Gå til innhold

- Dataspill dreper planeten vår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det er hysterisk morsomt at en filmregissør kommer med dette, å se film må jo være enda mindre nyttig enn å spille. Og, 10 milliarder gjør ingenting nyttig? Rart, jeg trodde jeg arbeidet flere dager for uka for å ha råd til mat, spill osv osv...men det er kanskje ikke nyttig det heller, så alle bør slutte å arbeide.

Lenke til kommentar
Og om man skulle gjort noe nyttig hvert øyeblikk man var våken tror jeg like så godt jeg hadde skutt meg selv.

 

Og dette er, i forurensningsøyemed som jo var det artikklen handlet om, sannsynligvis det nyttigste man kan gjøre.

 

Yoshiyuki Tomino derimot skyter skivebom så det holder.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Det er vel strengt talt slik at man ikke sitter i dagesvis og ser på film, slik enkelte gjør med spill. Det er i hvert fall færre som gjør det vil jeg tro.

 

Men det er ikke noe argument alikevel, for det er veldig få som gjør det. Videre er spill et kulturellt begrep på lik linje med film, og bør derfor omfavne vidt på lik linje med film.

Lenke til kommentar
Det er vel strengt talt slik at man ikke sitter i dagesvis og ser på film, slik enkelte gjør med spill. Det er i hvert fall færre som gjør det vil jeg tro.

 

Jeg kan gi deg ett perfekt eksempel fra en kamerat som har gjort det :p Såg vel ett par hundre filmer på ganske så kort tid...

 

Jeg tror det er ca like mange, de kommer bare ikke i nyhetene så mye. Foreldre vil ikke vite at å se på tv/film er dårlig siden *kremt* de gjør det relativt mye kontra spilling.

Lenke til kommentar
Enig, man kan få så mye mer ut av dataspill enn filmer.

 

 

Kommer ikke på noen eksempler sånn i farta, men ......

Man får ikke mer ut av ett spille bare forde man kan bevege figuren selv.

Handlingen endrer seg utifra hva du velger å gjøre.

I film får du bare matet inn hva som skjer. Ser du filmen igjen får du samme handlingen, noe du ikke gjør med (fleste) spill.

Lenke til kommentar
Enig, man kan få så mye mer ut av dataspill enn filmer.

 

 

Kommer ikke på noen eksempler sånn i farta, men ......

Man får ikke mer ut av ett spille bare forde man kan bevege figuren selv.

 

Mer innlevelse og interaksjon. Begge tidsfordrivene handler uansett om å sitte på ræva. Du er bare bittelitt mindre passiv når du spiller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Han er en filmregissør, " La oss si at vi har tre milliarder mennesker på denne planeten som kaster bort tiden sin og gjør absolutt ingenting nyttig. Legg til ti milliarder flere mennesker, hva ville da skje med planeten vår? (EDIT): TV og KINO er med på å ødelegge den!"

 

Tar vel like mye strøm med alle som sitter ved TVen? Dessutten kommer jo den nye spillmaskinen som skal være så mye mer miljøvennlig? Husker ikke navnet, selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...