Gå til innhold

Bioshock-utvikler med nytt XCOM (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Leste artiklene psilobe, må si meg veldig enig. Hadde faktisk elsket en remake av x-com enemy unknown akkurat nå. Ser ikke helt hvorfor dette spillet skal hete XCOM heller, XCOM står jo for extraterrestrial combat unit, som var en egen organisjon dedikert til å bekjempe utenomjordiske.

 

Nå er man EN fbi agent, syns det blir lite taktisk om man kun skal være en person. Ett turbasert, first person taktisk spill derimot tror jeg kunne vært ett friskt pust. Nå tenker jeg det blir mest "løpe rundt og skyte aliens" :< Jaja, det er ikke som om dette er første gang x-com blir utsatt for blasfemi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er jo spillet som helhet!. Hvordan man konstant passet på alle ledd fra hvor man bygde basen, hva man bygde, hva man brukte penger på, i hvilken rekkefølge man bygde og forsket på. At man startet med nesten ingenting og mistet en haug folk i starten av spillet for så å bli bedre. Mestrings følelsen første gang man fikk med seg live alien og skuffelsen ved at ikke basen da var ferdig med å bygge lab for å holdet dem i live så dem døde. Jeg fulgte med i alle leddene med stor iver, det er det ingen andre strategi spill som har klart. Når soldatene startet å bli veldig gode ga jeg dem personelige navn, husker jeg ofte tok oppdrag på nytt når jeg mistet dem, selv om jeg mistet flere timer spill tid :) .

 

XCOM enemy unknown er helt klart det beste, da alt rundt det og starte med teknoligien i dag gjordet mye med atmosfæren i spillet.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor dette spillet skal hete XCOM heller, XCOM står jo for extraterrestrial combat unit, som var en egen organisjon dedikert til å bekjempe utenomjordiske.

Faktisk så har det seg slikt at det var forskjellige navn i Europa og USA.

 

UFO: Enemy Unknown het faktisk X-COM: UFO Defense i USA. Så egentlig har det alltid het X-COM selv fra gammelt av.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor dette spillet skal hete XCOM heller, XCOM står jo for extraterrestrial combat unit, som var en egen organisjon dedikert til å bekjempe utenomjordiske.

Faktisk så har det seg slikt at det var forskjellige navn i Europa og USA.

 

UFO: Enemy Unknown het faktisk X-COM: UFO Defense i USA. Så egentlig har det alltid het X-COM selv fra gammelt av.

 

Sant nok at de hette forskjellige ting, men i begge versjonen styrte du organiasjonen X-Com ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...