Gå til innhold

Guide for NAT på Thompson routere


Anbefalte innlegg

Syns det er så rart at det ikke funker, fordi nå har jeg guidet en person til over telefonen som fikk det til med en gang.

Sørg for å slette alle gamle oppsett dere har assignet til xboxen, og boot både xbox og router. Virkelig beklagelig dette her altså. Hvis det er noen som ønsker det tar jeg det gjerne over telefonen for å høre at alt blir riktig setti opp, bare send meg en privat melding.

når du sier "router", regner jeg med du snakker om modemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva gjorde du anderledes? hvorfor fungerte det nå?

Jeg kobla vekk 3Com routeren, og satte 360n rett i SpeedTouchen. Satt på automatisk IP på 360n, satte samme innstillinger i et manuelt oppsett, og åpnet portene på nytt og knytta de til 360n min. Deretter kobla jeg 3Comen tilbake i nettverket. Men 360 står fortsatt i SpeedTouchen.

Nå funker det som bare det. Ha nettopp spilt Gears 2 i noen timer :)

Lenke til kommentar
hva gjorde du anderledes? hvorfor fungerte det nå?

Jeg kobla vekk 3Com routeren, og satte 360n rett i SpeedTouchen. Satt på automatisk IP på 360n, satte samme innstillinger i et manuelt oppsett, og åpnet portene på nytt og knytta de til 360n min. Deretter kobla jeg 3Comen tilbake i nettverket. Men 360 står fortsatt i SpeedTouchen.

Nå funker det som bare det. Ha nettopp spilt Gears 2 i noen timer :)

 

Kjempebra ! Gratulerer :) Så du har spillt i party med noen da ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne guiden funket ikke for meg, så jeg prøvde og lage en puplic ip adresse.

 

Det førte til at min tlf ikke lengre funker. Har telefonen kolba i modemet, sånn adsl opplegg.

Noen som veit noe om hvorfor, og hva jeg kan gjøre? Å ringe telenor er jo helt håpløst ettersom de aldri vet hva som er feil (har virket slik for meg de 3 siste gangene)

Lenke til kommentar
Denne guiden funket ikke for meg, så jeg prøvde og lage en puplic ip adresse.

 

Det førte til at min tlf ikke lengre funker. Har telefonen kolba i modemet, sånn adsl opplegg.

Noen som veit noe om hvorfor, og hva jeg kan gjøre? Å ringe telenor er jo helt håpløst ettersom de aldri vet hva som er feil (har virket slik for meg de 3 siste gangene)

 

Prøv å fjern public IP adress og restart routeren. Ellers har jeg aldri hørt om noe liknende før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...