Gå til innhold

Usunt(?) forhold til spill.


Anbefalte innlegg

Varrakk: "Ofte at mine eve-forberedelser blir avbrutt av jobb og ikke motsatt. Men nå slutter jeg straks med EVE :)"

 

Lykke til... har selv sluttet 3 ganger :) "Just when I thought I was out..."

 

Men det er vell ikke unaturlig å dagdrømme om spill. Det gjør jeg jo også med bøker, TV-serier og andre ting som opptar meg. Ofte tenker jeg spillstrategi på jobb og jobbstrategi på fritiden.:p

 

Men det var en gang for lenge siden... Jeg hadde spilt utrolig mye Driver. En dag jeg var ute og kjørte varer, fikk jeg plutselig øye på en politibil med blålys på taket i speilen. Av ren refleks kjørte jeg gassen i bånn og var klar til å stikke av:P Denne totale virkelighetsflukten varte ca. 2,5sec. Politiet var jo selvfølgelig ikke ute etter meg og WV Trasporteren (uten TD) brydde seg fint lite om jeg ga full gass, så ingen skade skjedd. Men jeg la Driver på hylla en stund for å si det sånn:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varrakk: "Ofte at mine eve-forberedelser blir avbrutt av jobb og ikke motsatt. Men nå slutter jeg straks med EVE :)"

 

Lykke til... har selv sluttet 3 ganger :) "Just when I thought I was out..."

 

Men det er vell ikke unaturlig å dagdrømme om spill. Det gjør jeg jo også med bøker, TV-serier og andre ting som opptar meg. Ofte tenker jeg spillstrategi på jobb og jobbstrategi på fritiden.:p

 

Men det var en gang for lenge siden... Jeg hadde spilt utrolig mye Driver. En dag jeg var ute og kjørte varer, fikk jeg plutselig øye på en politibil med blålys på taket i speilen. Av ren refleks kjørte jeg gassen i bånn og var klar til å stikke av:P Denne totale virkelighetsflukten varte ca. 2,5sec. Politiet var jo selvfølgelig ikke ute etter meg og WV Trasporteren (uten TD) brydde seg fint lite om jeg ga full gass, så ingen skade skjedd. Men jeg la Driver på hylla en stund for å si det sånn:)

 

Har selv 'sluttet' 3 ganger, siste gangen slettet jeg karakteren min fullstendig i håp om at fristelsen ikke skulle komme tilbake, men jeg angrer allerede. ^^

Lenke til kommentar

og festinga tar av til tider av.

Kan være at det bare er meg, men jeg velger en coop-runde sammen med en kompis over det der any day. Complete waste of time, imo.

 

Kanskje er det et tengn på et "usunt" forhold til spill? Ikke vet jeg. :)

 

Sosialisering er complete waste of time? Tror du misforstår, det er ikke snakk om å drikke seg dritings en gang i uka pluss hver helg. Nærmere bestemt er det snakk om flere fester i løpet av en uke, som ja innvolverer alkohol, men som aldri ender over bøtta :) Velger en fest over gaming uansett hva..

Lenke til kommentar

og festinga tar av til tider av.

Kan være at det bare er meg, men jeg velger en coop-runde sammen med en kompis over det der any day. Complete waste of time, imo.

 

Kanskje er det et tengn på et "usunt" forhold til spill? Ikke vet jeg. :)

 

Sosialisering er complete waste of time? Tror du misforstår, det er ikke snakk om å drikke seg dritings en gang i uka pluss hver helg. Nærmere bestemt er det snakk om flere fester i løpet av en uke, som ja innvolverer alkohol, men som aldri ender over bøtta :) Velger en fest over gaming uansett hva..

 

Kan fint sosialisere uten å drikke. :)

Lenke til kommentar

og festinga tar av til tider av.

Kan være at det bare er meg, men jeg velger en coop-runde sammen med en kompis over det der any day. Complete waste of time, imo.

 

Kanskje er det et tengn på et "usunt" forhold til spill? Ikke vet jeg. :)

 

Sosialisering er complete waste of time? Tror du misforstår, det er ikke snakk om å drikke seg dritings en gang i uka pluss hver helg. Nærmere bestemt er det snakk om flere fester i løpet av en uke, som ja innvolverer alkohol, men som aldri ender over bøtta :) Velger en fest over gaming uansett hva..

 

Kan fint sosialisere uten å drikke. :)

 

Det er også helt sant, men du finner sjelden studentfester uten alkohol i bildet...

Lenke til kommentar

Sosialisering er complete waste of time?

Det var slett ikke det jeg mente. Er enig i at sosialisering er bra, det er bare metoden jeg ikke er enig i. Jeg regner med at når du sier en fest tar av, så mener du at den tar av ( i.e ender med å rope på elgen), virker som det er alt de fleste studenter snakker om. :(

 

Jeg er av den personlighetstypen som ikke er så begeistret for store tilstelninger med masse folk. Liker å kunne sosialisere med alle som er tilstede og med masse folk blir det bare rot. Ikke over 10 og helst under 5, det er da jeg passer best inn.

 

Siden jeg ikke liker folkemengder, og ikke liker jeg alkohol heller så er det logisk at fester ikke er tingen for meg. Derfor har jeg, hver gang jeg hører noen som skryter over hvor mye den forige festen tok av, svært lett for å tenke "Pfft, what a complete waste". Sosialisering for meg foregår for meg sammen med 2-3 nære venner bl.a på kafè, kino eller hjemme foran tv-skjermen. Sånn er bare jeg, og det stiller meg utenfor i svært mange sammenhenger det er jeg fullt klar over.

Lenke til kommentar

Dette har skjedd nå og da med meg også, da spesielt i en periode for et par år siden da jeg spilte Age of Empires 3 ganske mye. En del mattetimer som gikk med til å tenke ut nye strategier ja.

 

Jeg tenkte litt på det da og kom fram til at ja, det er sannsynligvis usunt. ^^

 

Men så kom jeg på at lives are for people who suck at online games, så jeg slo det fra meg =]

Endret av FaderullahDadullah
Lenke til kommentar

Kjenner meg godt igjen her. Jeg er sikker på at det skjer minst en gang hver dag, hvor

jeg drømmer meg bort og skulle ønske jeg levde i en spillverden.

Dette skjedde for litt tilbake siden, når jeg begynte på Magna Carta 2.

Mass Effect 2 ga meg samme følelsen, samt nylig påbegynte Final Fantasy VII (litt sent ute).

Hvor "genialt" hadde det ikke føles å kunne kaste flammekuler ut av armene :whistle:

eller bevege seg like fort som Noctus i FF Versus XIII *venter i spenning på dette spillet*

 

Jeg pleier også å finne opp spill, eller lettere sagt; kommer med ideer jeg skulle

ønske ble brukt i spill, men som jeg aldri ser noe til. ett eksempel er Martial Arts.

Tenkt dere Ninja Gaiden, Devil May Cry, Bayonetta osv. Hvorfor klarer de ikke lage ett

slikt spill men uten våpen?. Det kan da vel ikke være så vanskelig =/

Lenke til kommentar

For et halvt år siden spilte jeg gjennom Planescape Torment. Tidenes beste rollespill (historiemessig) i mine øyne. For de av dere som husker spillet så var det slik at man kun kunne ha meg seg et visst antall folk på reisen.

 

Jeg skal ikke røpe for mye for dere som ikke har spilt det, men jeg droppet tyvedama for den svære tomme rustningen. Og for de av dere som har kjørt gjennom alle dialogene, og kom til slutten av spillet og klarte det, vet hva som skjer.

 

Jeg tar meg selv i angre på den dag i dag, at jeg lot hun råtne igjen på fengselsplanet. En vakker dag skal jeg spille igjennom spillet bare for å finne ut hva hun ville ha sagt.

 

Jeg tar meg også i å se for meg diskusjonen som fikk han ene karen til å innse at han ikke eksisterte. Skulle ønske de skrev den....

 

Foruten Planescape så drømmer jeg nesten daglig om Heroes of Newerth. Å være chronos eller maliken i drømme er artig saker. Lager fort builds i hodet mitt på jobb. Før det var det L4D. Så mange mareritt på en uke har jeg aldri hatt. Og ikke minst Fallout 1/2. Jeg spilte de 24 timer i døgnet. Hvis det ikke var foran pcen spilte jeg de hodet.

Endret av DjFarmor
Lenke til kommentar

Sosialisering er complete waste of time?

Det var slett ikke det jeg mente. Er enig i at sosialisering er bra, det er bare metoden jeg ikke er enig i. Jeg regner med at når du sier en fest tar av, så mener du at den tar av ( i.e ender med å rope på elgen), virker som det er alt de fleste studenter snakker om. :(

 

Jeg er av den personlighetstypen som ikke er så begeistret for store tilstelninger med masse folk. Liker å kunne sosialisere med alle som er tilstede og med masse folk blir det bare rot. Ikke over 10 og helst under 5, det er da jeg passer best inn.

 

Siden jeg ikke liker folkemengder, og ikke liker jeg alkohol heller så er det logisk at fester ikke er tingen for meg. Derfor har jeg, hver gang jeg hører noen som skryter over hvor mye den forige festen tok av, svært lett for å tenke "Pfft, what a complete waste". Sosialisering for meg foregår for meg sammen med 2-3 nære venner bl.a på kafè, kino eller hjemme foran tv-skjermen. Sånn er bare jeg, og det stiller meg utenfor i svært mange sammenhenger det er jeg fullt klar over.

 

Er forøvrig enig med deg, at du ikke liker folkemengder er ditt problem :p Selv liker jeg heller ikke uteklubber, stappet med folk og høy musikk. Hjemmefester er tingen ;) I dagens samfunn skjer sosialisering over internett også, i form at f.eks online-gaming. Hvorvidt dette er retningen å gå, kan diskuteres.

Lenke til kommentar

Morsom tråd!

 

Har de siste ukene spilt noe helt ekstremt mye, blant annet DA:O og Mass Effect2. Kjøpte ME2 på onsdag og har nå passert 26 timer, har lagt bort 360`n for helga da jeg trenger pause. Det jeg opplever etter en slik "økt" er bl.a. vanskeligheter med å konsentrere meg om noe annet enn nevnte spill. Tenker spesielt på hvordan løse bestemte oppdrag, companions og lignende.

 

Jeg mener, det blir for ille når man ikke kan åpne kjøleskapet og ta ut leverposteien uten å forvente achievement for å gjøre nettopp det. Eller se krypdyr på veggene/taket som aldri har vært der i utgangspunktet. Sliten! :)

Lenke til kommentar

Morsom tråd!

 

Har de siste ukene spilt noe helt ekstremt mye, blant annet DA:O og Mass Effect2. Kjøpte ME2 på onsdag og har nå passert 26 timer, har lagt bort 360`n for helga da jeg trenger pause. Det jeg opplever etter en slik "økt" er bl.a. vanskeligheter med å konsentrere meg om noe annet enn nevnte spill. Tenker spesielt på hvordan løse bestemte oppdrag, companions og lignende.

 

Jeg mener, det blir for ille når man ikke kan åpne kjøleskapet og ta ut leverposteien uten å forvente achievement for å gjøre nettopp det. Eller se krypdyr på veggene/taket som aldri har vært der i utgangspunktet. Sliten! :)

 

Jeg tenker ofte på de engasjerende karakterene i Dragon Age:) Fantastisk spill:)

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg tenkte jeg kunne fortelle litt hva slags innvirkning spill har på

verdagen min, og når det går litt langt.

Når jeg holdt på å spille gjennom GTA, får en selvfølgelig mange assosiasjoner

til ting en gjør i herdagen, som f.eks å stjele en bil, og det er ofte en får

tanker som; Hadde dette vært GTA, skulle jeg gjort slik og slik.

 

Andre ganger er det jo også som mange nevner her, at en tenker taktikker og planlegger

i videre hva en skal gjøre i et spill. Dette tror jeg bare er sunt, og bra for hjernen,

till en viss grad.

 

Andre spill som også kan påvirke og innspirere er f.eks snowboardspill, hvor en kansje kan

hente inspirasjon, og litt ekstra guts, til å utføre ting i virkeligheten.

 

Det eneste jeg føler blir litt skremmende er når det går så langt som det det kan gjøre

med GTA eller lignende spill.

Lenke til kommentar

Det er en god del år siden jeg var usunt avhengig av et spill. Det var Oblivion, og jeg var ekstremt aggressiv om jeg ikke fikk tilgang til å spille det og jeg nedprioriterte alt fra venner og andre sosiale eventer. Tenk at jeg sløste bort en hel sommerferie på det der.

 

Etter at jeg fikk spilt fra meg Oblivion spilte jeg ikke noe særlig på en stund. DOG, for litt siden skaffet jeg meg Dragon Age: Origins. Guuuud for et spill. Med tanke på interaktiviteten man hadde med de andre karakterene, opplevde jeg å bli utrolig emosjonelt engasjert. Da det faktum at jeg fikk et hint av kjærlighetssorg da en av karakterene dumpa meg i spillet, gikk det opp for meg at... nei. Det her. Deretter skaffet jeg meg et ordentlig liv, og spiller nå på et sunt nivå. Hihi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...