Gå til innhold

Allods Online


Anbefalte innlegg

allods-online-logo-586x406.jpg

 

Så Allods Online er et nytt MMORPG fra Gpotato, skaperne bak blandt annet dragonica og rappelz. dette spillet kommer fra russland og eg basert på et RPG som heter allods. Allods er en blanding mellom fantasy og sci-fiction og vil la deg vandre rundt i dens store byer, kjempe rundt i stort varierte områder og til og med ta kampen opp i verdens rommet med ditt eget astral ship.

 

Allods Online historie

 

Allods Online foregår på planeten Sarnaut hvor mange forskjellige vesner lever, mennesker, orker, alver og mange andre. historien omhandler astral som er verdens rommet deres. astral er sagt å være et levende organ og den som skapte alle planetene inni den, men etter som tiden gikk ble astral den største truselen til de planetene for astral har ikke bare sine kreative evner, men også en massive ødeleggelse kraft som knuser planetene den skaper. dette første også til at Sarnaut ble knust inn til mindre øyer kalt allods, "the great mages" klarte å beskytte disse øyene fra å bli ødelagt. men kun magene kunne forflytte seg mellom disse øyene siden kun dem visste hvordan man kunne teleportere.

 

etter en stund klarte folk å lage en liten gjenstand som beskyttet dem mot astral sin ødeleggene kraft og dette gjor at de kunne bygge skip som lot dem ferdes rundt i astral og bort til de andre øyene. dette skapte i midlertid et annet problem, for det var dannet to factions "the league" og "the empire" så når astral ble åpent for alle gikk de i krig mot hverandre for å få kontroll over astral.

 

Astral er et gigantisk sted, det er sagt å være flere lysår langt og at visst du kunne sett det fra utsiden hadde det sett ut som en sky, men dette er spekulasjoner siden ingen har vært utenfor pågrunn av størrelsen.

 

mer av bakhistorien kan du finne her: http://en.allods.gpotato.eu/Overview/BG/

 

Factions i Allods Online

 

The League

 

The league er et demokratisk styre hvor valg blir gjort gjennom bestemmelse fra The Council of Deputies. dette styret blir igjen valgt av innbyggerne i "the league". så det er på en måte samme styre måte som vi har her til lands. The league er også de som er sett på som de gode innenfor denne krigen.

 

The league består av 3 raser som er:

 

The Kanians

 

Stalker.jpg

 

Kanians er menneske rasen fra the league og er de som nærmest styrer den pågrunn av deres leve måte og antall befolkning. Kanians er egentlig samme folkene som Xadaganians fra the empire, men pågrunn av ødeleggelsen av verden ble de utviklet på forskjellige måter og dermed med hadde veldig forskjellige syn på ting. Kanians ønsker en fri nasion for alle og ser på Xadaganians som er trusel mot dette og dermed ønsker de å slå dem for å beskytte sitt eget folk.

 

The Elves

 

News_Allods_Demonologist.jpg

 

Elves er en veldig gammel rase som egentlig var delt opp i flere forskjellige raser. de har veldig stor forståelse for magi og bruker det ofte som deler av politikk. for til tross for at også dem må følge hva the league sier så gjør de valg som bare har betydning for dem selv. alvene deler seg inn i forskjellige familier og noen av dem kan være veldig små menst andre av dem er veldig store. det er de 8 største som får lov å være med i styret de kaller The Ball of Eight Families som er styret som gjør valgene som gjelder for dem. og deretter ble de i krig mot orkene og Xadaganians som dermed endte med at de ble med i the league.

 

The Gibberlings

 

Allods_Trickster.jpg

 

Gibberlings er en rase som ikke har noe spesielt styre for seg selv. deres liv består stortsett i en konstant kamp mot orkene om å overleve, men de har en fordel. de er veldig gode fiskere og båt førere. så de liker best å holde seg til havs hvor orkene ikke kan få tak i dem, men det skal ikke sies at de ikke kan slåss for seg. en spesiell ting med dem er at de stort sett alltid blir født som trillinger. altså at de er 3 barn samtidig. disse vil alltid holde sammen og. i spillet er du altså 3 stykker av dem. de er også kjent som veldig smarte vesner og det var dem som fant ut hvordan man kunne dra gjennom astral.

 

The Empire

 

The empire begynnte med Xadaganians som tro fra kanians pågrunn av at de fulgte the Great Mage Nezeb som ledet dem ut derfra. The Empire tror at nasionen bør bli styrt av en leder og mener det at de må kjempe i krigen for å få kontroll over astral. de prøver å åpnå lykke og likestilling for alle innenfor the empire. så deres mål er å få kontroll over astral så de kan åpnå dette.

 

The Xadaganians

 

News_Allods_Defiler.jpg

 

Xadaganians er dem som startet the empire og er stort sett dem som styrer det, men the empire er i bunn og grunn styrt av en person alene med navnet Yasker. de er kjent for å være perfekte millitær maskiner som driver å utvikler seg konstant for å en gang ta over astral. der sies at det skal et mirakel til for å overleve deres fulle kraft. det er denne styringen karnias er sterkt i mot og derfor de mener de er en trussel for den frie verden.

 

The Arisen

 

Allods_Heretic.jpg

 

Arisen er en udødelig rase. de kan altså ikke dø av alder, men det som gjør dem litt spesiel er at de egentlig allerede er død. de kom tilbake til planeten 2000 år etter de døde og fikk udødelighet for å sikre dem at verdens fremtid var deres. de er også veldig sterke og ikke noen man vil gå i mot. deres mål er å gjøre det "sjebnen" deres tilsier. å ta over fremtiden.

 

The Orcs

 

News_Allods_brute.jpg

 

Orcs er det minst siviliserte rasen i spillet, de er utrolig sterke og brutale og er sagt at visst de kunne laget opp et ordentlig samfunn under god ledelse kunne de tatt over verden. det orkene som oftest gjør er enten å gjøre seg klar til krig eller slåss i krig. de er derimot ikke god innen for crafting eller magi. de har aldri hatt et samfunn for før verden gikk i stykker holdt de til å "tribes" og pågrunn av dette mangelet tok de aldri over verden. de er ikke så veldig smarte, men det er enormt gode til å slåss og det er derfor de passet til the empire.

 

Hva gjør Allods Online bra?

 

Det er mange ting som gjør Allods Online til et bra spill og de fleste som har prøvd beta'en har vært positivt overasket over kvaliteten, den er nemelig høyere en de fleste andre F2P MMO'er og gjøre god motstand til en del P2P MMO'er også.

 

Det er som vist over 6 raser i spillet med 8 arch classes som er Warrior, Paladin, Scout, Healer, Warden, Mage, Summoner og Psionicist. i tilegg til det er det 28 classes for arch classene er anderledes utifra hvilken rase du er og dermed har fått egene class navn. i tilegg til det kan du gjøre klassen din egen via talents points, skills og attributes.

 

Det har også en dyp historie man kan sette seg inn i om man liker den slags. dette vil kreve en del lesing, men visst du er intressert nok så kan det absolutt være verdt det. og om du ikke er intressert i det er ikke historien nødvendig for å spille spillet heller.

 

De har fortalt at de skal gi masse content til spillere av alle typer, for dem som liker PvP, Raids, solo, instance så du bør finne noe i spillet du også liker. jeg vet ikke akkurat nå hvor mange raids og instaces det er i spillet, men det kan vi jo komme tilbake på et seinere tidspunkt.

 

det er også veldig pent visuelt, har masse fine omgivelser og tøffe design på armorer. det er ikke på samme nivå som enkelte andre P2P MMO'er, men absolutt flott for å være F2P.

 

Astral combat, som en del av spillet kan man i lvl 35 bygge og customize egene astral skip som man kan kjøre rundt med i astral og slåss mot astral demons som er veldig store demoner som herjer der oppe. i tilegg til det kan du slåss mot andre astral skip fra den andre faction og plyndre de fra deres loot. skipene har crews hvor andre spillere kan være med deg og må være forberedt på å komme i kamp til en hver tid.

 

bare så det er sagt så er ikke spillet noen revulusjon og henter masse inspirasjon fra spill som world of warcraft og en del andre, men det gir deg massevis av de tingene vi liker fra de andre spillene og pluss noe orgianlt som gjør det eget og ikke bare kopiert. du bør ikke prøve spillet med en instilling at det er en klone, prøv det for hva det er. et veldig bra gratis MMO.

 

Allods_Online-48556.jpg

 

Allods-Online.jpg

 

 

Game Features

  • opp til 40 lvler
  • content for alle
  • stor verden å utforske
  • stor ingame lore
  • 6 manns grupper
  • 24 manns raid
  • mange dungeons og raids å utforske
  • crafting og enchanting
  • PvP ranking
  • FREE 2 PLAY!

 

Slutt ord

 

det er mye info som burde vært her som eg rett og slett ikke har fått med og eg skal prøve å få det med i snarest mulig. men håper dette hjalp mange til å prøve spillet og forhåpendligvis liker dere spillet. spillet er nå i closed beta, men vil trolig komme i open i løpet av februar.

 

men akkurat nå kan alle få registere seg å bli med i closed beta frem til open beta visst du registerer deg før 22 januar så visst du går innpå her: http://en.allods.gpotato.eu/ kan du registere deg og laste ned spillet.

kun 1 server er åpen nå og der spiller eg på league siden og har nicket "Sharun" så det er bare å ta kontakt.

 

vil også påpeke at dette kom opp i gamer.no sin liste over spill de gledet seg til i 2010.

 

ja så her kan dere diskutere ting om spillet eller komme med spørsmål om det og håper mange her på forumet begynner å spille eller i det minste gir det en sjanse.

 

takk for meg for no då :D

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det er sant det at spillet har blitt sagt å ha en litt treig combat og er enig at til tider tar det rett og slett litt for lang tid å drepe finden, men har hørt at dette blir bedre utover spillet og det kommer veldig mye ann på hvordan spilleren velger å spille det. visst du velger å gjøre veldig mange spells/skills veldig kraftige vil de gjøre masse damage.

 

var litt som han ene på forumet deres sa, det kommer helt ann på spilleren. du kan ta 3 finder i samme level som deg samtidig uten så veldig mye problemer, menst en annen spiller i samme klasse og samme level kan bruke like lang tid på å ta 1 i samme level for han ikke kan klassen like godt. så er vell en lære sak vil eg tro.

 

og eg vil absolutt anbefale deg å prøve beta'en _LarZen_ den er åpen for alle frem til 22 januar.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spilte dette en liten stund i closed beta og ble ikke imponert. Spesielt damage balansen var helt på trynet. Du gjør jo INGEN skade og tar heller INGEN skade, så du bruker 100 år på å drepe en mob. Uinteressant og umotiverende spill i mine øyne.

 

kom ikke langt du da nei, kan nesten ikke kritisere spillet hvis du ikke har spilt det..

mobs opp til lvl 7 eller no er ikke vanskeli for noen klasse

og du sier det tok år og dag å drepe?

spilte sikkert en warrior (off-tank) eller palli (main-tank)du da, de blir ikke effektiv til etter 20, joda, de får 2-hånds våpen på lvl 10, men har ikke funnet noen gode 2-hånds våpen på det lvlet

skal spille en palli i allods, men starter ikke med den, tar altfor lang tid å drepe, men er nærmest udrepelig også da

 

for rask og effektiv dreping så velger jeg summoner

brukte MYE kortere tid på å lvle den

 

skader jo ikke å lese om de forskjellige klassene før du lager en

Lenke til kommentar

er nå forsåvidt enig med med dere begge, en del finder spesielt i starten kan ta sin stund å drepe, men det aller fleste klassene kommer seg godt når de har komt opp i levlene. også spørs det veldig mye på finden du slåss mot, som når eg spiller på min mage mot noen goblin saker så tar eg de uten noe problem, men visst eg slåss mot bjørner i samme level så sliter eg pågrunn av at de tåler så mye.

 

som de fleste beskriver så kommer det helt ann på spilleren og hvordan han speccer den, for det første så har du talent treet hvor du kan gi points til nye spells og skills eller du kan bruke flere points på å få oppgradert et nåverende skill/spell (man får 1 point per lvl)

 

i tilegg til det så åpner det seg opp 3 nye skills vinduer når du når level 10. alle classer har 3 grunn spells/skills. som mage har eg fire arrow (flammer) ice flow (is) og shocking grasp (torden) så i disse tabellene har du en god del skills rundt og i midten ligger grunn skillet/spellet så vært level kan du kjøpe 1 rubie fra traineren som du kan gi til enten skillet/spellet over, på sidene eller under så får å få skillet du ønsker må du bygge deg utover på den måten. skal prøve å poste bilde av det seinere i dag ;)

 

poenget er at man kan bli god visst man bare speccer riktig.

 

edit: stifi, datoen er ikke sotte. men det er i closed beta 4 nå som skal være den siste testen så eg tipper på midten av februar eg då. vil gi update når det kommer dato.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Så ikke helt galt ut dette da...

 

Må nok følge med på dette spillet evnt teste beta.

 

Mmo markedet er forøvrig helt på tryne for tiden....påtide det kommer noe BRA

 

Agreed derfor jeg venter på TERA-Online eller C9 noe som er vært å starte med virker det som... for meg var ikke allods noe men det er sikkert fett for folk som ikke er ulidelige lei av "dårlige" mmos. Jeg trenger noe nytt innenfor sjangeren noe som griper meg som wow gjorde i vanilla, og som også aion gjorde i starten før jeg innså at det egentlig var noe sykt galt.

 

Men bare for å ha sagt det... spilte jo dette spillet litt i "openbeta" perioden før 4CBT. Dette spillet er faktisk ganske bra spesielt til å være ett F2P, og grafikken er stjerne, vil nok gi det en 5 fra 1-6 skalaen.

 

Vel verdt å teste ut for de som er sugent på ett gratis MMO;)

Endret av Prottis
Lenke til kommentar

Huh.. hvordan da stifi kanskje jeg kan hjelpe deg med det har vært borti noe av det samme du må rename selve run.exe fila til noe anna og så kjøre det på nytt da får du en script error men shit samma det fikser problemet ditt og du bare godtar scripten;)

 

Da skal du klare å komme deg inn og online. Det står på forumet dems om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

eg fikk det problemet på ene pc-en min, vet ikke kosen man fikset det. men du kan prøve som prottis sier eller laste ned fra gamershell som var der eg lastet det ned fra.

 

og er enig prottis er på tide med noe nytt. har planer om å prøve tera når det kommer ut, men virker ikke som det er i nærmeste fremtid og så spørs det om det blir F2P eller P2P.

 

venter på the secret world og all points bulletin siden de er litt nyskapende, men dette er et koseligt spill å drive med menst eg venter på at de skal komme ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...