Gå til innhold

Gamer.no: Gamer.no + Metacritic = Sant?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skjønne jeg egentlig ikke hvorfor du henger her, om du synes at anmeldelsene ikke er noe gode. Man burde vel optimalt sett henge på sider som deler ens egne meninger?

Brist i logikken din, jeg klagde ikke på forumet. Finnes andre grunner til å henge på et spillsamfunn enn å være slaver til anmeldelsene de skriver.

Lenke til kommentar

Verken Gamer.no sine anmeldelser eller Metacritic er noe bra greier i seg selv så skjønner ikkje hvorfor disse to skal pares.

Fullstendig meningsløst innlegg fra din side.

 

1) Hvorfor er ikke gamer.no sine anmeldelser "noe bra greier"

2) Hvorfor er ikke Metacritic "noe bra greier"

 

Jeg er veldig spent på hva du mener er så overlegent både gamer.no og metacritic at det bare er å la være å skrive anmeldelser og samle kritikker.

Lenke til kommentar

Verken Gamer.no sine anmeldelser eller Metacritic er noe bra greier i seg selv så skjønner ikkje hvorfor disse to skal pares.

Fullstendig meningsløst innlegg fra din side.

 

1) Hvorfor er ikke gamer.no sine anmeldelser "noe bra greier"

2) Hvorfor er ikke Metacritic "noe bra greier"

 

Jeg er veldig spent på hva du mener er så overlegent både gamer.no og metacritic at det bare er å la være å skrive anmeldelser og samle kritikker.

Det hører sjeldenhetene til at jeg leser en bra skrevet anmeldelse på Gamer.no, og det er enda sjeldnere at jeg faktisk syns de har gode begrunnelser for karaktergivningen sin. Metacritic er noe herk fordi det prøver å konvertere alle karakterskalaer til prosenter. F.eks en side som Giantbomb som opererer på en 5 stjerners skala vil hver forskjell i karakteren utgjøre 20%. Det samme som at Gamer sin skala vil bestå av tallene 2-4-6-8-10. Enkelte ting skal ikke konverteres. Er det en spillside som ikke setter karakterer på anmeldelsene sine så kan Metacritic finne på å gjøre dette utifra tonen på anmeldelsen.

 

"However, plenty of other reviewers choose not to do this. Hey, that's great... they want you to actually read their review rather than just glance at a number. (Personally, we at Metacritic like to read reviews, which is one of the reasons we include a link to every full review on our site.... we want you to read them too!)

 

However, this does pose a problem for our METASCORE computations, which are based on numbers, not qualitative concepts like art and emotions. (If only all of life were like that!) Thus, our staff must assign a numeric score, from 0-100, to each review that is not already scored by the critic. "

 

Nei jeg liker ikke at alt skal kokes ned til en karakter. Kudos til Gamer.no dersom de våger å fjerne karakterskalaen, kanskje det kunne blitt mindre blest rundt karakterene de setter på anmeldelsen og mer fokus på de faktiske meningene om spillet, der gamer ofte spriker for min del er tonen på anmeldelsen og den endelige karakteren de velger å sette.

 

Men det er vel for må å håpe at Gamer tørr å fjerne karaktergivning og satse på skriveferdigheter, men for all del prove me wrong, da skal de få skryt som fortjent.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jo flere som er med på Metacritic jo bedre, da hele poenget er å komme frem til en gjennomsnittskarakter som de fleste vil være enige med. Enkeltanmeldelser har en tendens til å bli så subjektive at det er vanskelig å skjønne utfra anmeldelsen hvorvidt spillet er noe for deg, men hvis man har 100 enkeltanmeldelser er det sannsynlig at snittet er noenlunde likt hvordan du vil oppleve spillet. Det viser seg også at i de aller fleste tilfeller er det sjelden Metascore og user score avviker med mer enn 1-2 poeng, så det stemmer faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...