Gå til innhold

Nytt spillselskap i norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veldig spennende, det er sannelig godt at vi får flere norske spill selskap som er absolutt noe vi trenger. eg synes selvfølgelig det er synd at de måtte permiteres fra funcom. eg skal ikke komme her å si at funcom har bra ledelse for det vet eg ingenting om, men synes forsatt det er et fantastisk selskap.

 

håper på at deres nye spill The secret world vil få dem opp igjen så de kan ta inn igjen dem som ble permitert, men så håper eg også at dette selskapet lykkes. mer spill er alltid gøyest.

 

vel så lykke til Frost Software, håper dere lykkes og vi ser mange bra spill fra dere ;)

 

(og takk quakebob for å linke :D)

Lenke til kommentar

Heisann, jeg er helt ny her!

 

Jeg kjenner faktisk Chris og Thomas og til deres forsvar vill jeg si at peehero var et kødde-spill de laget for å se om de i det hele tatt klarte å lage et spill fra start til slutt alene. Det var egentlig aldri ment for release som de sier selv.

 

Uansett så jobber de med 3 mye mer seriøse spill nå som dere kan se på hjemmesiden dems.

Jeg har jobbet med begge to på funcom og kan love dere at er det noen som kan levere kvalitet så er det de to. Å si at det er et useriøst firma pga at de har med Svein og Linni blir nå ganske feil da de bare skal være skuespillere for stemmene og har ingenting med selve spillproduksjonen å gjøre.

Men jeg er helt enig i at peehero ikke er no AAA produksjon, men jeg har sett de andre spillene og de er ganske bra.

 

Uansett som dems venn må jeg si at dere her er ganske kvasse mot et helt nystartet firma, det er absolutt ikke lett å starte spillselskap i norge, (jeg har jobbet i funcom i mange år og jeg hadde aldri orket å starte opp noe i norge) så gi dem en sjangs. Det er klart at de må starte i det små, nytter ikke få lage et feks. xbox 360 AAA spill fra bunn av uten penger.

 

-Sverre

Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet Sverre!

 

Det er vel ikke til å skyve under teppet at det er endel lavpannede og unge mennesker på dette forumet så mye blir deretter.

 

Synes det er kjempe bra noen starter opp noe nytt jeg, og det å satse på mobil spill er ganske så smart idag. Koster mindre å lage og fortjenesten kan være meget bra..

Lenke til kommentar

. Å si at det er et useriøst firma pga at de har med Svein og Linni blir nå ganske feil da de bare skal være skuespillere for stemmene og har ingenting med selve spillproduksjonen å gjøre.

-Sverre

 

Nå er det vel ikke noen som har kalt det useriøst. Selv tvilte jeg på at det ble et dypt spill, som ikke er meningen heller, dermed en ironisk kommentar.

 

Dette er et forum, så meninger skal deles. Skal være enig at det var mye skeptiske(kvasse) kommentarer. Men når de går ut i media med et spill om urin og fyll, med Linni og Svein så virker det ikke spesielt tiltalende.

Og at en venn og gammel arbeidskollega støtter dem er vel ikke så rart.

 

Uansett så kommer ikke jeg til å gi katta. Nye spillselskap er alltid velkomne, og gleder meg til de kommer med noen spill som for meg virker mer fornuftig :)

 

Velkommen til forumet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Angående dette med nystartet spillselskap fekk meg til å tenke kva som skal til for å starte sitt eiget spill selskap frå scratch?

Gøy idè å leke seg med :rolleyes:

 

* Egen Kaptial

 

* Finansiering

 

* Leie Lokale (Areal)

 

* Antall ansatte ( I startgropen)

 

* Kontaktpersoner innenfor spillverden (Research)

 

* ??? ( kva meir)

Lenke til kommentar

Dette er fett!

 

Det begynner å bli en del folk i Norge som driver med spill nå.

Owlboy som er nominert til Independent Games Festival-award er vel halv-norskt.

 

Jobber selv i ett av ganske få selskap i Norge som driver med spill, og ønsker de i Frost all lykke med spillene sine.

 

Eneste merkelige med artikkelen var at det stod at de hadde skrevet motoren fra scratch, mens det i screenshottet var bilde av unity (en ganske komplett spillmotor, som er jævla bra forresten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...