Gå til innhold

Gamer.no: Er det verdt å satse på og skrive om oppdateringer til spill?


Anbefalte innlegg

I den siste tiden har det jo blitt en trend å gi ut spill som nesten virker uferdige, for så og lappe det sammen etter utgivelsen ved hjelp av Title Updates. Gears of War 2 er vel det spillet som sist fikk en ganske stor overhaling med nytt rangeringssystem, nye matchmaking preferanser og "spilleregler" som utgjør en veldig stor forskjell.

 

Er det å rapportere om store oppdateringer til spill det har vært debatt rundt noe Gamer kunne vurdert? Er nok en del der ute som legger fra seg spill etter noen timer og regner med at det vil være slik de spilte det sist for alltid. En liten artikkel om at det nødvendigvis ikke trenger å være slik, og at spillet har fått en overhaling hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hadde vært meget intr. med artikler ang. spilloppdateringer.

Husker jeg la fra meg skate 2 etter ca en uke fordi jeg hadde gjort alle achievements untatt online legend. Var egentlig ganske tilfeldig at jeg oppdaget oppdateringen til spillet.

Man kan jo selvfølgelig finne slik andre steder på nettet, men hadde vært super med det her.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Enig, eventuelt å ha en "Ukens (månedens?) overhalinger" eller noe slikt, hvor dere har en stor samle-artikkel med alle spill som har fått store oppdateringer eller overhalinger. Som nevnte Gears of War 2, eller Team Fortress 2 som nettopp har blitt oppdatert med scout-nyheter. Kunne eventuelt hatt med patcher i MMO's, men det er kanskje litt unødvending mtp. at de aller fleste MMO's her i verden blir oppdatert jevnlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Team Fortress 2 er også et spill det hadde vært moro å lese slikt om. Sniper-pakka som kommer en gang snart er ganske gedigen ifølge Valve, så kan være mye moro i vente.

 

Left 4 Dead får jo også snart en stor overhaling, og har også fått en del allerede.

 

Et problem med å skrive om slikt er jo at enkelte utviklere jobber mye med spillene sine og oppdater småtteri titt og ofte, mens andre sparer opp til store oppdateringer som skjer sjeldenere. Det er også forskjell på pc og konsoll - lettere å oppdatere et spill på data, hvor man styrer slikt selv og ikke må igjennom konsollutvikleren først, som i Xbox 360 sitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...