Gå til innhold

Sniktitt: Mass Effect 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GiantBomb har skrevet en rimelig lang artikkel (også med to korte videoer) om spillets første 90 minutter, og oppklarer en del ting vi har lurt på, både teknisk og historiemessig. Det betyr selvfølgelig at det er en del spoilere i artikkelen, så ikke les om du ikke vil vite noe. Det de skriver er dog kun fra de første 90 minuttene og er rimelig basic-stuff som man får vite så fort man booter opp spillet. Ingen dype spoilere altså.

 

Kan nevne noen av de mer tekniske dingsenyhetene:

- Du kan totalt forandre utseendet til Shepard når du bruker lagringsfilen din fra det forrige spillet.

- Det samme gjelder klassen din. Selv om du var en Soldier i det forrige kan du nå være en Engineer om du vil det.

- Om du lager en ny Shepard vil du bli stilt diverse spørsmål som fyller inn en del av valgene fra Mass Effect.

 

Eksempel på konsekvenser av valg du gjorde i det forrige spillet, med Wrex som eksempel. (Spoiler!)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

You might also have spared the life of all-star Krogan badass Wrex in the last game, and BioWare let me see a non-interactive presentation indicating one example of how the game will differ depending on who's dead and who's alive. At some point, you'll travel to the Krogan homeworld, and if Wrex is dead, you'll understandably meet with an icy reception. But if he's alive, you'll find that he's united all the Krogan clans under the banner of Clan Urdnot to combat the genophage and strengthen the Krogan race. That Wrex... what a guy.

Lenke til kommentar

Det kan se ut som om Giantbomb ble presentert noen ting vi ikke ble, så det er fint at du supplementerer stoffet, Lakus. Det bør nevnes at jeg bevisst har utelatt noen historiemessige snutter fra sniktitten min av hensyn til de som er veldig lite glade i å få innhold, selv om dette innholdet da presenteres etter få minutter, fortalt og forklart på forhånd. Noen vil vel sågar mene at jeg har ramset opp litt for mye i denne teksten, men ting som setter premissene for selve spillet bør være lov i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Tøtt ikkje lese sniktitten eller noko i tråden før eg veit om noko av historia blir nemnd. Har lyst til å vite minst mogleg om noko som helst anna enn korles spelet blir reint mekanisk, er dette då trygt å lese? :)

 

Spelet er jo eit sikkert kjøpt uansett, så har bestemt meg for å sjå minst mogleg av det.

Lenke til kommentar

Sniktitten inneholder noe ganske avslørende informasjon, men dette er ting du får vite innen fem minutter etter at du satte inn DVD-plata. I mine øyne blir en slik sniktitt ubrukelig i forhold til forbrukerveiledningen om jeg ikke får skildre premissene for spillets handling, så slike historiesnutter kommer jeg til å fortsette å inkludere såfremt de er av relevanse for resten av teksten.

 

Utover det så sier den også mye om forandringer i mekanikken, så det er meget mulig at du hadde likt den :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Håper hele spillet er en gjennomført storslagen opplevelse. Hvis de klarer å få det til å virke som om alt har store konsekvenser, og det ser jo ut til at de er godt på vei, om ikke annet. Slutten på det første spillet *spoiler alert*

legger jo opp til at vi skal slakte Reapers ute i det ubebodde verdensrommet, men utifra hva vi har sett av trailere ser det ikke like sentralt ut

. Men nå er det bare 5 uker igjen, så finner vi ut av det selv! =D

 

edit: Var her og fikset spoiler tags. Det hjelper ikke å skrive "*spoiler alert*" to ord foran :) - Odesseiron

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Eg håpar at me i Mass Effect 2 kan lande på, og utforske jorda. Ikkje berre stå å sjå på den blå kula fra Luna. :-)

 

Spelet ser forøvrig heilt fantastisk ut. Og er ei gladnyhet at framerate er låst til 30. BioWare kjem ikkje til å skuffa! Dette blir årets rollespel, lett.

 

 

http://www.giantbomb.com/news/mass-effect-2-the-truth-about-the-first-90-minutes/1803/

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...