Gå til innhold

HDMI eller Komponent kabel?


Narishma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg tipper at i 9 av 10 tilfeiller hvor folk sier hdmi er så mye bedre så er det folk som tar feil av komponent og kompositt.

 

Gjelder det deg også scarecrow? Kompositt er den gule ledningen for bilde, komponent er rød/grønn/blå.

 

Eller at inngangen for analoge signaler som komponent ikkje er on par med HDMI-inngangen, som var mitt tilfelle med gamle HDTV`en min.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Absolutt null forskjell på min plasma.

 

Samme er jeg villig til å mene på LCD.

 

HDMI-løsningen på 360 er åndsvak. Får ikke koblet lyd til forsterker pga den trange inngangen.

 

Du kan bruke den ekstra tilkoblingen som skal inn i boxen der du vanligvis setter komponentkabelen. Burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Det kommer selvfølgelig an på hvor høy oppløsning det man spiller av har støtte for, enten det er spill eller filmer.

 

Selv begynte jeg å spille PS3 på en CRTV med komponent-kabel og jeg merket enorm forskjell på de spillene som støttet høyere oppløsninger da jeg fikk meg en LCDTV med full HD og koblet til HDMI (men GTA4 ble faktisk styggere siden man ser imperfeksjonene klarere). DVDer merker jeg liten eller ingen forskjell på, og noen har jeg hatt problemer med lyden på når jeg bruker HDMI-tilkobling. Bluray er mer variende, for mange bluray-utgivelser er egentlig på grensen til svindel; til tross for det nye formatet så er oppløsningen ofte nærmere en oppskalert DVD, så sjekk anmeldelsene først og se om du ikke like godt kan kjøpe en billigere DVD-versjon.

Lenke til kommentar

HDMI-løsningen på 360 er åndsvak. Får ikke koblet lyd til forsterker pga den trange inngangen.

Xbox360-HDMI-Cable.gif

 

Fremdeles latterlig. Har brukt mye penger på kabler/utstyr, så det er ergelig å måtte kjøpe enda mer.

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24868

 

eller bare adapteret: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30585

 

Ja , den er skikkelig dyr.

Endret av 530xd
Lenke til kommentar

Absolutt null forskjell på min plasma.

 

Samme er jeg villig til å mene på LCD.

 

Dette har ingenting med LCD vs Plasma å gjøre, men med kvaliteten på analoginngangen på en gitt TV-modell sammenlignet med digitalinngangen.

 

Det skal mye til for å fucke opp et HDMI-signal, mens dårlige løsninger for komponent finnes både her og der - og er definitivt ikke en prioritert del på en TV lenger.

 

Har du valgmuligheten går du for HDMI.

 

.. og folk som synes det blir for mange kabler og koblinger med HDMI i stedet for komponent bør skaffe seg en surroundforsterker som kan ta lydsignalet rett fra HDMI i stedet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...