TCi_InnleggNO Skrevet 14. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Crytek har nå offentliggjort tilgjengeligheten av deres nye utviklerverktøy for CryEngine 3. Utvikling samtidig for PC, Xbox 360 og PS3. Ser lovende ut for PC-eiere. Var selv skeptisk, men som man ser i traileren er PC-en ikke påvirket av utvikling på konsoller i negativ grad. Crytek releases CryENGINE® 3 Frankfurt a. M. (Germany), October 14th 2009 - Crytek GmbH (“Crytek”) is excited to announce that their latest all-in-one development solution CryENGINE 3 is now available for all developers. CryENGINE 3 is the first game development platform for Xbox 360, PlayStation 3, MMO, DX9/DX10 that also is truly Next-Gen-Ready - with scalable computation and graphics for all major upcoming platforms. It provides the complete game engine to create AAA quality next generation games, and includes the redesigned CryENGINE 3 Sandbox™ level editor, a production-proven, 3rd generation “What you see is what you play” (WYSIWYP) - tool designed by and for professional developers. CryENGINE 3 also introduces CryENGINE 3 Live Create™. It allows developers to work with a single editor, but see and play the results in real-time on PC, PS3 and Xbox360, hooked up to a single dev PC. The engine takes care of the conversion and optimization of assets in real-time; enables instant, cross-platform changes to any part of game creation and as a result materially increases the speed, quality and significantly reduces the risk of multiplatform development. “With CryENGINE 3 we are releasing the best development solution available today and tomorrow. With its scalable graphics and computation it is next-gen ready and with new features like CryENGINE 3 Live Create the best choice for game developers and companies developing serious games applications alike. It is the only game engine solution that enables real-time development and can ensure teams are able to maximise their own creativity, save budget and create greater gaming experiences.” said Cevat Yerli, CEO & President of Crytek. “We’re delighted to launch CryENGINE 3 and we look forward to seeing what developers achieve with our all-new technology. CryENGINE 3 isn’t just about providing our trademark highest-quality graphics and our out of the box AI and physics for the first time on consoles – it also delivers real benefits to all disciplines in games development. Programmers will create awesome new effects and gameplay; art, design and audio teams can play as they create with the fastest, entirely real-time WYSIWYP pipeline ever, materially reducing development time and risk – even producers, project managers and suits will love CryENGINE 3! Of course, our international team of more than 20 dedicated support staff are available right now to help our licensees make the most of CryENGINE 3; at their studio or at one of our support centres around the world.” added Carl Jones, Director of Business Development CryENGINE. CryENGINE® is the underlying technology for Crytek’s critically acclaimed games Far Cry, Crysis, Crysis Warhead and NC Soft’s recently released MMORPG blockbuster AION. It has already been licensed to a number of major game companies around the globe, including several recent serious games training and simulation projects. CryENGINE®3 is the underlying technology for the highly anticipated Crysis®2. Traileren er her: http://www.youtube.com/watch?v=7tPfM1QnPlo&hd=1 Endret 14. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2009 Dette ser virkelig lovende ut. Var i likhet med deg litt skeptisk, men virker som Crytek klarer å knuse den skepsisen. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 14. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Utifra det jeg har sett foreløpig av eksempler på grafikk og effekter synes jeg forskjellen rent visuelt mellom Cryengine2 og 3 er forholdsvis liten. Blir interessant å se når filmer/bilder av Crysis2 kommer så man kan sammenligne litt mer direkte. Endret 14. oktober 2009 av Riboflavin Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 14. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2009 Traileren såg ihvertfall nydelig ut Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 15. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2009 Når kan vi vente oss spill, som benytter seg av denne motoren? Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Aion er det første (CryEngine 1 riktignok). Ellers blir nok Crysis 2 det første. Tipper høsten 2010. Ellers har de jo nettopp åpnet for lisensiering av motoren, så kanskje 2-3 år før vi får noe resultat. edit: Jeg glemte jo helt konsollene. Kommer nok en "Crysis" til konsoll også. I hvilken form vet jeg ikke. Kanskje sent neste år det også. Endret 15. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2009 Det ser helt nydelig ut, de vet å lage realistisk grafikk! Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 15. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2009 Siden jeg hadde Crysis på min monsterpc og kun kjørte det på High, da lurer jeg på hva pc man må ha for å få high og very high med CryEngine 3 Hadde en monster til 10k og kjørte Crysis i bare High i 1280x1024, måtte skru ned litt på dem siste banene Skal nok ha Crysis 2 til en av konsollene. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2009 Min 2 år gamle PC (Q6600 på 2.7Ghz) kjører Crysis i 1680x1050 med alt på fullt. Eneste skjermkortet (4870) som er 1 år gammelt. Og Crysis Warhead kjører 1920x1200 uten problemer med alt på fullt. Lurer på hva du har gjort. 5000-serien til ATI burde ikke ha noen som helst problemer her. Det samme gjelder Nvidia sin neste brikke. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Håper på ein tech demo av eit eller anna slag til Xbox og PS3 snart. Kan bli lenge å vente til det kjem spel basert på motoren Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Er spent på ytelsen på Cryengine 3 til PC i 1900x1200 med alt på fullt. Kjører Crysis på en Q6600@3GHZ og HD4890 i rundt 24fps average nå. Det er såvidt spillbart men en stor forbedring fra mitt gamle 8800 GT-kort. Cryengine på dagens konsoller blir en nedtur for oss som har spilt pc-versjonen. Kanskje neste generasjons konsoller klarer det som tilsvarer very high på Cryengine 2. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Min 2 år gamle PC (Q6600 på 2.7Ghz) kjører Crysis i 1680x1050 med alt på fullt. Eneste skjermkortet (4870) som er 1 år gammelt. Og Crysis Warhead kjører 1920x1200 uten problemer med alt på fullt. Lurer på hva du har gjort. 5000-serien til ATI burde ikke ha noen som helst problemer her. Det samme gjelder Nvidia sin neste brikke. Disse kravene hadde jeg til min gamle monstermaskin: Intel Core 2 Quad Q9550 2.8 GHZ Geforce XTF 260 896mb videominne DDRAM 4096mb VIsta 64bit for full utbytte av rammen ASUS Pro motherboard Klarte kun high i 1280x1024 etter en haug med reinstall av maskinen så det var ikke noe galt med den. Surt men sant og derfor solgte jeg den, tapsprosjekt deluxe, tapte 4000kr på den.. Tror jeg ikke orker å bruke nye 10k på en pc mer.. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Min 2 år gamle PC (Q6600 på 2.7Ghz) kjører Crysis i 1680x1050 med alt på fullt. Eneste skjermkortet (4870) som er 1 år gammelt. Og Crysis Warhead kjører 1920x1200 uten problemer med alt på fullt. Lurer på hva du har gjort. 5000-serien til ATI burde ikke ha noen som helst problemer her. Det samme gjelder Nvidia sin neste brikke. Disse kravene hadde jeg til min gamle monstermaskin: Intel Core 2 Quad Q9550 2.8 GHZ Geforce XTF 260 896mb videominne DDRAM 4096mb VIsta 64bit for full utbytte av rammen ASUS Pro motherboard Klarte kun high i 1280x1024 etter en haug med reinstall av maskinen så det var ikke noe galt med den. Surt men sant og derfor solgte jeg den, tapsprosjekt deluxe, tapte 4000kr på den.. Tror jeg ikke orker å bruke nye 10k på en pc mer.. Var det veldig lenge si a du kjøpte den pc'en? Jeg betalte ca 7 for min som er helt klar mye bedre en den, og det var for et halt år sia. Kjørere crysis på very high, men det hender at det spiker litt, så spiller det på high. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 16. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 Denne regla har vi alle hørt før. Noen klarer det på high, andre på max. Sånn er det bare. Angående den nye motoren, så ser den definitivt lekker ut. Ser fram til å leke meg litt med sandbox editor igjen, syns det er et lærerikt og morsomt tidsfordriv. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Klarte kun high i 1280x1024 etter en haug med reinstall av maskinen så det var ikke noe galt med den. Surt men sant og derfor solgte jeg den, tapsprosjekt deluxe, tapte 4000kr på den.. Tror jeg ikke orker å bruke nye 10k på en pc mer.. Ikke si meg at du bare kjøpte den for Crysis og gav opp? Et av historiens minst optimaliserte spill? Finnes hundrevis av spill på PC verdt å få med seg. Og mange er til og med gratis. Crysis Warhead ville ha kjørt uten noen som helst problemer på den maskinen med alt på fullt. Endret 16. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Jeg kjøpte Pcen kun for Crysis og Crysis Warhead Prøvde å ha Warhead på fullt, under 25 fps hadde jeg da, og der du har tanks hadde jeg under 16 fps litt for vanskeligt å aime da hehe.. Håper denne enginen er bedre på framerate... Endret 18. oktober 2009 av Toman Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Da må det ha vært noe kraftig galt med din PC. Warhead er 10 ganger mer optimalisert enn Crysis. Og du må være ganske gal om du slenger ut så mye penger bare for et par spill. Du gav nettopp slipp på det mest allsidige og unike spillbiblioteket du kan få. CryEngine 3 er mer skalerbar selvsagt siden den er designet for å kunne utvikles på 3 plattformer samtidig. Fortjenesten på det er bedre minneoptimaliseringer, selv om det ikke direkte var det verste med motoren i utgangspunktet. Problemet var optimaliseringer. Som de da senere løste med Warhead i stor grad. Endret 19. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
Licht Skrevet 20. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 På min PC hadde Warhead et eller annet uforklarlig problem som dukket opp etter at isen la seg - frameraten datt så det ble helt uspillbart, mens jeg dro Crysis på Very High uten problemer gjennom hele spillet. Den dag i dag aner jeg fremdeles ikke hva det var Warhead ikke taklet, men at det var såpass mye bedre optimalisert som alle påsto fikk jeg aldri opplevelsen av. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2009 Det skjedde med enkelte ja. Men kunne enkelt løses med en custom config. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg lette litt rundt, men dette var vel en dag eller to etter release, så jeg fant ikke nevnte custom config (eller noen annen løsning som virket). Hvis jeg finner den et eller annet sted nå, får jeg heller gi Warhead en ny sjanse - kunne gjerne tenkt meg å fullføre det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå