Gå til innhold

CryEngine 3 - Beauty Speed Interaction Trailer


Anbefalte innlegg

Crytek har nå offentliggjort tilgjengeligheten av deres nye utviklerverktøy for CryEngine 3. Utvikling samtidig for PC, Xbox 360 og PS3. Ser lovende ut for PC-eiere. Var selv skeptisk, men som man ser i traileren er PC-en ikke påvirket av utvikling på konsoller i negativ grad.

 

 

 

Crytek releases CryENGINE® 3

 

Frankfurt a. M. (Germany), October 14th 2009 - Crytek GmbH (“Crytek”) is excited to announce that their latest all-in-one development solution CryENGINE 3 is now available for all developers. CryENGINE 3 is the first game development platform for Xbox 360, PlayStation 3, MMO, DX9/DX10 that also is truly Next-Gen-Ready - with scalable computation and graphics for all major upcoming platforms. It provides the complete game engine to create AAA quality next generation games, and includes the redesigned CryENGINE 3 Sandbox™ level editor, a production-proven, 3rd generation “What you see is what you play” (WYSIWYP) - tool designed by and for professional developers.

 

CryENGINE 3 also introduces CryENGINE 3 Live Create™. It allows developers to work with a single editor, but see and play the results in real-time on PC, PS3 and Xbox360, hooked up to a single dev PC. The engine takes care of the conversion and optimization of assets in real-time; enables instant, cross-platform changes to any part of game creation and as a result materially increases the speed, quality and significantly reduces the risk of multiplatform development.

 

“With CryENGINE 3 we are releasing the best development solution available today and tomorrow. With its scalable graphics and computation it is next-gen ready and with new features like CryENGINE 3 Live Create the best choice for game developers and companies developing serious games applications alike. It is the only game engine solution that enables real-time development and can ensure teams are able to maximise their own creativity, save budget and create greater gaming experiences.” said Cevat Yerli, CEO & President of Crytek.

 

“We’re delighted to launch CryENGINE 3 and we look forward to seeing what developers achieve with our all-new technology. CryENGINE 3 isn’t just about providing our trademark highest-quality graphics and our out of the box AI and physics for the first time on consoles – it also delivers real benefits to all disciplines in games development. Programmers will create awesome new effects and gameplay; art, design and audio teams can play as they create with the fastest, entirely real-time WYSIWYP pipeline ever, materially reducing development time and risk – even producers, project managers and suits will love CryENGINE 3! Of course, our international team of more than 20 dedicated support staff are available right now to help our licensees make the most of CryENGINE 3; at their studio or at one of our support centres around the world.” added Carl Jones, Director of Business Development CryENGINE.

 

CryENGINE® is the underlying technology for Crytek’s critically acclaimed games Far Cry, Crysis, Crysis Warhead and NC Soft’s recently released MMORPG blockbuster AION. It has already been licensed to a number of major game companies around the globe, including several recent serious games training and simulation projects. CryENGINE®3 is the underlying technology for the highly anticipated Crysis®2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-104-1099128438_thumb.jpg

 

Traileren er her:

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=7tPfM1QnPlo&hd=1

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aion er det første (CryEngine 1 riktignok). Ellers blir nok Crysis 2 det første. Tipper høsten 2010. Ellers har de jo nettopp åpnet for lisensiering av motoren, så kanskje 2-3 år før vi får noe resultat.

 

 

 

 

edit: Jeg glemte jo helt konsollene. Kommer nok en "Crysis" til konsoll også. I hvilken form vet jeg ikke. Kanskje sent neste år det også.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Siden jeg hadde Crysis på min monsterpc og kun kjørte det på High, da lurer jeg på hva pc man må ha for å få high og very high med CryEngine 3

Hadde en monster til 10k og kjørte Crysis i bare High i 1280x1024, måtte skru ned litt på dem siste banene :angry:

 

Skal nok ha Crysis 2 til en av konsollene.

Lenke til kommentar

Min 2 år gamle PC (Q6600 på 2.7Ghz) kjører Crysis i 1680x1050 med alt på fullt. Eneste skjermkortet (4870) som er 1 år gammelt. Og Crysis Warhead kjører 1920x1200 uten problemer med alt på fullt. Lurer på hva du har gjort. 5000-serien til ATI burde ikke ha noen som helst problemer her. Det samme gjelder Nvidia sin neste brikke.

Lenke til kommentar

Er spent på ytelsen på Cryengine 3 til PC i 1900x1200 med alt på fullt. Kjører Crysis på en Q6600@3GHZ og HD4890 i rundt 24fps average nå. Det er såvidt spillbart men en stor forbedring fra mitt gamle 8800 GT-kort. Cryengine på dagens konsoller blir en nedtur for oss som har spilt pc-versjonen. Kanskje neste generasjons konsoller klarer det som tilsvarer very high på Cryengine 2.

Lenke til kommentar

Min 2 år gamle PC (Q6600 på 2.7Ghz) kjører Crysis i 1680x1050 med alt på fullt. Eneste skjermkortet (4870) som er 1 år gammelt. Og Crysis Warhead kjører 1920x1200 uten problemer med alt på fullt. Lurer på hva du har gjort. 5000-serien til ATI burde ikke ha noen som helst problemer her. Det samme gjelder Nvidia sin neste brikke.

 

Disse kravene hadde jeg til min gamle monstermaskin:

Intel Core 2 Quad Q9550 2.8 GHZ

Geforce XTF 260 896mb videominne

DDRAM 4096mb

VIsta 64bit for full utbytte av rammen

ASUS Pro motherboard

 

Klarte kun high i 1280x1024 etter en haug med reinstall av maskinen så det var ikke noe galt med den. Surt men sant og derfor solgte jeg den, tapsprosjekt deluxe, tapte 4000kr på den.. Tror jeg ikke orker å bruke nye 10k på en pc mer..

Lenke til kommentar

Min 2 år gamle PC (Q6600 på 2.7Ghz) kjører Crysis i 1680x1050 med alt på fullt. Eneste skjermkortet (4870) som er 1 år gammelt. Og Crysis Warhead kjører 1920x1200 uten problemer med alt på fullt. Lurer på hva du har gjort. 5000-serien til ATI burde ikke ha noen som helst problemer her. Det samme gjelder Nvidia sin neste brikke.

 

Disse kravene hadde jeg til min gamle monstermaskin:

Intel Core 2 Quad Q9550 2.8 GHZ

Geforce XTF 260 896mb videominne

DDRAM 4096mb

VIsta 64bit for full utbytte av rammen

ASUS Pro motherboard

 

Klarte kun high i 1280x1024 etter en haug med reinstall av maskinen så det var ikke noe galt med den. Surt men sant og derfor solgte jeg den, tapsprosjekt deluxe, tapte 4000kr på den.. Tror jeg ikke orker å bruke nye 10k på en pc mer..

 

Var det veldig lenge si a du kjøpte den pc'en? Jeg betalte ca 7 for min som er helt klar mye bedre en den, og det var for et halt år sia.

Kjørere crysis på very high, men det hender at det spiker litt, så spiller det på high.

Lenke til kommentar

 

Klarte kun high i 1280x1024 etter en haug med reinstall av maskinen så det var ikke noe galt med den. Surt men sant og derfor solgte jeg den, tapsprosjekt deluxe, tapte 4000kr på den.. Tror jeg ikke orker å bruke nye 10k på en pc mer..

Ikke si meg at du bare kjøpte den for Crysis og gav opp? Et av historiens minst optimaliserte spill? Finnes hundrevis av spill på PC verdt å få med seg. Og mange er til og med gratis.

 

 

 

 

Crysis Warhead ville ha kjørt uten noen som helst problemer på den maskinen med alt på fullt.

 

 

Endret av TCi
Lenke til kommentar

 Da må det ha vært noe kraftig galt med din PC. Warhead er 10 ganger mer optimalisert enn Crysis. Og du må være ganske gal om du slenger ut så mye penger bare for et par spill. Du gav nettopp slipp på det mest allsidige og unike spillbiblioteket du kan få.

 

CryEngine 3 er mer skalerbar selvsagt siden den er designet for å kunne utvikles på 3 plattformer samtidig. Fortjenesten på det er bedre minneoptimaliseringer, selv om det ikke direkte var det verste med motoren i utgangspunktet. Problemet var optimaliseringer. Som de da senere løste med Warhead i stor grad.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

På min PC hadde Warhead et eller annet uforklarlig problem som dukket opp etter at isen la seg - frameraten datt så det ble helt uspillbart, mens jeg dro Crysis på Very High uten problemer gjennom hele spillet. Den dag i dag aner jeg fremdeles ikke hva det var Warhead ikke taklet, men at det var såpass mye bedre optimalisert som alle påsto fikk jeg aldri opplevelsen av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...