Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den bør nok være minst 100mhz for å spille mp3.

Jeg hadde en gang i tiden en 486dx2 66mhz, og den klarte ikke spille mp3 i full kvalitet. (Win95 og Winamp 1.20) Jeg måtte skru ned samplerraten for at lyden ikke skulle "hakke".

DOS-programmet "Cubic player" var noe mindre ressurskrevende enn windows/winamp, men 66mhz var fortsatt litt for lite.

mp3-dekoding ble på den tiden regnet som VELDIG cpu-intensivt.

Skrevet

Det er jo likevel mulig å bruke den som en jukebox... bruk windows 9x, modplug player og spill av .xm, .it, .s3m og .mod filer... altså gode gamle "moduler"... Finnes utrolige mengder av fet musikk, som i tillegg er helt lovlig å laste ned... Er ikke bare mp3 som er jukebox verdig :)

Skrevet

Hvis jeg da skulle kjøpe en ny pc, til jukebox bruk...

hvordan burde den "sett" ut, skal jo ha lav pris og liten cpu speed....

noen som har en tanke?

Skrevet

Sett opp en linux box med amaple eller noe.. Det streamer mp3 ut til lan.. Kurrant for 486.. Kjørte det på min P90 :)

Skrevet

jeg drev nettopp på med mp3 på min p100 laptop, og det hakket noe veldig... fant ut at når jeg har resumet maskinen (fra apm -s), hakker det, men etter en "ny" oppstart går det helt fint. Så 100 Mhz skal holde :) Bruker mpg123. Tror det er 8 MB ram.

Skrevet

Jeg hadde problemer med å spille mp3 i Winamp på min gamle Pentium 75 MHz. Husker ikke resten av spesifikasjonene, men ville uansett ikke satset på at en 486 klarer mp3-avspilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...