Gå til innhold

Endre underkategori fra "Half-life" til "Valve-spill" etc


Anbefalte innlegg

Jeg synes det blir litt feil at kategorien heter "Half-life" når også spill som Team Fortress 2, Portal og Garrys Mod burde gå inn her. Dette er spill som oftest går hånd i hånd, enten i diskujonene eller spillene selv. Grunnen til dette er jo så klart Orange Box.

 

Hva med å enten endre tittelen til Orange Box eller Valve-spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en måte enig (stemte "Ja") men jo mer jeg tenker på det jo mer ukorrekt blir det egentlig.

 

For eksempel Team Fortress 2 angår jo ikke Half-Life på noen måte (utenom Ellen McLain), og heller ikke Left 4 Dead.

 

Skal man begynne med en slik opprydning kan det bli vanskelig å vite hvor man skal sette grensene fremover, og det kan fort ende opp med å bli så ryddig at det blir mest av alt uoversiktelig og rotete.

 

Ja, dette er en strålende idé. Kunne nesten vært kalt "gldsrc-/source engine".

 

Skal man sortere underkategorier etter grafikkmotorer vil det bli veldig uoversiktelig. Unreal Engine 3 vil for eksempel få såpass med spill at mange andre underfourm vil bli overflødige, rangert under en "felles" kategori og dermed er det enda mer uoversiktelig enn det er nå.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Uttesting av slike ting på et forum av denne størrelsen er neppe særlig smart.

Frem og tilbake med oppsett har det med å gjøre brukermassen amper.

 

Jeg ser egentlig ikke problemstillingen lenger. Vil man ha en tråd for for eksmepel Gary's Mod kan man starte en i PC-kategorien, da det spillet kun angår Source-motoren og ikke er avhengig av Half-Life 2.

Lenke til kommentar

Det er fler som lager spill til Sourcemotoren enn Valve. Og da er poenget borte når hovedoppgaven til en slik gruppering skulle være at Valvespillene ble samlet.

 

Siterer også meg selv:

 

Skal man sortere underkategorier etter grafikkmotorer vil det bli veldig uoversiktelig. Unreal Engine 3 vil for eksempel få såpass med spill at mange andre underfourm vil bli overflødige, rangert under en "felles" kategori og dermed er det enda mer uoversiktelig enn det er nå.

 

Jeg ser egentlig ikke problemstillingen lenger. Vil man ha en tråd for for eksmepel Gary's Mod kan man starte en i PC-kategorien, da det spillet kun angår Source-motoren og ikke er avhengig av Half-Life 2

 

Har forøvrig skiftet min stemme til "Nei".

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Poenget er, i forskjell fra f.eks Unreal-spillene, så henger spillene fra Valve ganske mye sammen. Dette pga Orange Box og Garry's Mod, og ikke minst pga community'n er så sammenkjørt.

 

Jeg mener det fortsatt er en god idé å flytte, ikke alle Source-spill, men Valve-spill til en kategori.

 

Spillene som følger da:

- Half-life serien.

- Team Fortress 2.

- Portal.

- Garry's Mod.

- Left 4 Dead.

Lenke til kommentar

Poenget er, i forskjell fra f.eks Unreal-spillene, så henger spillene fra Valve ganske mye sammen. Dette pga Orange Box og Garry's Mod, og ikke minst pga community'n er så sammenkjørt.

 

Jeg mener det fortsatt er en god idé å flytte, ikke alle Source-spill, men Valve-spill til en kategori.

 

Spillene som følger da:

- Half-life serien.

- Team Fortress 2.

- Portal.

- Garry's Mod.

- Left 4 Dead.

 

Hverken Gmod, TF 2, Portal eller Left 4 Dead har noe med Half-Life å gjøre. Day of Defeat eller Counter-Strike selv om de ikke er nevnt her, er også utenfor, og jeg ser ikke poenget med en slik sortering da det er uoversiktelig. Hvorfor skal ikke disse ligge under PC-kategorien?

Hvis argumentet ditt er at spillenes community er såpass sammenkjørt foreslår jeg heller at du går til Valve sine forum for å diskutere heller enn å få Valve som helhetlig spillskaper til å bli diskuert her.

 

For å oppklare: Garry's Mod er avhenging av et Source-spill for å fungere, og er derfor like basert på Portal eller Team fortres 2 som Half-Life. Derfor er Gmod utelatt på lik linje med blandt andre Left 4 Dead.

 

Da vil jeg i tilfellet foreslå at vi får en Blizzard-kategori og en Electronic Arts-kategori også.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Har også tenkt denne tanken mens gamerforumet tilhørte diskusjon.no..

Men det er vanskelig å bestemme seg for hva man mener om saken...

 

Om vi ser på de spillene/seriene som har fått egen kategori på forumet så er det disse, dato = Aktivitet, 20 tråder bakover :


  •  
  • Age of Conan 16.07.2009
  • Battlefield 24.04.2009
  • Counter-Strike 22.04.2009
  • Grand Theft Auto 01.05.2009
  • Half-Life 03.02.2009 (uten å ha noen store samletråder heller)
  • The Elder Scrolls 15.02.2009
  • World of Warcraft 25.09.2009

Nå blir jo ikke dette riktig å sammenligne noe fra heller, da Half-Life Serien har ligget brakk og stille siden Episode Two kom ut i Oktober 2007..

Nå er bare Half-Life og GTA singelplayer spill i denne listen, resten er "løpende online flerspiller"...

 

Hva med "Steam Exlusive" kategori...? Men hva er ekslusivt knyttet til Steam.? Fallout, Crysis osv kan ende opp i denne kategorien av brukere...

 

Eventuelt så passer "Orange Box" best, for da vet man akkurat hvilke spill som er med... Men i Orange Boks er det Kun HL2 som er med, ikke HL1...

Det er liksom ingen betegnelse som passer...

 

Half-Life Serien må gjerne få ligge, det er en kategori hvor aktiviteten kommer i bølger med utgivelsene som lar vente på seg...

 

Å Half-Life er en stor kategori i seg selv, jeg nevner... :p

 

  • Half-Life (1)
  • Half-Life : Blue Shift
  • Half-Life : Opposing Force
  • Half-Life : Source
  • Half-Life 2
  • Half-Life 2 : Episode One
  • Half-Life 2 : Episode Two
  • Half-Life 2 : Lost Coast
  • Half-Life 2 : Deathmatch

+ De endeløse 3.Party Spillene som også ender opp her..

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Portal har ingen sammenheng med Half-life? Høh?

 

Rett nok bruker spillet to navn fra Half-Life universet, men Portal har ingen videre tilknytning til Half-Life. Aperture Science nevnes så vidt det er i ep. 2 (og vil bli nevnt mer i ep. 3)og at Black Mesa nevnes på enkelte overheads i spillet er ikke nok til å si at Portal henger sammen med historien i Half-Life.

 

Jeg sitter selvfølgelig med de svakeste kortene her fordi Portal jo kan være tilknyttet, men jeg tror ikke hverken Glados eller Portal-verktøyet eksisterer i samme verden som City 17.

 

Uansett kan de ansees som en "spin off" siden det ikke benytter seg av hverken historien eller andre elementer enn to navn fra Half-Life universet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...