Gå til innhold

Battlefield 2


Anbefalte innlegg

Tittel: Battlefield 2 aka BF2

Utgiver: Electronic Arts aka EA

Utvikler: Digital Illusions CE

Sjanger: FPS (First Person Shooter)

Modus: Enkeltspiller og flerspiller

Aldersgrense: 16+

Plattform: PC

 

Fra og med første øyekast på Battlefield 2 falt jeg pladask, jeg er vel litt sent ute til å begynne med det men Battlefield 2 har mange aktive brukere fremdeles og det har jeg nada problemer med å forstå. Etter mye mas fra et par kompiser kjøpte jeg meg spillet og det må jeg si er det beste noen har fått meg til å kjøpe.

 

Grafikken er "pen" og spillet er veldig brukervennelig, vil jeg si. Det er lett å forstå selv om du ofte må bruke hjernen for å spille det. Etter rundt 50 timer med spilling har jeg fått bekreftet at spillet er en av de tyve beste spillene jeg har spilt, selv om jeg hadde det på følelsen allerede den første timen.

 

Battlefield_2_Moder_218741m.jpg

 

Man kan spille med opp til 64 spillere og banene er store og varierte. Både i singleplayer og mulitplayer. Og det som muligens fanger interessen er at det er mulig å "unlocke" nye våpen. Det er også mulig å få seg medaljer og remser som viser hvor god man er eller hvor lenge man har spilt.

 

Spillet er faktisk så realistisk at det Norske militæret bruker Battlefield 2 under opplæring. Og ettersom man har spilt en stund og lærer seg mer og mer, kan man merke at det er veldig realistisk. Det er ikke bare bare å skyte med skarpskytter man må faktisk bruke hodet når man skyter og det er en god vri for et FPS, mener jeg.

 

Det finnes også mange mods til spillet, blant annet det populære Project Reality hvor spillet blir enda mer realistisk.

 

For meg er det ingen tvil, Battlefield 2 er en av mine favorittspill. Dere vet hvor dere finner meg fremover ;).

 

Det er ikke kjedelig å spille Battlefield 2 uten internett forbindelse, men jeg anbefaler det ikke. Det som gjør spillet så bra er blant annet muligheten for multiplayer.

 

xbox360_battlefield2_08.jpg

 

Beste øyeblikk: Når jeg var Commander første gang (Commandere bestemmer litt taktikk for de andre på laget ditt og kan sende ut airstrikes, forsyninger og biler til de allierte.) Det gikk overraskende bra og var veldig ulikt noe jeg hadde prøvd før.

 

+ Morsomt, realistisk og underholdene.

- Kunne fått inn litt flere unlocks, medaljer osv.

 

Grafikk: 8/10

Gameplay: 9/10

Lyd: 10/10

Holdbarhet: 10/10

 

9/10

 

Jaja, da har jeg laget min første anmeldelse :).

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norske militæret bruker BF2 under opplæring? I hva da? Nadespam?

 

Skulle likt å se en kilde på det gitt!

 

Har vært en del forskjellige kilder som har sagt det, blant annet denne:

http://www.universitetsavisa.no/ua_lesmer....025114.96617037

 

Og, jeg vil si, at skytingen er ganske realistisk. Det er ikke bare bare og skyte med sniper, du må skyte litt foran feks for kulen bruker jo faktisk litt tid på å komme fram, å det syns jeg Battlefield 2 har fått fram. Jeg kan ikke sammenligne det men alle spillene der ute, selvsagt, men i forhold til de spillene jeg har prøvd er det det mest realistiske jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Fin kilde det, men jeg tror ikke forsvaret har fått noen 1337-soldiers av BF 2 akkurat. Learn by doing er det noe som heter, og du gjør fint lite i BF 2 på den måten du gjør det i skogen.

 

Har selv ett år i fårsjen og kan ikke si jeg føler at BF 2 har så veldig mange røtter i virkeligheten utover ganske detaljerte våpen.

 

Selve kjøretøybiten som kilden din nevner er jeg usikker på da, har aldri flydd noe. Og skal jeg dømme etter mine egenskaper jeg hadde i BF 2 bør jeg ikke fly noe heller :p

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Det går jo mye på taktikk og samarbeid, da. Som man merker i Battlefield så går ting mye bedre hvis du samarbeider med andre, er jo en ting som kan gjør deg bedre i militæret. Men kan jo selvsagt være like greit å lære seg det på andre måter enn å spille. Men som hører mange i media sier, og som jeg tror selv, kan slike spill kanskje få forbredt folk på litt av hva militæret innebærer, så man er litt forbredt.

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar

Samarbeidsbiten kan jeg være enig i, men du lærer mer om samarbeid ei uke i skogen enn 200 timer med BF 2. Da får du i tillegg inn øvelser på mange av de andre tingene du trenger for å krige, som fyring av primus, teltoppsetting og hele den pakka der.

Dessuten er dataspilling noen som krever visse grunnegenskaper mens å gå seg en tur i skogen og leke med fyrstikker er noe alle kan.

Lenke til kommentar
Samarbeidsbiten kan jeg være enig i, men du lærer mer om samarbeid ei uke i skogen enn 200 timer med BF 2. Da får du i tillegg inn øvelser på mange av de andre tingene du trenger for å krige, som fyring av primus, teltoppsetting og hele den pakka der.

Dessuten er dataspilling noen som krever visse grunnegenskaper mens å gå seg en tur i skogen og leke med fyrstikker er noe alle kan.

 

 

- Vi har brukt spillet som en beslutningstrener, ikke for å fokusere på taktikk

 

Kilde: http://www.spillmagasinet.no/article2025592.ece

 

Det er alltid greit å gjøre ting i skauen, men da kan man ikke se det i reprise :D

 

Tror de komme rtil å bruke dette spillet her:

http://virtualbattlespace.vbs2.com/

 

Det er laget av NATO eller er vel en mod til ARMA tror jeg.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...