Gå til innhold

Den store Kinect-tråden


husgutt

Anbefalte innlegg

var vel det samme de sa om han som oppfant hjulet ;) dette kommer aldri til å funke....

 

vi kan vel takke fortidens visjonere som turde å ta et steg frammover... i historiske samenhenger (og konsoller) ellers hadde vi nok sittet fortsatt i stein huler hele gjengen ;)

 

xSAMCOx på live

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke hardcore nok? Er ikke Rock band hardcore heller? Må alt være skytespill? Selv er jeg litt skeptisk jeg også, men skal ha kinect ene og alene pga Dance central, Fable 3 og Mass effect 3. Det kommer nok masse kule spill etterhvert, og da skal jeg peke nese og le av deg fordi jeg var først :D (det siste der var en spøk.hehe)

 

 

Hehe, altså jeg håper virkelig det kommer spill som vil få meg til å spise mine ord jeg altså..ikke missforstå :)

 

Men tror det ikke vil bli noen spill som 100% kun vil bruke Kinect om vi tenker "hardcore" spill.

 

Selv om han karen her tuller så er det litt alvor i det han sier også...for han har jo et poeng?

 

Lenke til kommentar

Er det noe poeng at disse hardcorespillene "kun" spilles med kinect? Vil ikke kinect være en like bra greie om det hever opplevelsen av å spille med vanlige kontrollere?

 

 

Vel....du har et poeng der niggle! Men på hvilke måte kan det gi en bedre opplevelse tro...head tracking kanskje? Det kunne jo vært heftig...

Lenke til kommentar

var vel det samme de sa om han som oppfant hjulet ;) dette kommer aldri til å funke....

 

vi kan vel takke fortidens visjonere som turde å ta et steg frammover... i historiske samenhenger (og konsoller) ellers hadde vi nok sittet fortsatt i stein huler hele gjengen ;)

 

xSAMCOx på live

noe sier meg at det er en fanboy i denne tråden =D

Endret av Ares
Lenke til kommentar

enig med at en kombo av kinect og gaming pad er nok det beste ...

 

ser for meg et fps... du ser rund hjørnet på et hus :huh: istede for noen tidkrevende kronglete knappe komboer (tid er noe man ikke har i et online fps) blir mere følelse av å spille

 

xSAMCOx på live

Lenke til kommentar

Er det ikke hardcore nok? Er ikke Rock band hardcore heller? Må alt være skytespill? Selv er jeg litt skeptisk jeg også, men skal ha kinect ene og alene pga Dance central, Fable 3 og Mass effect 3. Det kommer nok masse kule spill etterhvert, og da skal jeg peke nese og le av deg fordi jeg var først :D (det siste der var en spøk.hehe)

Jeg nekter å tro at Fable 3 og Mass Effect 3 kommer til å være verd bryet med å ha Kinect til. Det vil ikke muliggjøres å lage det kompitabel til en fullversjon iallefall ikke på mange år, det nekter jeg å tro før jeg får se det. Enkle ting som stemmestyring greit nok, men hvem betaler 1300kroner for det?

 

Forza er vel et såkalt "standard" spill, men det vil jo aldri holde samme standard som Forza 2 og 3 med en håndtkontroller. For eksempel så det ikke ut som det engang var noen for bremsing.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig et "hardcore spill"? Jeg synes at det begrepet er utrolig dårlig. I mine øyne er hardcore et ord som beskriver noe ekstremt, sært og/eller vanskelig.

 

Må et spill bruke knapper for å kunne bli omtalt som "hardcore"? Jeg anbefaler enkelte her inne å åpne sinnet sitt for nye ting.

 

Jeg vil se mer av Milo

Jeg vil ha kinect-integrasjon i rollespill(stemme- og fjesgjenkjenning).

Jeg vil ha minority report menyer med crazy 3D-effekter(dog uten briller).

Jeg vil se spill som Two Finger Heroes

 

Når det gjelder reklamen til Sony så er det PR-propaganda på sitt beste. Hvem som helst kunne ha snudd på vinklingen og fått Kinect til å høres ut som den beste oppfinnelsen siden oppskjært brød.

 

Spillmessig er jeg enig i at det ser skralt ut for Kinect. Mye av tvilen min skyldes at brorparten av spillene fremstår som Wii-kloner eller videreføringer av Wii-spill. I likhet med de fleste andre her på forumet har jeg aldri prøvd dingsen. Derfor er det kanskje litt idiotisk å bedømme kvaliteten til Kinect før den i det hele tatt har blitt lansert. Det gjelder selvsagt også for de som lovpriser den.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig et "hardcore spill"? Jeg synes at det begrepet er utrolig dårlig. I mine øyne er hardcore et ord som beskriver noe ekstremt, sært og/eller vanskelig.

 

Må et spill bruke knapper for å kunne bli omtalt som "hardcore"? Jeg anbefaler enkelte her inne å åpne sinnet sitt for nye ting.

 

Jeg vil se mer av Milo

Jeg vil ha kinect-integrasjon i rollespill(stemme- og fjesgjenkjenning).

Jeg vil ha minority report menyer med crazy 3D-effekter(dog uten briller).

Jeg vil se spill som Two Finger Heroes

 

Når det gjelder reklamen til Sony så er det PR-propaganda på sitt beste. Hvem som helst kunne ha snudd på vinklingen og fått Kinect til å høres ut som den beste oppfinnelsen siden oppskjært brød.

 

Spillmessig er jeg enig i at det ser skralt ut for Kinect. Mye av tvilen min skyldes at brorparten av spillene fremstår som Wii-kloner eller videreføringer av Wii-spill. I likhet med de fleste andre her på forumet har jeg aldri prøvd dingsen. Derfor er det kanskje litt idiotisk å bedømme kvaliteten til Kinect før den i det hele tatt har blitt lansert. Det gjelder selvsagt også for de som lovpriser den.

 

 

Enig at ordet hardcore er noe feil...et bedre ord er kanskje et normalt spill.

 

For uansett hvor mye en åpner sitt sinn så vil vi nok aldri se et spill som Modern Warefare 2, Bad Company 2, Alan Wake eller Splinter Cell Conviction bli styrt 100% av Kinect. Det er bare ikke tekniskt mulig og heller ikke noe vi nok har lyst til å gjøre.

En MÅ ha knapper og stikker for å kunne opperere et avansert spill, det er alt for mange funksjoner i spill som Kinect aldri kan klare å holde styr på. Kinect klarer i motsettning til hva endel tror ikke å fange opp hva fingrene dine gjør fks....

 

At Kinect kan gi endel kule elementer i normale spill er det nok ikke noen tvil om, men at Kinect vil ta over og gjøre spill opplevelsen ny og bedre er nok bare i drømmene til endel der ute. Move derimot er en ny kontroller som vil fungere i dem aller fleste spill. Og det kommer faktisk normale spill til Move i motsettning til Kinect. Det kommer også patcher til endel normale spill som vil gi Move support....

 

Noe en skal nok se langt etter når det gjelder Kinect.

 

En annen ting som jeg har nevnt tidligere er at Kinect vil ta ressusjer fra en av kjernene til X360 noe som vil gjøre X360 10-15% svakere...noe som er langt langt fra ideelt for utviklerne om dem vil ha samme kvalitet over spillene som dem er pr idag.

 

Men at vi vil få mange kule enkle Kinect spill det er det ingen tvil om, men er det enkle spill vi egentlig vil ha?

Lenke til kommentar

Jeg har innmari lyst til å se spill av dagens kaliber, som har elementer av Kinect. Hvis det blir godt gjort tror jeg det kunne bidratt til spillopplevelsen på flere nivåer. Ellers blir det nok som _LarZen_ sier. Det som sees på som "hardcore" i dag vil ikke fungere med Kinect alene.

Lenke til kommentar

det dere glemmer er at power betyr meget lite B) see på nintendo wii som har overkjørt både ps3 og 360 i salg denne generasjonen

 

med kraft som ikke er stort mere en forrige gens gamecube, beviser at det er gameplay som teller ;)

 

kinect er mere next gen nå en noe annet på markedet... og det er bestandig morro når firma tør å ta nye sjangser

 

xSAMCOx på live

Lenke til kommentar

Ser hvertfall ut som Kinect gjør det bra i preorders:

 

Amazon UK has also started taking preorders on the device in the UK where it carries a suggested retail price of £130 and the Kinect has topped Amazon’s best selling PC & Video games (which includes both hardware and games) for the past 48 hours or so. Kinect first entered Amazon UK’s top 100 list on Monday while the Xbox 360 Slim 250GB is currently number 10 and has spent the past 38 days in Amazon’s top 100. The original Xbox Arcade is ranked 31st while worryingly for Nintendo, the Wii is currently 45th.

 

Both the Xbox 360 4GB Kinect Bundle and the stand alone console have not proved to be stellar sellers which means that many gamers will prefer to get the Kinect as an add-on to their existing Xbox 360 gaming console or wait for a Xbox 360 Slim (250GB) Kinect package. The Kinect is also in the top 10 in the preorder chart at Play.com where the popular online retailer says it is due for release towards the end of November 2010.

http://123kinect.com/kinect-top5-move-amazon-pre/

Lenke til kommentar

:whistle: og så er det jo bonusen.... med at kinect har innebygget wifi som skal blir brukt i en dual N wifi med slim ;)

 

når de 2 blir koblet sammen med kinect porten (raskeste konsoll wifi laget til dags dato)

 

tror ikke mange har fått med seg det egentlig men :whistle:

 

xSAMCOx på live

 

At det var? Om det er denne "WiFi extension cable"-greia som har vore nevnt, tippar eg at det berre er for å kople Kinect til ein trådlaus ruter/aksesspunkt slik at den kommuniserer med Xboxen via WiFi, ikkje for å gi dobbel hastighet via WiFi...

Stemmer. Det er for å lage ei adhoc tilkopling til XBOX360'en. I såfall etter kva eg har lese meg fram til.

 

Kinect blir sikkert morosamt. Eg berre håpar på nokre bra 'fest-spel' - for oss vaksne. Der me kan kose oss med ein kasse øl og ha det skikkelig morosamt. Å stå å hoppe foran TVen i ein virtuell badering som susar ned ein foss, er for meg totalt uintressant. Det har eit stort potensial, og eg vonar det blir mykje bra spel til det.

 

Move er nok meir presist, og kan nok mykje betre nyttast til FPS, TPS o.l.

 

Men kven veit, kanskje det kjem ein perhiperal til Kinect som gjer at kamera klarar fange opp mindre lemmar, som til dømes fingrar. Ein form for handske e.l.

 

Me får berre vente å sjå.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

 

Enig at ordet hardcore er noe feil...et bedre ord er kanskje et normalt spill.

 

For uansett hvor mye en åpner sitt sinn så vil vi nok aldri se et spill som Modern Warefare 2, Bad Company 2, Alan Wake eller Splinter Cell Conviction bli styrt 100% av Kinect. Det er bare ikke tekniskt mulig og heller ikke noe vi nok har lyst til å gjøre.

En MÅ ha knapper og stikker for å kunne opperere et avansert spill, det er alt for mange funksjoner i spill som Kinect aldri kan klare å holde styr på. Kinect klarer i motsettning til hva endel tror ikke å fange opp hva fingrene dine gjør fks....

 

 

Jeg ser ikke for meg at noen FPS spill (eller skytespill generelt) vil bli bra med Kinect eller Move. Kinect ser jeg ikke helt for meg hvordan det skal fungere i det hele tatt pga grunnene du nevner over. Move har jeg særdeles lite tro på etter mine erfaringer med Wii og FPS spill. Etter å ha prøvd Metroid på Wii mistet jeg helt lyst på slike spill med annen kontroller en analogstikker. Det blir rett og slett for upresist. Ikke nødvendigvis grunnet inputlag eller unøyaktige kontroller, men menneske hånden. Du klarer ikke holde siktet like rolig og presist som du klarer med analogstikker. Du vil dessuten ikke reagere like kjapt med en move kontroller der du må bevege underarmen/håndleddet som du vil med en liten bevegelse med tommelen på analogstikken. Jeg er spent på å se hvordan dette utarter seg med KZ3, men jeg er rimelig sikker på at spillere med Move vil bli griseeid av de som holder seg til Dualshock. Eller at de evt legger inn tidenes autoaim med movekontroller. Uansett vil det bli en opplevelse med bismak.

Generelt tror jeg alle spill som krever raske og nøyaktige bevegelser med liten toleranse for feilsteg vil være uegnet for disse nye kontrollene.

Lenke til kommentar

Blir vel opprør i midt-austen når dei finn ut at kvinnelege gamers må ut av Burkaen for å spele Kinect.

 

usaklig post. Men disse muslimene tar jo av seg burka og stæsjet når de er hjemme.. Dra til asia og sjekk innom en Louis vuitton butikk eller Gucci. Fullt av innpakka muslimer.. Her i Norge har vi heldigvis stort sett bare hettemåker ;)

Lenke til kommentar

Blir vel opprør i midt-austen når dei finn ut at kvinnelege gamers må ut av Burkaen for å spele Kinect.

 

usaklig post. Men disse muslimene tar jo av seg burka og stæsjet når de er hjemme.. Dra til asia og sjekk innom en Louis vuitton butikk eller Gucci. Fullt av innpakka muslimer.. Her i Norge har vi heldigvis stort sett bare hettemåker ;)

Var ikkje meint usakleg. Men ja, du har vel rett i at dei tar av seg burka o.l når dei er heime.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...