Gå til innhold

Kjøpe meg playstation 3 igjen?


henrikr

Anbefalte innlegg

Får håpe den tråden her for noen visninger mitt i uncharted 2 hysteriet.

 

Saken er den, at jeg som en relativt ung gamer (22) har de 2 siste årene hatt 2 xboxer, 1 wii, og 2 ps3er.

 

For å forklare nærmere. Jeg kjøpte først 1 xbox, så wii, så solgte de og kjøpte ps3, gikk lei veldig fort og solgte den og. Ventet noen måneder og kjøpte meg ny xbox 360 og ps3. Ps3 solgte jeg for en 4-6 måneders tid siden. Og xboxen har vært lånt bort en god stund. På den tiden har jeg kjøpt og solgt 2 pcer og.

 

Har alltid vært genuint opptatt av spill, med fokus på god historie og gameplay. Men de to seneste årene har liksom ikke interessene vært der. Begynner å bli nervøs.

 

Er det sånn at man bare kan gå lei en dag? Før spilte jeg også starcraft, wc3, og wow. Og har sluttet med alle nå. Prøvde aion i en uke. Men igjen, gadd ikke mer.

 

Jeg kan vel ikke gått lei spill? HVA F* skal jeg forbruke tida på da..

 

Men tilbake til spørsmålet, tror dere med de spillene som kommer i fremtiden at en ps3 vil holde meg interessert. Sikler sånn på uncharted 2.

 

beklager mye rabling

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg helt klart PS3. Jeg spiller ca like mye på 360/PS3, Wiien blir så vidt rørt.

360 er det multiplatform, for å ha noe på den maskinen, mens PS3 er det de ekslusive spillene som utnytter maskinvaren såpass at jeg sikler. 2010 blir det virkelig mye spennende til PS3, GoW 3, Heavy Rain, MAG, GT5 osv. I dag har jeg også hentet Uncharted 2, som er et helt utrolig spill, som jeg ser du har lyst på.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt følelsen av å miste interessen for spill, er veldig få spill som fristet...

 

Begynte å utforske litt andre sjangere enn jeg holdt på med, og fant "noe å gjøre" igjen. I mitt tilfelle ble det HOI2 or HOI3 (Hearts of Iron, tunge WW2 RTS)

 

Prøv litt forskjellige spillsjangere, spill du ikke hadde trodd du skulle noensinne prøve! Kanskje det vekker interessen igjen!

 

Det å kjøpe og selge konsoller hele tiden høres ikke så veldig lurt ut, går vel med tap hver gang?

Lenke til kommentar

Min interesse for spill har forsåvidt dabbet litt av etterhvert også (er nå 20), men ikke fordi jeg går lei av å spille, men fordi jeg går lei av mange like og middelmådige spill. Fremover nå på den annen side er en helt annen historie. I morgen skal jeg kjøpe Uncharted 2 (PS3) og neste uke skal jeg kjøpe Forza 3 til X360. Mellom disse to kommer også Brùtal Legend, og etter det kommer Dragon Age: Rising, etterfulgt av Modern Warfare 2, Tekken 6, GTA4 DLC, Left 4 Dead 2 og Assassins Creed 2.

 

Mange av disse er jo selvfølgelig tilgjengelige på flere konsoller, men det er nok av eksklusiver å ikke gå glipp av på begge to fremover.

 

Kjøp PS3 :)

Lenke til kommentar

Takk til alle som svarte.

 

Vil holde meg til en konsoll, og siden ps3en tilbyr fler mediemuligheter som jeg er interessert i, så passer den best for meg. For bare håpe multiplattformspillene ikke har noen svakheter på ps3 som de en gang hadde. Samtidig så hadde jeg det så evig morsomt med forza 2, så forza 3 hørtes så bra ut. Men men. Kan ikke alltid få i pose og sekk heller.

 

Må innrømme lakus at mange spill du nevner der hørtes så digg ut. Spesielt MW: 2, og brutal legend og uncharted 2, kanskje AC2, syntes 1'ern ble kjedelig i lengden. Har også lyst til å teste infamous, mange kamerater som sier det er helt sinnsykt.

Lenke til kommentar

oj thomas takk for tipset, hadde tenkt å gå på gamestop og kjøpe for 3400, da får jeg dog med 2 spill. Men alle de som de tilbyr har jeg spilt. Så det var genialt. takk igjen.

 

ah, så det var gamle modellen. Vet ikke om dere som har slim og de gamlere, om det har noe å si, se bort i fra hdd størrelse. Tenker mer på støy og slike ting. Har jo mye i pianolakk så kanskje den 80gb hadde gjort seg :hmm:

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

For bare håpe multiplattformspillene ikke har noen svakheter på ps3 som de en gang hadde.

 

Da må jeg nok skuffe deg...det er fortsatt alt for store forskjeller og eneste grunnen til at jeg vil anbefale en PS3 idag er pga 2 ting.

 

1: Ekslusive spill

2: Bluray

 

Om det ikke er noen ekslusive spill du bare MÅ spille så ville jeg gått for X360 istede da utviklerne fortsatt leverer "best" ang multiplattform spill.

Ang Bluray så er det en meget fin bonus men om du er en lyd&bilde fyr så går du for en egen dedikert spiller da dem leverer mye bedre idag, men PS3 sin Bluray er en fin ingangs billett til HD.

 

Har alle konsollene selv og fakta er fakta.

 

Meeen.....når det er sagt så er dem ekslusive spillene til PS3 i en liga for seg selv når det kommer til konsoller. Ingen konsoll idag kan levere noe så lekkert som fks Uncharted 2...INGEN.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Har litt samme problemet som deg henrikrox. Etter det året Oblivion og The Witcher kom ut (2006?) har jeg spillt mindre og mindre, eller jeg har brukt ganske mange timer på Mount & Blade, men det er også det eneste. Jeg mistet litt interessen kan man si.

 

Men jeg tror det har mye med at det har vært litt magert med spill som jeg liker i det siste. Denne høsten og påfølgende vår derimot tror jeg kan vekke spillgleden min igjen. Med titler som Dragon Age: Origins, Risen, Modern Warfare 2, Assassins Creed 2, Mass Effect 2, Tekken 6, GT 5, FFXIII, Heavy Rain osv. (noen kommer riktignok ikke på en stund) så virker det som dette blir den beste spillhøst/våren på veldig lenge.

 

Eier selv PS3, Wii (ikke egentlig min) og gamerpc. Og vil virkelig anbefale deg å kjøpe en PS3 igjen, mange gode ekslusive titler som kommer. Har alltid likt PS(både 1, 2 og 3) bedre enn xbox, men det er bare min smak, ikke noen spesiell grunn for det. Og Blu-ray er jo en fin bonus.

 

@LarZen: Er det en forskjell på multiplatformspillene mellom 360 og PS3? Er det kvalitet eller kvantitet du da sikter til? Ser ikke ut som det er så stor forskjell i kvalitet(av det jeg har sett vel og merke), og når det gjelder kvantitet er Lost Odyssey det eneste spillet som ikke kom på PS3 eller pc som jeg kunne tenkt meg å kjøpe, men det kommer sikkert ann på hvilke spill du liker.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

hadde anbefalt xbox360 pga flere ekslusive spill som er temmelig must-have material. en annen stor funfactor er achievement systemet som er mye bedre enn trophies til PS3. Har selv alt av konsoller men ender somregel opp med å kjøpe spill til xbox360 nettopp pga achievements. Men liker godt PS3 også. Per idag hadde jeg anbefalt Xbox360.

 

Men ser ut som du allerede har bestemt deg, lykke til med PS3.

 

PS: Slutt med kjøp og salg mentaliteten, det er bare latterlig. :p

Lenke til kommentar

hei hei

 

Det ble ps3 på meg!!! :) Tror jeg gjorde årest deal på gamestop. Dem selger ps3 + 2 spill for 3400. Men da var det mirror edge plus fifa eller nhl, eller shift.

 

Men frampå som jeg var så forhandlet jeg meg fram til dette tilbudet.

 

Ps3 slim + Uncharted 2 + Killzone 2 + HDmi kabel. 3400 kr! :) ganske god deal ja?

 

Nå skal det spilles! Får legge til dere som venn etterhvert når jeg for den opp

Lenke til kommentar

hei hei

 

Det ble ps3 på meg!!! :) Tror jeg gjorde årest deal på gamestop. Dem selger ps3 + 2 spill for 3400. Men da var det mirror edge plus fifa eller nhl, eller shift.

 

Men frampå som jeg var så forhandlet jeg meg fram til dette tilbudet.

 

Ps3 slim + Uncharted 2 + Killzone 2 + HDmi kabel. 3400 kr! :) ganske god deal ja?

 

Nå skal det spilles! Får legge til dere som venn etterhvert når jeg for den opp

 

 

Hvilken Gamestop var dette på? :o En eller annen ansatt kommer til å få en heftig reprimade for det salget der :p

Lenke til kommentar

@LarZen: Er det en forskjell på multiplatformspillene mellom 360 og PS3? Er det kvalitet eller kvantitet du da sikter til? Ser ikke ut som det er så stor forskjell i kvalitet(av det jeg har sett vel og merke), og når det gjelder kvantitet er Lost Odyssey det eneste spillet som ikke kom på PS3 eller pc som jeg kunne tenkt meg å kjøpe, men det kommer sikkert ann på hvilke spill du liker.

 

Kvalitet...dårlige textures,blassere bilde,dårlige framerate osv osv...dette er jo almenkjent. Det er en håndfull multiplatform spill som er like bra på PS3 som X360.

Lenke til kommentar

Jeg har Ps3 nå, og koser meg, men skal kjøpe xbox i tillegg, fordi jeg tror det har flest split-screen spill, noe jeg savner.

 

Jeg spiller bare på gøy, og storkoste meg med inFAMOUS.

har runda det 2 ganger nå, men savner end-game, så det holder ikke veldig lenge. anbefaler Ps3 på grunn av noen eksulsiver som uncharted 2, og bra grafikk.

 

Min mening, though :)

Lenke til kommentar

Jeg for min del, nok si at begge konsollene har sine ekslusive spill. 360 har jo de store tittlene som de melker Halo og Gears of war og må jo personlig innrøme jeg er en av de dumme som faller for de spillene og kjøper dem uansett. Så kommer jo noen nye spill i januar/ februar, Mass Effect 2 og Alan Wake.

PS3, må jo innrøme at jeg er en av de største fanene her til lands når det kommer til God of War. så er bare en hår lengde unna for å kjøpe meg en PS3 jeg også. og MAG og Heavy Rain trekker ikke akkurat det ønsket lenger unna.

Lenke til kommentar

Er vell bare å regne ut da. Vis du mener at et en del timers underholdning er vært ca 3500 kr (Regnet med spill og konsoll) så er det jo bare å kjøpe. Trenger du en blu-ray spiller så er det hvertfall bare å kjøpe.

 

Frister selv å kjøpe en ps3, men har enda ikke så mye penger og så lenge xbox gir ut så mye bra titler så føler jeg ikke noe stort behov for det. Men er jo et par spill fra ps3 jeg veldig gjerne skulle ha spilt gjennom :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...