Gå til innhold

Ny pc skal i hus iløpet av året


Anbefalte innlegg

Som sagt så sikkert mange har lagt merke til angående meg og en pc i nærmeste tid, ja dere hørte riktig, skal iløpet av dette året ha den pcen jeg ville alltid ha i min samling :p

 

Pr.idag ser handlelista mi sånn ut:

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

Vifter: 3x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 2x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu

1679.00kr

 

Corsair HX 1000W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte 1998.00kr

.

DFI LanParty DK X58-T3eH6

Socket-1366, ATX, 1xGbLAN, DDR3, ICH10R, SLI&CrossFireX

1690.00kr

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960 4795kr

 

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1700 RPM, 120mm Vifte

799.00kr

 

2x XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 i Crossfire

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz,"Aliens vs Predator" 3399.00kr pr stk

 

Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB

7200RPM, 3,5", 32MB Cache, SATA 3Gb/s

655.00kr

 

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

1629kr

 

Kan denne dra spillene lett eller må jeg faktisk ha enda bedre pc, pcen blir brukt hovedsaklig kun til spilling, og hovedattraksjonene vil bli Crysis, Crysis Warhead og Crysis 2. Flere spill dukker vel opp etterhvert.

 

Har et par spørsmål, støtter dette hovedkortet flere skjermkort? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428218

 

Summen er til nå er rundt 22000kr og det er med Windows 7 Ultimate 64bit

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware.no har ikke peil :)(ironi) . Har testet 2 sett selv og begge bråket. Satt opp i mot en vifte til 700 hadde jeg ikke vært i tvil. Pumpa begynner å lage ulyder etter et visst antall timer og den kjøler dårligere da. Skjedde i begge tilfeller. Den 1. mnd var den helt okay. Sprø og billig plastikk gjør den utsatt for om-montering også. Baserer dette innlegget på egne oppleveser.

 

Jeg hadde montert denne bebisen her jeg, still ned vifta litt og du har kjøling som fasen og null støy. Hvis du kikker litt rundt på artikler på nett vil du se at den er rå når det kommet til støy/ytelse.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøre litt hardere med å lage monterpcen.

Skal ha SLI/Crossfire i disse: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz,"Aliens vs Predator" 3395.00kr

 

Vil da strømforsyninga mi på 1000W holde?

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Siden jeg kan ingenting om overclocking så skal jeg ha en bedre prossessor nemlig denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587218#ProductTabs

 

Håper denne passer perfekt med 6GB DDR3 ram, 2x 5870 HD Radeon i Crossfire, Windows 7 Ultimate 64 bit og 1000W PSU :)

 

Ville tro denne spillpcen vil dra omtrent alle spill knirkefritt :p

 

*fikset feilen* :p

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Fordi jeg tar pcbygger siden jeg ikke tør å bygge pcen selv ser du.

Og det går ikke ann å ta det korte i selve pcbyggeren, hadde det gått an selvfølgelig hadde jeg tatt det kortet :)

 

Ja den CPUen er litt overkill, men jeg tar ikke noen sjanser med å ta en dårligere en :p

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Skjønner godt at du velger å gjøre det på "pcbygger-måten", men trur jeg ville tatt en telefon til komplett var jeg deg. Dersom du virkelig ønsker å få inn et annet kort så gjør de seg nok ikke vanskelige. Har riktignok ikke erfaring med dette, men annen erfaring emd komplett tilsier at de vil hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Sendte de mail og de kunne ikke ta et anna kort fordi når dem bygger pcer så har de mellomledd som tester maskinene og ser om den funker. Faktisk noen sider sier faktisk Crossfire med Radeon 5870 har bedre ytelse en enkel 5970 og det er ikke så værst :)

 

Men hvorfor er denne rambrikken billigere en den jeg har valgt? Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 1629kr, er denne raskere en denne Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 1650kr?

 

Og vil PSUen på 1000W holde siden hver av Radeon 5870 HD som komplett.no legger info Anbefalt strømforsyning 500 W, og jeg skal ha 2 av de pluss prossessoren, er dere sikkre på 1000W holder?

 

Er like før jeg bare slår til :p

Endret av Toman
Lenke til kommentar

1000W vil holde. Når det står anbefalt 500W så regnes det der med alt av CPU og GPU, alt som tar strøm. Hvis du skal ha et kort så trenger du minst 500W for å kjøre ett sammen med resten av systemet. Selve kortet vil bare ta ca 200W hver og en i7 prosessor mener jeg tar rundt 120 så ja, 1000W vil holde i massevis. Tviler på du vil trenge 1000W, men det kan jo være greit å ha det til senere.

 

Med rammen, så er den med 1600 mhz raskere så ville nok velge den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...