Gå til innhold

Ny pc skal i hus iløpet av året


Anbefalte innlegg

En SSD til OS er en flott idé, men det vil ikke være nødvendig med spillene på SSD. Spillene ikke vil kunne bruke den fulle ytelsen til SSDen. Kjøp heller en rask HDD som for eksempel en raptor disk til spill som denne og hvis du trenger ekstra lagring så tar du med den du allerede har satt opp.

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men dropp for all del ikke SSD en! Endre på settings slik at den HDD du har alt det andre på skrur seg av når den har vert inaktiv i x minutter. Så putter du nettleser, en film eller 2 og kansje et spill på SSDen. Og wham bam du har en stille gaming/nett/media PC :)

Lenke til kommentar

Jeg må nesten nevne at å kjøpe en så god PC er vilt overkill. Du får mer for pengene hvis du kjøper helt ok pc'er og heller kjøper ny litt oftere, men nå er det jo ikke det denne tråden handler om.

Håper alt går bra og at du får det du forventer for pengene :)

Lenke til kommentar

Pc`en du kjøper er veldig overkill og strengt tatt ikke nødvendig siden er det noen som stuper ned i pris så er det komponenter da det kommer stadig noe nytt.

 

Ville heller ha senke prisen til 10-15 for det er det jeg har og den maskina har null problem med å kjøre alle Crysis spilla på maks og tviler på att Crysis 2 kommer til å kreve så voldsomt mye mer.

Lenke til kommentar

Fikk pcen idag, noe trøbbel har jeg støtet på ikke noe hardware messig

FÅr ikke koblet pcen til noen skjermene mine fordi skjermene har vga og dvi-18 pins, mens skjermkorte mitt har DVI 29-pin kombinert DVI, fikk med 2 sånne adaptere sånn man kan koble på med dvi kabel, men siden jeg ikke har skjerm som har 29pins DVI så lurte jeg om det finnes dvi kabel med en ende som skal i pcen 29-pins og via HDMI på TVen min?

 

Og jeg har 29 pin DVI til vga adapter og vga kabel fra adaptere til vanlig pcskjerm still no use.....

 

Sliter litt nå jeg hehe

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Det som er enda værre at selv med vanlig vga og dvi adapter så vil ikke pcen vise bilde, så de jeg har snakket med sier pcen kan være defekt, jepp dere hørte riktig defekt, og da skal jeg ringe de på komplett senere idag å høre, fordi ingen bilde og heller ikke tastaturet og musa mi funker ikke

 

Har ikke sett hvordan windows 7 ser ut, har blå vga kabel med 29pin dvi adapter dvi to vga, dvi til pc og vga for skjermen og stil ingen bilde....

 

Viss jeg får høre at den er defekt fra komplett så skal jeg heve kjøpet og aldri tenke på en pc mer ;)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Fikk vite at det ikke gikk å bruke standard vga kabel med DVI til vga adapter så skal kjøpe meg singel link DVI-D kabel å se om skjermen min går på da, viss ikke den går på så er den defekt....

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=82950192

 

En gammel pcskjerm jeg har har DVI-D 19 pins og

 

Og søkte opp på nettet angående dvi-I 29 pins inngang som jeg har i pcen, og der sa det skulle passe hvilket som helst dvi kabler. Og testet ut en adapter fra DVI-D "men denne DVI-D passet i skjermkortet mitt som har DVI-I inngang" til HDMI men fikk ikke bilde, det er vel fordi jeg har ikke innstallert pcen min enda. Er vanskelig å innstallere noe uten en skjerm så funk :)

 

Jeg får bare håpe på det er kablene som var feilen og ikke pcen :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Fikk vite at det ikke gikk å bruke standard vga kabel med DVI til vga adapter så skal kjøpe meg singel link DVI-D kabel å se om skjermen min går på da, viss ikke den går på så er den defekt....

http://www.clasohlso...spx?id=82950192

 

En gammel pcskjerm jeg har har DVI-D 19 pins og

 

Og søkte opp på nettet angående dvi-I 29 pins inngang som jeg har i pcen, og der sa det skulle passe hvilket som helst dvi kabler. Og testet ut en adapter fra DVI-D "men denne DVI-D passet i skjermkortet mitt som har DVI-I inngang" til HDMI men fikk ikke bilde, det er vel fordi jeg har ikke innstallert pcen min enda. Er vanskelig å innstallere noe uten en skjerm så funk :)

 

Jeg får bare håpe på det er kablene som var feilen og ikke pcen :)

Det stemmer ikke helt om jeg ikke tar feil her. DVI er mest todelt når det gjelder signaltype. Analog og digital. I tillegg til singel og dobbel overføring (til splitting).

 

Er det nr. 1 i denne listen du har i skjermen? Og skjermkortet har nr. 2 om jeg ikke missforstår.

 

 

DVI_Connector_Types.png

 

De med --- kan bare overføre digitalt signal. De med :-: støtter begge. Har skjermen din bare er analog så vil den ikke kunne vise bildet fra et digitalt signal. Hør med venner eller bekjente om de har en ny relativ ny PC-skjerm som du kan teste. Mulig det er bare den du må få byttet ut.

 

 

 

 

Og starter PCen ellers som normalt? Går CPU- og GPU-viften? Og POSTer den (piper vanligvis 1 gang)? 

 

 

Endret av TCi
Lenke til kommentar

I skjermen min har jeg bilde nummer 4, en gammel dell pcksjerm er det som sagt.

Og riktig med skjermkortet, jeg har det bilde nummer 2 på pcen min

 

Har kabel som er i bilde nummer 3

 

Vifta på gpu og cpu vifta fungerer som de skal

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...