Gå til innhold

Førsteinntrykk: Final Fantasy XIII (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

FF13 har også klasser, men ingen valfrie.

 

Eh, når man har kommet ca halvveis ut i FF13 så åpnes det opp for at alle kan være alle klassene. Ikke det at det virker som en direkte god ide å la Hope være defender i stedet for f.eks. Snow men (i hvert fall ikke til å begynne med) :p

Eller var det noe annet du tenkte på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flotte greier at de har droppet kampsystemt fra XII og heller gått tilbake til de gamle

 

Bortsett fra at de har ikke gått tilbake til de gamle. Etter det jeg har lest, og fått forklart av spillere av den japanske versjonen virker det som om utviklerne har gått for en slags blanding mellom kampsystemet til FFVII og FFXII. Active-Time-Battle slik som i VII med Gambit elementer fra XII. Husk at 2 av karakterene i kamp er på autopilot til enhver tid.

 

Du møter også fiender i spillverdenen uten random encounters, som i XII. Selve kampen blir spilt i en slags separat kampdimensjon som i VII og X.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Håpløst å sammenligne Mass Effect: 2 og Final Fantasy XIII. For min del var ME2 helt greit, ingenting mer. Topp på grafikk og alt det der og utrolige gode karakter design. Men ellers var historien ikke noe spesielt og siste delen av spillet var rett og slett tragisk.

 

Gleder meg veldig til Final Fantasy XIII!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette spillet kan bli noe bra når vi ikke har byer, backtracking og verdenskart. Det blir for meg noe helt annet enn Final Fantasy. Jeg forbinder Final Fantasy med fullstendig frihet, i de strømlinjeformede rammene selvfølgelig. Og i tillegg må utstyr kjøpes via save points? Det henger bare ikke på greip.

Lenke til kommentar

8 faktisk? Joda, det er bra det :) Jeg spilte det rett etter 7 og jeg syntes det ble litt for mye kjærlighet osv. Selv om storyen var svært bra. Det var bare noe med stemningen i FF7 som gjorde det så sykt bra.

 

Og historien ikke minst, som jeg brukte årevis på å virkelig egentlig forstå. Akkurat det har ingen andre FF klart. Ekstremt bra manus.

Lenke til kommentar

 

Eh, når man har kommet ca halvveis ut i FF13 så åpnes det opp for at alle kan være alle klassene. Ikke det at det virker som en direkte god ide å la Hope være defender i stedet for f.eks. Snow men (i hvert fall ikke til å begynne med) :p

Eller var det noe annet du tenkte på?

 

Jeg videreformidlet egentlig bare hva jeg har hørt andre steder. Jeg har jo ikke spilt spillet så :whistle:

 

Men ellers var historien ikke noe spesielt og siste delen av spillet var rett og slett tragisk.

 

Ja mer antiklimatisk avslutning skal man lete lenge etter. likte også at alle karakterne som eventuelt dør på "selvmordsoppdraget" får slike "they killed Kenny...you bastard" dødscener.

 

En kan kanskje si mye om FF, men det er svært sjelden avslutningen er dårlig. Noe som forsåvidt gjelder for JRPG spill generelt.

 

Når det er sagt likte jeg ellers mass effect 2 veldig godt, og skal snart begynne på en ny runde tenkte jeg (noe jeg ikke ofte gjør).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...