Gå til innhold

Den store skuffelsen


Anbefalte innlegg

Lurte på om det finnes andre som ble mektig skuffet over Far cry 2 og Crysis? Har ikke funnet anmeldelseskarakterer under 7på noen av dem, og begriper fremdeles ikke hva jeg har gått glipp av. Far cry 2 er sannsynligvis det mest "generiske" skytespillet jeg har vært borti av store titler - fullstendig preg/identitets/innholds/meningsløst. Sandkassespill med frie valg? Jeg finner bare et spill hvor du MÅ fullføre alle oppdragene først for den ene siden i kampen, og deretter for den andre for i det hele tatt å drive historien fremover, og ingenting av det du gjør har noen betydning fordi alle fiendene (som er klin like) + bygningene "respawner" hele tiden...

 

Crysis er kanskje det teknisk vakreste av de vakre, men gudbedre så lite inspirerende og moro det er å spille det + Warhead sammenlignet med det originale Far cry, som til de grader banker begge nevnte spill ned i støvlene! Det er et eller annet med mye kjedeligere brett-design og altfor mye repetisjon av de dårligste delene i Far cry.

 

Er det andre som har gått på en smell med spillene de har gledet seg mer enn noe annet til, bla på bakgrunn av supre anmeldelser? Ingenting er for kontroverst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes alle tre spillene leverte, jeg spilte igjennom crysis, og syntes det var svært artig. Litt værre med far cry 2, det var artig en god stund, men jeg orket ikke mer til slutt. Som du sier, for repeterende. Kom vel akkurat til den nye verdenen da jeg ikke gadd å spille mer, var rett og slett ikke engasjerende.

Lenke til kommentar

Syntes Crysis (+Warhead) var fantastisk bra, men Far Cry 2 ble bare irriterende i lengden.

 

Ser hvordan noen kan mene at Crysis var kjedelig/unisprirerende hvis de løper inn i en mengde av fiender og plaffer de ned med våpen. Er man litt kreativ kan Crysis være vanvittig moro. Feste masse c4 på en bil, kjøre den inn i en liten base, hoppe ut og sprenge den i lufta, gå inn i cloak mode og drepe resten av fiendene med tønner/hva nå enn man finner :p

Lenke til kommentar

Kjøpte Far Cry 2 etter glimrende omtaler osv....dummeste kjøpet jeg har gjort i spillsammenheng til dags dato. Kjiipere spill skal du jaggu lete lenge etter. Fantastisk repetativt og en myriade av dødsirriterende elementer... som fks:

 

Vaktene du kjemper mot virker som har forskjellige 2-3 skins....repeat X 100000000

Guardposter i hvert eneste kryss som konstant respawner idiotvakter som følger etter deg til verdens ende...

Våpen som praktisk talt DETTER fra hverandre etter 100-200 skudd tops [trodde AK-47 og FAL var litt mer solid enn som så]

Missions som stort sett går ut på det samme...dra dit, spreng det, finn det, drep han..

Skryter av "open world", men greier likevel å ha fine "spor" som du må dra i...

 

Etter omtrent 3-4 timer spilletid gav jeg opp, avinstallerte spillet og har ingen intensjoner om å fyre opp det møkket igjen anytime soon..

Lenke til kommentar

Crysis tenkte jeg kom til å revolusjonere multiplayer og danke ut CS og Battlefield serien og alt mulig. Jeg var betatester og så dritbra grafikk, veldig bra gameplay i massive omgivelser. Conquest type gameplay som Battlefield serien bare LAAANGT bedre.

 

Hva skjedde? Ingenting ble fikset fra betaen. Hitboksene er helt på jordet og folk tåler 7-8 kuler og de kan fremdeles løpe! Ekstremt krevende spill, selv jeg med 8gb minne og GTX280 sliter med spillet. Snakkes sier jeg bare.

 

Så har vi Far Cry 2 med mest vakre omgivelsene jeg har sett i et spill, skogen og omgivelsene var utrolig naturtro og herlig og åpen. Hva skjer? Jo da stryker vi multiplayeren og gir folk omgivelser på 50 kvadrat og innfører DEATHMATCH! Helt ufattelig sier jeg bare. Kor digg hadde det ikke være å jaktet på hverandre i jungelen her?

Gah!

 

Er lei selv av å bli skuffet, utviklere idag tror jeg ikke har grep om virkelighet lenger og gjør så mye rart. Ta Infamous og Prototype spillene. Geniale konsept. GTA med superkrefter. Men hvorfor innføre så elendige ideer som med Prototype hvor han slåss med monster tentakler og Infamous hvor du splasher rundt deg med elektrisitet? Ka faen?

Hvorfor må det så rare effekter til, hvorfor ikke bare la brukeren være Neo. Effektene trenger ikke å være så utrolig synlig. Så har vi Mafia II som trolig nok gir oss alt vi måtte ha ønsket, men da er regelen sånn at da har dem stryket Multiplayer. For gud forby at vi skulle få noe perfekt.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg Crysis og Crysis Warhead er noe av det råeste jeg noengang har spillt. Jeg har spillt godt over tusen forskjellige spill oppgjennom årene.

 

Smaken er som baken.

 

Så skal det sies at jeg spillte gjennom spillene på Hard(Crysis) og Delta(Warhead) kun med autosaves. Det har vel resultert i at jeg har spillt i adrenalinrus mesteparten av tiden. Kan ha litt innvirkning på synspunktene mine.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Jo da stryker vi multiplayeren og gir folk omgivelser på 50 kvadrat og innfører DEATHMATCH! Helt ufattelig sier jeg bare. Kor digg hadde det ikke være å jaktet på hverandre i jungelen her?

Gah!

 

Er lei selv av å bli skuffet, utviklere idag tror jeg ikke har grep om virkelighet lenger og gjør så mye rart. Ta Infamous og Prototype spillene. Geniale konsept. GTA med superkrefter. Men hvorfor innføre så elendige ideer som med Prototype hvor han slåss med monster tentakler .

 

Er så enig med at det er sykt :lol: . bra skrevet :rolleyes:

 

et av mine største skuffelser var da jeg hadde kjøpt GTA IV til PC. likte utrolig godt historien og alle de mellom sekvensene, men ble totalt skuffet overfor at det var uspillbart med tanke på grafikk. Utrolig irriterende med såpass bra grafikkkort, alle disse FPS hoppene, "ødelagde" skygger osv. Og dette var endelig et spill, som jeg hadde kjøpt! Utrlig skuffet med andre ord, angret litt. Men fullførte spillet :D Historien var ikke til å motstå. Bare synd at sånne ting ødelegger totalfølelsen, mtp dårlig arbeid.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Et annet spill jeg bare ikke begriper at det går an å like (no offense) er Assassin's creed. Her har du tidenes spillkonsept, noen svært flotte, interaktive byer, og så går Ubisoft hen og ødelegger hele skiten med et av de mest påtvungne spill-mekanismene ever! Hva da "syncroniserer til ditt tidligere liv" - drit! Jeg vil være snikmorder hele tiden, og jeg vil være det i én eneste tidsepoke! I tillegg er jo opplæringen så tragisk og lang at spillopplevelsen omtrent er ødelagt lenge før spillet begynner... I tillegg til at jeg simpelthen "elsker" at vaktene ikke ser deg bare du hopper oppi disse urtåpelige "tak-hagene," for akkurat der er det jo helt ulogisk å lete. En av de eneste balanserte kritikkene jeg har sett av dette spillet var det bladet "games" som ga - 4/10. Argh! Og det rælet brukte jeg 299,- spenn på (ps3)!

Lenke til kommentar

Akkurat det irriterte meg grenseløst også. Spilte tidenes kuleste leiemorder og plutselig morpher jeg til en amerikansk spirrevipp i framtiden. Hvorfor ikke bare fokusere på Altair? Var ingenting nyskapende med den framtidsvinklingen. Kunne vært kult hadde det vært på slutten av spillet, at man plutselig finner ut at alt har foregått fra framtiden men akk nei.

Lenke til kommentar
Akkurat det irriterte meg grenseløst også. Spilte tidenes kuleste leiemorder og plutselig morpher jeg til en amerikansk spirrevipp i framtiden. Hvorfor ikke bare fokusere på Altair? Var ingenting nyskapende med den framtidsvinklingen. Kunne vært kult hadde det vært på slutten av spillet, at man plutselig finner ut at alt har foregått fra framtiden men akk nei.

Er helt enig der.. Utviklerne i dag, hva har skjedd med dem?

Lenke til kommentar
Akkurat det irriterte meg grenseløst også. Spilte tidenes kuleste leiemorder og plutselig morpher jeg til en amerikansk spirrevipp i framtiden. Hvorfor ikke bare fokusere på Altair? Var ingenting nyskapende med den framtidsvinklingen. Kunne vært kult hadde det vært på slutten av spillet, at man plutselig finner ut at alt har foregått fra framtiden men akk nei.

Er helt enig der.. Utviklerne i dag, hva har skjedd med dem?

Tror nok det alltid har vært slik jeg ;) . Er ikke kun gode spill som kommer ut, hverken i dag, før eller i fremtiden.

Lenke til kommentar
Jo da stryker vi multiplayeren og gir folk omgivelser på 50 kvadrat og innfører DEATHMATCH! Helt ufattelig sier jeg bare. Kor digg hadde det ikke være å jaktet på hverandre i jungelen her?

Gah!

 

Er lei selv av å bli skuffet, utviklere idag tror jeg ikke har grep om virkelighet lenger og gjør så mye rart. Ta Infamous og Prototype spillene. Geniale konsept. GTA med superkrefter. Men hvorfor innføre så elendige ideer som med Prototype hvor han slåss med monster tentakler .

 

Er så enig med at det er sykt :lol: . bra skrevet :rolleyes:

 

et av mine største skuffelser var da jeg hadde kjøpt GTA IV til PC. likte utrolig godt historien og alle de mellom sekvensene, men ble totalt skuffet overfor at det var uspillbart med tanke på grafikk. Utrolig irriterende med såpass bra grafikkkort, alle disse FPS hoppene, "ødelagde" skygger osv. Og dette var endelig et spill, som jeg hadde kjøpt! Utrlig skuffet med andre ord, angret litt. Men fullførte spillet :D Historien var ikke til å motstå. Bare synd at sånne ting ødelegger totalfølelsen, mtp dårlig arbeid.

 

Det er pcporten som feiler mye mer en konsollversjonene skal jeg love deg :)

 

FC2 var en gedigen skuffelse for meg ihvertfall, fordi det var dårlig selve skytefølelsen, alt var så brunt ja selv på godt over very high. Solgte spillet etter 4 timers spilling

Litt merkelig at 60 FPS hos FC2 lagga mer en 30 fps på Crysis... Selv jeg med bra pc så holdt ikke grafikken og flyten mål...

Lenke til kommentar
Litt merkelig at 60 FPS hos FC2 lagga mer en 30 fps på Crysis... Selv jeg med bra pc så holdt ikke grafikken og flyten mål...

 

 

Stabil 30 fps kan virke bedre flyt enn 30-60 FPS.

60 FPS er selvsagt best om den holder seg på 60 heletiden.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å si at Crysis er et dårlig spill, slett ikke! Jeg hadde bare forventa mer enn Far cry med oppgradert grafikkmotor. Fikk ikke på langt nær de hakesleppa jeg hadde under første tur gjennom Far cry. Crysis virker bare litt....uinspirert. Men helt greit spill. Fullførte det i det minste, og det er mer enn jeg noengang kommer til å gjøre med FC2. Nei, da er det heller S.T.A.L.K.E.R. som er mitt ønskede univers. Moderate forventninger som blir innfridd noe sinnsykt gjennom stemning, design, musikk, lyd, nevnte jeg stemning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...