så veldig kjent,men ett av de vanskeligste spillene jeg har prøvd i min tid.

Sjekk det ut her.http://www.massiveassault.com/

Skrevet

Av nyere dato er det vel få spill men favorittene mine innenfor strategi sjangeren er:

Stronghold serien

Total War serien

Age of Empires II

Settlers serien

Company of Heroes

Homeworld 2

Sins of a Solar Empire

De som kun passer inn i den sjangeren du har nevt er vel Red alert 3 og Starcraft 2 though, som jeg kommer på...

Skrevet

Napoleon : Total war

World in conflict

Rise of the Witchking (07 hvis jeg husker rett?)

World in Conflict ja! Genialt kaldekrigen rts, anbefales på det sterkeste.

Noen som spiller det aktivt online her elr?:p(bortsett fra meg)

• 2 uker senere...
Skrevet

Lett svar, sc2 :) forsøk å skaffe deg en beta key, ellers er det bare å vente=D

Spilt betaen nå i 1-2mnd, og har bare positive ting og si om dette spillet :)

Skrevet

Spilte det for en stund tilbake. Jeg og fettern mins klan var top 20 :D

Skrevet

Spilte det for en stund tilbake. Jeg og fettern mins klan var top 20 :D

Jeg var ranket som nr.1 i verden under closed beta, bare så det er sakt. Good times :D

Har ikke spilt WIC på lenge da, kanskje jeg kan spille litt i sommerferien.

• 2 uker senere...
Skrevet

Napoleon : Total war

World in conflict

Rise of the Witchking (07 hvis jeg husker rett?)

Spilte det endel online før! men synes det var litt for lite units pr person! var som regel panser( stridsvogn ) og eg knuste infantri folkene, men så kom jo alltid de forbaskade Helekopterene <_< og når eg var helekoptere så kom det en jævel av en anti air dritt og skjøt meg ned! uansett ka eg var kom det noe og tok meg :p var veldig artig! men synes at man kunne ha litt mer units :p Ting skjedde veldig fort :p

Skrevet

Company Of heroes spilte det ikke så mye selv følte det ble for mye base bygging og hele tiden følge med på tropper også videre, men spillet er veldig bra gjennomført.

Skrevet (endret)

anbefaler company of heroes

Støtter denne. Virkelig en perle av et strategispill. Krever f. eks mer mikro enn SC2. (det liker jeg)

Endret av Frode789
Skrevet

Hvis du vil ha fokus på basebygging med masse detaljer som 3 typer anti air,point defense(landforsvar)anti nuke missil,skjoldgeneratorer,tungt stasjonært artilleri,oppgraderbare fabrikker,strømgeneratorer i 3 størelser osv.Men uten sivile bygninger så må det vel bli Supreme commander 1 eller kanskje 2(2 er lettere,men er du ikke vant med denen typen spill så er det kanskje best å satse på 2 ern)

supcom 1 er langtekkelig og det tar litt tid å sette seg inn i alt,men det er utrolig fett da!Kartene er svære,opptil 81x81 km og det er så stort at en tanks bruker mange minutter på å komme fra den ene enden til den andre,hvis du liker det slik da--

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...