Gå til innhold

Sniktitt: Dante's Inferno


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delvis enig med Zealuu her. Dante viser ikke noe som får meg til å tenke at han er en skikkelig tøffing. Han har dødens ljå, og han er på besøk i helvete. Det var for min del høydepunktet at hva vi har fått høre om båe han og spillet. Jeg sier ikke at jeg ikke ser frem til det, for det gjør jeg så absolutt, men det virker ikke som om det vil nå opp til f.eks God of War. Kanskje opp til skulderhøyde. Men Xbox 360 har vel heller ikke noen skikkelige alternativer til God of War serien, så jeg er nesten nødt til å handle inn dette når det kommer også.

Lenke til kommentar

Har faktisk lest boka, selv om det er en stund siden nå.

 

De har ikke tatt store hensyn virker det som, men det skulle vel bare mangle. En ting jeg er ganske spent på (regner med at dette blir et kjøp) er hvordan de har gjort selve Lucifer. Han er nemlig ganske detaljert i boka, og til tross for vanlig tro så sitter faktisk Lucifer fryst fast i is.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Hodet er fremdeles et hode. En arm fremdeles en arm, og et ben fremdeles et ben. Om en zombie mister et ben kan det ikke gå. OM en zombie mister en arm, kan den ikke bruke den armen. Om en zombie mister hodet, kan ikke zombien lenger bevege seg. Så det handler om å tilintetgjøre de riktige delene ;)

Lenke til kommentar
Hodet er fremdeles et hode. En arm fremdeles en arm, og et ben fremdeles et ben. Om en zombie mister et ben kan det ikke gå. OM en zombie mister en arm, kan den ikke bruke den armen. Om en zombie mister hodet, kan ikke zombien lenger bevege seg. Så det handler om å tilintetgjøre de riktige delene ;)

Det du sier der er ikke nødvendigvis tilfelle.

Om foreksempel zombier virkelig hadde fantes, så er det vel ingen ting som tilsier at de kroppsdelene ikke kan fungere for seg selv etter at de er skilt fra resten av kroppen. Kroppen skal jo egentlig ikke fungere fra før, fordi de er døde. Så hvorfor kan ikke armen fungere for seg selv når resten av kroppen fungerer når den ikke skal det?

 

Det riktige svaret på spørsmålet må jo være at det er fordi det er fiksjon.

Så lenge det er fiksjon, så er alt mulig. :)

 

Ontopic: Tror ikke jeg kommer til å kjøpe dette spillet. Da måtte det i såfall vært før God of War 3.

Vet at det er en annen historie osv, men det virker for likt. Har heller ingen tro på at det kan toppe GoW3.

Endret av mhm.
Lenke til kommentar

Selv om de er "døde"er det fremdeles ingenting som kan gi den armen beskjed om p bevege seg om det ikke er noe hode tilkoblet den. Det blir som å starte en bil uten motor. Selvfølgelig er jo alt dette bare fiksjon og tullball, men noen fysiske og biologiske regler mpå det da være lov til å binde opp mot det hele.

Lenke til kommentar
Selv om de er "døde"er det fremdeles ingenting som kan gi den armen beskjed om p bevege seg om det ikke er noe hode tilkoblet den. Det blir som å starte en bil uten motor. Selvfølgelig er jo alt dette bare fiksjon og tullball, men noen fysiske og biologiske regler mpå det da være lov til å binde opp mot det hele.

 

Det virker jo litt rart å snakke om zombier og "fysiske og biologiske regler" som om det hørte sammen da.

Zombier mangler jo allerede blodsirkulasjon. Hvorfor skulle nervesystem være noe de trenger da?

Lenke til kommentar
Fordi en arm ikke har noen mulighet til å bestemme selv akkurat som en bil ikke kan svinge uten påvirkning utenfra.

Men en muskel har mulighet til å fungere uten at muskelcellene får oksygen via blodsirkulasjon?

Det vil si at denne bilen du bruker til sammenligning ikke kan "svinge uten påvirkning utenfra", men den har ingen problemer med å kjøre uten drivstoff?

Og hva skal man forresten med en hjerne, om heller ikke cellene i hjernen får oksygen?

Lenke til kommentar

Det er du som sier en zombie lever uten blod, og det er jo minst like søkt. Etter min mening er det en selvfølge at ingenting lenger kan bevege seg etter å ha fått hodet kappet av. Hodet kan jo slå seg løs om det vil, men ikke kroppen. Kroppen har ingen vilje, kroppen kan ikke tenke, den kan ikke føle, den kan ingenting. Alt dette er det jo hodet som står for, og ved halshogging er ikke lenger hodet en del av kroppen.

 

Det er ikke jeg som fant opp "den uskrevne regel" om at man skal gå etter zombiers hode.

Lenke til kommentar
Det er du som sier en zombie lever uten blod, og det er jo minst like søkt. Etter min mening er det en selvfølge at ingenting lenger kan bevege seg etter å ha fått hodet kappet av. Hodet kan jo slå seg løs om det vil, men ikke kroppen. Kroppen har ingen vilje, kroppen kan ikke tenke, den kan ikke føle, den kan ingenting. Alt dette er det jo hodet som står for, og ved halshogging er ikke lenger hodet en del av kroppen.

 

Det er ikke jeg som fant opp "den uskrevne regel" om at man skal gå etter zombiers hode.

Jeg sier de ikke har blodsirkulasjon. Noe som er litt vanskelig å ha så lenge hjertet ikke banker. Hadde hjertet banket hadde de jo ikke vært zombier.

Hjernen har da ingen vilje den heller når den ikke får oksygen, som kommer fra lungene transportet med blod som igjen er drevet av en stor muskel som heter hjertet. Hjernen er ingenting uten de andre delene, akkurat som de andre delene ikke er noe uten hjerne.

Lenke til kommentar

Da kan vi vel like så greit konkludere med at zombier er en umulighet og burde fjernes fra alle videospill. Vi vet jo alle selvfølgelig at en zombie ikke er mulig, nettopp pga det du sier, men ettersom zombier faktisk er levende i veldig mange fortellinger er det også mulig å drepe dem. Og den eneste måten jeg ser at man kan gjør det på er ved å separere hodet fra kroppen.

Lenke til kommentar
Da kan vi vel like så greit konkludere med at zombier er en umulighet og burde fjernes fra alle videospill. Vi vet jo alle selvfølgelig at en zombie ikke er mulig, nettopp pga det du sier, men ettersom zombier faktisk er levende i veldig mange fortellinger er det også mulig å drepe dem. Og den eneste måten jeg ser at man kan gjør det på er ved å separere hodet fra kroppen.

Eller det kan være forskjellige måter i forskjellige historier/filmer/spill etc.

For den saks skyld, kan det være å ta en 50-lapp ut av lomma di, brette den til et papirfly og kaste det på zombien.

Det jeg prøver å si er at det blir feil å finne en logisk måte å drepe en ulogisk skapning på.

Det er greit nok at forslaget mitt med 50-lappen kanskje hadde tatt seg litt dårlig ut i et spill, men det var heller ikke poenget.

Lenke til kommentar

Om et spill eller en film bestemmer seg for at måten å drepe zombier på i deres historie er ved å stikke ispinner i zombiens venstre lår vil jo det helt klart føre til skjeve blikk. Det er så ulogisk at det blir for dumt, selv om zombier i seg selv er ulogisk. Det er bare det at å fjerne hodet er det mest logiske, uansett om skapningen har blodomløp eller ikke, rett og slett pga hvordan kroppen fungerer. Om en zombie er levende, uansett om den egentlig ikke er død, så er det hodet som styrer.

 

Om man har en ulogisk måte å drepe en skapning på i sin historie vil man bli sett rart på, og det er derfor jeg mener at halshugging er the way to go nåpr det kommer til zombier. Det er ingen andre som har noen synspunkter her da? Kunne jo faktisk splittet ut denne lille diskusjonen til en egen tråd og fortsatt om det viser seg at flere har andre forklaringer.

Lenke til kommentar
Det er bare det at å fjerne hodet er det mest logiske, uansett om skapningen har blodomløp eller ikke, rett og slett pga hvordan kroppen fungerer. Om en zombie er levende, uansett om den egentlig ikke er død, så er det hodet som styrer.

 

Du snakker veldig mye om hvordan kroppen fungerer. Like fullt virker det som at du har fått det for deg at hjernen klarer å fungere uten de andre kroppsdelene.

Og man vet jo alle hvordan og hvor lenge en høne kan løpe rundt etter at man har kappet av den hode. Hodet er faktisk ingen nødvendighet for å kunne bevege seg.

Lenke til kommentar

Men en høne beveger seg med absolutt null mål og mening etter at hodet er kappet av.

Alle muskelceller i kroppen står i kontakt med nerveceller, og alle desse nervecellene ligg i ryggmargen, altså sentralnervesystemet. "Hammer-på-kneet" Er eit godt døme på ein spinalrefleks. Når du slår på sena som ligg rett under kneskåla, vert muskelspoler forlenga, og sender då eit signal til ryggmargen. Dette signalet er kortslutta med dei utoverførande nervene som går til lårmuskulaturen, og kneet ekstenderer utan at storehjernen har bestemt det, men sentralnervesystemet er likevel sentral i utløysinga av rørsla, berre ikkje på eit bevisst nivå.

 

Det samme vil jo da skje med en zombie. Selv om den beveger seg etter å ha mistet hodet vil ikke de bevegelsene ha noen mål eller mening. Det nytter jo ikke å diskutere fysiske begrunnelser og forklaringer på ting som ikke har rot i virkeligheten, men jeg sier bare det som etter min mening høres ut som den beste måten og uskadeliggjøre en zombie på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...