Gå til innhold

LAN spill for vinterferien


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner har planer om LAN i vinterferien. så jeg bare lurte på om noen hadde noe tips til gode LAN spill :)

 

Og trenger også hjelp til å finne et eller flere gode "bygg-en-by" spill :D

 

Spill som jeg tenker på da er sånn som Anno spillene.

Det vi har prøvd til nå er:

- Anno 1503 (med tysk (dårlig) multiplayer patch)

- Anno 1701 (Funker bedre teknisk enn 1503. Men ikke gøyere)

- Transportycon (egentlig ikke å bygge en by, men man får byene opp i hvertfall)

 

Noen tips om flere slike spill? x)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par av mine LAN spill fav's:

 

FPS:

UT 2004

Battlefield 2

 

Strategi:

Company of Heroes

Warcraft 3

 

Ang. byggespill:

Prøvd Anno 1404 da? Kanskje du liker det bedre enn 1701. (selv om jeg personlig synes 1701 er det mest komplette og beste Anno spillet :p)

 

EDIT: Expansion for Anno 1404 med MP kommer denne måneden.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Er mest multiplayer spill man spiller på lan? xD

Hadde spilt Anno 1404 om det var multiplayer ;)

har jo prøvd simcity og sånne, men aldri hørt om multiplayer.

Civ 4 skjønner jeg ikke en ting av og er nok ikke noe for meg.

Finnes det Wc3 mods hvor man bare skal bygge by? o.O

Hvordan er Railroad Tycon i forhold til Transport Tycon?

The settlers er noe vi vurderer.

 

Angående anno spillene så syns jeg 1503 er det beste. 1701 er for simpelt. man blir fort ferdig og det er mindre å gjøre i det enn i 1503 hvor man har mange flere ting å gjøre + det tar mere tid.

 

Angående strategi spill så syns jeg også Company of Heroes er best :D

men ikke alle mine venner syns det, og ikke alle vil betale for det heller siden det er et av de få spillene man ikke klarer å cracke x)

jeg har i hvertfall ikke sett noe crack til nå. men jeg har kjøpt det :D (vell verdt det og)

Lenke til kommentar

Det ER cracket, uten at jeg skal si noe mer.. Ikke at du trenger det, du kan kjøpe det for 90kr på gamesload.no som direct DL. Absolutt verdt de pengene! :)

 

Angående 1404: Expansion packen (Anno 1404: Venice) inneholder MP support, og den lanseres 26 februar. Så du kan jo kjøpe inn det :)

 

1701 simpelt? Tja, det kommer ann på hvilke mål du setter deg. Enorme metropoler, enorme income osv osv. Har en save med kompis hvor vi enda tar en time eller to på den av og til, og den har vi allerede 23 timer på, uten at vi føler vi har blitt "ferdig" enda.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Heroes of Newerth, perfekt LAN spill. :)

Må si meg enig i det der ;)

 

Det ER cracket, uten at jeg skal si noe mer.. Ikke at du trenger det, du kan kjøpe det for 90kr på gamesload.no som direct DL. Absolutt verdt de pengene! :)

 

Angående 1404: Expansion packen (Anno 1404: Venice) inneholder MP support, og den lanseres 26 februar. Så du kan jo kjøpe inn det :)

Kom kanskje ikke helt frem men mente da expension pack cracket versjon x)

Noen venenr av meg spilte CoH vanlig med crack, men er jo ikke noe gøy det nå som det er komemt expansion :p

 

kult. må se om jeg kanskje kjøper Anno 1404 :D

 

Btw, så noe om UT 2004 litt lengre oppe. UT 1999 sier jeg bare :D (hvis det var riktig, kan hende det var 1998?)

Lenke til kommentar

Spilt Age of Empires 2: Conquerors? Bra, enkelt og klassisk spill som dere kan bruke lang tid på de første rundene, folk har det veldig gøy om det ikke rushes og dere bestemmer litt regler på forhånd.

 

Går kanskje ann å lage en by i dette også :), om dere bare vil surre rundt med ressurser og smelle opp en middelalderby med en liten(STOR :D) hær og så angripe hverandre.

Endret av Strepto
Lenke til kommentar

Igjen, som alltid når det er snakk om LAN-spill: Stronghold Crusader

 

Akkurat nok dybde både i ressurssanking, by-bygging, politikk og krigføring til at alle kan spille det og samtidig føle at de har kontroll over hvert eneste ledd i byen sin. Dessuten passer det perfekt til LAN da det er utrolig lett å installere på flere maskiner (ingen CD-keys eller lignende) og man kan enkelt sette opp lag, hvor lagene skal starte på kartet, hvem som skal starte med hvilke ressurser og man kan handle seg imellom på de forskjellige lagene.

 

Thumbs up!

Lenke til kommentar

Takk for tips :D

Kanskje prøve ut Stronghold ;)

Angående Age of Empires 2 så er dette noe meg og mine venner har spilt en god del x)

og jeg vinner nesten altid med min (bygg-en-fin-by-og-vent" taktikk xD

bygger bare en by som ser fin ut og ikke tenker på krig mens de andre tar liv av hverandre. og når det bare er en igjen så gir han seg fordi han ikke orker å sloss elelr utslette meg fordi jeg bare bygger meg opp et annet sted xD

 

Noe som gjør at jeg ikke liker Age of Empires 2 fordi de andre bare skal krige x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...