Gå til innhold

Vår deltagelse i dare to be digital 2009


Anbefalte innlegg

Hei folkens! Tenkte jeg skulle være frekk nok til å legge ut litt egenreklame her.

Jeg og resten av teamet mitt (4 nordmenn fra NITH og en svenske fra Högskolan i Skövde) er for øyeblikket i Skottland og deltar i Dare to be digital, en konkuranse med 14 lag fra hele verden som konkurerer om å lage det beste spillet på 10 uker. Vi har nettop fullført vår første uke, og ligger godt forran skjema. Hvis dere er interessert må dere gjerne følge fremgangen vår på http://daretobedigital.com/team-informatio...5&team=2009

Vårt lag heter Derail Entertainment og vi jobber på spillet Break a Leg.

Takk for at dere tok dere tid! Nå skal jeg legge meg så jeg kan komme meg opp tidlig i morgen (Vi får noen timer til å jobbe også i helgen) Takk for at dere tok dere tid til å lese dette, håper dere følger oss videre!

 

-Marius

Endret av Daymare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gameplaymessig virket dette spillet spennende. Å hoppe fra bygning til bygning er alltid gøy. Var jo hoppingen som gjorde Crackdown så populært. Nå er jo dette et ganske simpelt spill, da det skal utvikles på 10 uker. Men jeg tror det kan bli ganske artig, tross et enkelt gameplay. Jeg gleder meg ihvertfall til spillet er ferdig og det kan prøves. Skal det legges ut gratis, eller blir det et type arcade spill som selges på Xbox Live Arcade og lignende tjenester?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Gameplaymessig virket dette spillet spennende. Å hoppe fra bygning til bygning er alltid gøy. Var jo hoppingen som gjorde Crackdown så populært. Nå er jo dette et ganske simpelt spill, da det skal utvikles på 10 uker. Men jeg tror det kan bli ganske artig, tross et enkelt gameplay. Jeg gleder meg ihvertfall til spillet er ferdig og det kan prøves. Skal det legges ut gratis, eller blir det et type arcade spill som selges på Xbox Live Arcade og lignende tjenester?

 

Spillet sin IP eies av DareToBeDigital LC om vi ikke velger å søke om å bruke det komersielt. Så hvis vi velger å ikke gjøre noe med det vil det ikke komme noe videre. Blir vi fornøyd med det vi får til vil vi nok prøve å få det gitt ut på live arcade ja :)

Takk for interessen alle sammen!

 

Edit: Ble bedt om aa legge til lenke til bloggen til teamlead: http://forumet.no/blog/bj%F8rnar_herstad/?showentry=276 (ingen norske bokstaver her paa campus :) )

Endret av Daymare
Lenke til kommentar

Synes det er litt vanskelig å dømme hvordan spillet blir utifra to uker med utvikling, men ser ut som dere har et godt konsept.

 

Kommer dere til å ha en story eller noen for for progresjon eller er det bare å hoppe rundt på måfå? Og, det virker som spillet er satt i slow motion. Personlig liker jeg bedre spill (i alle fall spill som dette her) der det er litt mer action, og ting går litt fortere. Når det er sagt ser det bra ut, og jeg tror dette kan bli bra hvis dere får enkelte ting på plass :)

Lenke til kommentar

Platformer er PC og Xbox360 (Vi bruker XNA så da har du lite valg på den fronten :) )

Det vil være tilgjengelig på dare to protoplay i skottland for alle deltagere og for download fra Dare sine sider tror jeg. Hvis vi velger å be om å få IPen vår tilbake (Vi signer den over til en non profit organisasjon før konkuransen begynner) så er det mulig at vi vil videreutvikle det for å støtte online spill osv, da vil den muligens bli tilgjengelig på live arcade. Men det får vi se på.

 

Når det gjelder gameplay så drar vi blant annet inspirasjon fra mirrors edge ja, grunnen til at ting går litt saktere vil dere få se neste uke ;) Når det gjelder progresjon så er meningen å ta seg fra bunn til høyeste sted i byen så fort som mulig (med klokke som går i toppen selvsagt!) Vi håper å få inn splitscreen gameplay i løpet av de neste ukene også, så man kan løpe/hoppe om kapp med en venn. Mer vil jeg ikke si for øyeblikket, da blir all spenningen borte!

 

 

Takk alle sammen for interessen, jeg kommer tilbake om en uke og informerer om fremgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...