Gå til innhold

Hva slags kabel trenger jeg for å koble til TV'en?


Leeson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

s-video fungerer fint, eller evt, jeg vet ikke helt hva det heter, men det er med en vanlig kontakt på enden som du kan stikke i gpu'en din også deler kontakten seg i flere deler, tror det er kontakter til lyd og så ender det i en scart utgang som du kobler i tv'en. Litt dårlig forklart da men. :oops: :D

Lenke til kommentar
s-video fungerer fint

Det kan du ikke svare hvis du ikke vet om TV støtter s-video.

De fleste større, litt påkostede TV støtter s-video. Men det er solgt altfor mange billige 28" som ikke støtter s-video.

21" og mindre støtter skjelden (nesten aldri) s-video.

 

Hva slags kabler trenger jeg for å koble TV-Out til tv'en. Og hvor kan jeg kjøpe det(helst komplett)?

Kabler kan kjøpes i de fleste datasjapper og TV-sjapper, men det spørs hva du trenger. En s-videokabel er det enkleste hvis TV har tilsvarende inngang. Hvis den bare har scart, må du sjekke om den støtter s-video og evnt kjøpe en overgang. Hvis det bare er scart som støtter composite trenger du en "s-video til composite"-overgang (følger med noen skjermkort) i tillegg.

Lenke til kommentar
Dere som får svart/hvitt bilde med s-vhs eller composite kabel må huske å sette signalet ut til PAL-B eller PAL-G istedet for NTSC. Det pleier å være forbundet med land hvilket videosystem man skal bruke, og på norge står det PAL-B og PAL-G.

 

Kjører PAL-B :wink:

Lenke til kommentar
Dere som får svart/hvitt bilde med s-vhs eller composite kabel må huske å sette signalet ut til PAL-B eller PAL-G istedet for NTSC. Det pleier å være forbundet med land hvilket videosystem man skal bruke, og på norge står det PAL-B og PAL-G.

 

Kjører PAL-B :wink:

 

Hadde samme problemet da jeg kjøpte meg stasjonær DVD. På TVen fikk jeg bare svart/hvitt. Var noe med PAL/NTSC som var problemet. Prøv ut alle alternativene der. Det fungerte for meg på en annen enn den selgeren sa var riktig!

Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem med mitt Sapphire Radeon 9500 Pro kort. Svart/hvitt bilde og s-vhs kabel til scart-adapter. Relativt ny billig-TV.
Jeg har prøvd denne løsningen, kabel med s-vhs i pcen og scart i tven, men får bare svart/hvitt bilde.

Sjekk om TV støtter s-video og at skjermkortet er PAL B.

 

Jeg minner om det jeg skrev dette litt tidligere i tråden:

De fleste større, litt påkostede TV støtter s-video. Men det er solgt altfor mange billige 28" som ikke støtter s-video.

21" og mindre støtter skjelden (nesten aldri) s-video.

 

Hvis TV skal støtte s-video, skjermkortet er PAL og det fortsatt ikke blir farger; Sjekk at du bruker riktig scartkontakt og pass på at eventuelle innstillinger for scarten er korrekte.

Lenke til kommentar

hmm, sitter å har det samme problemet jeg også, men jeg prøver med en bærbare pc da, men tv utgang. jeg for hverken svart eller noen form for skjerm bare snø. jeg tror at man må stille inn tv`en litt før det virker. eller så kan man laste ned noe greier fra ATI.com eller hva no enn adressen er. finner sikkert noen verktøy der om hvordan man kobler pc`en til tv`en hvis man har et ati kort. selv tror jeg at jeg skal prøve å koble tv`en min til mitt G-FORCE 4 Ti4200 kort istede.

 

sånn egentlig så er det vel sånn at alle skjermkortene som har TV utgang har vel kabler med når man kjøper kortet er det ikke det da? var iallefall det når jeg kjøpte pc`en min iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på å kjøpe en 10m phono kabel så jeg slipper å flytte pcen hver gang jeg skal se film.. Men på Clas Ohlson har de mye forskjellige kabler med enda mer ulike priser. Hvorfor er en kabel med to "ledere" (til lyd) dyrere enn en med bare en "leder", selv om det ser ut som samme kvalitet?

Lenke til kommentar
hmm, sitter å har det samme problemet jeg også, men jeg prøver med en bærbare pc da, men tv utgang. jeg for hverken svart eller noen form for skjerm bare snø. jeg tror at man må stille inn tv`en litt før det virker.

 

Hvis du bare har snø på skjermen har du ikke valgt riktig inngang. Det varierer fra TV til TV. Ofte brukes "AV" eller "0", noen kaller det "EXT", for å angi signal fra scart eller andre innganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...