Gå til innhold

Microsoft-sjef ut mot PS3


Anbefalte innlegg

Uansett , spill er best på PC - samme hvor mye dere krangler og kneter om disse konsollene deres :p

 

Tja, krangle og knete? 2 ting konsoll slår PC på ganske lett, split-screen og co-op ! Og det er faktisk noen av de beste salgsargumentene for min del.

 

Spennende å se, rart at PS3 salget synker men men. Har ikke spilt Killzone2 enda, har en kamerat med PS3 og han har, og elsker, det så får vel ta en tur opp å snylte om ikke så lenge.

 

At Xbox360 selger mer derimot bryr meg ikke så alt for mye egentlig :p Har de noen annen begrunnelse enn finanskrise?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det er tilfellet fremdeles. Om du ikke har prøvd XBL så forstår jeg jo at du ikke helt skjønner hvorfor.

Muligheten til å invite venner, som spiller et annet spill til ditt game får man ikke til på PSN.

Å spille egen musikk mens man spiller får man kun til i noen spill.

Å joine et party med venner og chatte med de, uavhengig av om dere spiller samme spill, får man ikke til.

 

Slik det er nå er rett og slett XBL sine muligheter bedre. Regner med PSN kommer seg, men foreløpig er Live best.

Lenke til kommentar
Uansett , spill er best på PC - samme hvor mye dere krangler og kneter om disse konsollene deres :p

 

Tja, krangle og knete? 2 ting konsoll slår PC på ganske lett, split-screen og co-op ! Og det er faktisk noen av de beste salgsargumentene for min del.

 

Spennende å se, rart at PS3 salget synker men men. Har ikke spilt Killzone2 enda, har en kamerat med PS3 og han har, og elsker, det så får vel ta en tur opp å snylte om ikke så lenge.

 

At Xbox360 selger mer derimot bryr meg ikke så alt for mye egentlig :p Har de noen annen begrunnelse enn finanskrise?

 

Det er viktig å skille mellom best på tekniske muligheter, og best på de titlene som finnes i dag. Snakker man om hver sin ting kan man risikere misforståelser.

 

AtW

Lenke til kommentar
Her får du gratis online (som er dårligere enn Live - rett skal være rett)

 

 

Seriøst, hva gjør Live bedre enn PSN?? xbot hadde mye bedre online tjenste enn ps2, det er det ingen tvil om. Men at live nå skal være bedre enn PSN ser jeg ikke helt. Hva kan live som psn ikke kan? Hvor kommer de mnd kr det koster på live til nytte som jeg ikke får gratis på psn?

 

Jeg spiller mye online med ps3 og opplever aldri noe som mangler eller noe som ikke fungerer slik det skal.

 

At folk mener live er bedre må henge igjen fra ps2 tiden. Nå er det ikke tilfellet lenger!

Tidligere var Live en mer stabil tjeneste enn PSN, hvordan det er nå er jeg usikker på, men PSN er nok blitt bedre. Live har i hvert fall en party-funksjon som blir mye brukt. Har PSN dette?

Lenke til kommentar

Dere som presterer å komme med unøyaktige regnestykker som argument: Ta med headset og hdmi/komponent-kabel i regnestykket. En kabel ligger på ca 250 kroner, Bluetooth-headset får du fra 300 og oppover.

 

På Live er du nesten garantert å møte på folk som snakker. På PSN er det musestille.

Lenke til kommentar

Xbox blir ikke mye billigere ettersom du må betale for hver minste ting i nettbutikken og ekstra utstyr til den, trådløs adapter og harddisker koster flesk! Også koster det og spille online. PS3 har også bedre kvalitet, det kan ingen motsi!

 

Edit: Jeg hadde klart meg mer enn fint uten blu-ray i PS3.

Endret av Gunpig
Lenke til kommentar

dere ser jo dette fra feil synsvinkel...

 

selvfølgelig trenger ikke dere Blu-ray, men spillene gjør det

 

Killzone 2 er på 40 GB ...

 

Jeg synes det er bra at Sony valgte å gjøre dette. De gjorde d seff for pengene sin del, men jeg er våken nok til å se at dette kan gjøre mye bra for spillutviklingen.

 

Multiplattform er bæsj, gi meg 50 GB sandbox spill NÅ! :)

Lenke til kommentar
dere ser jo dette fra feil synsvinkel...

 

selvfølgelig trenger ikke dere Blu-ray, men spillene gjør det

 

Killzone 2 er på 40 GB ...

 

Jeg synes det er bra at Sony valgte å gjøre dette. De gjorde d seff for pengene sin del, men jeg er våken nok til å se at dette kan gjøre mye bra for spillutviklingen.

 

Multiplattform er bæsj, gi meg 50 GB sandbox spill NÅ! :)

Halvtimers installasjon?

 

Orange Box passer på en Xbox 360 DVD, Killzone 2 er vel full av FMV og info. skrevet flere ganger for lavere loading tid og kunne sikkert tatt 5-6GB.

 

Hvis loading-tiden er så lang at de fleste spillene må installeres driter jeg i 50GB.

Lenke til kommentar

selvfølgelig kan man lage bra spill på 7 mb og 7 gb ...

 

poenget er at man har muligheten til å lage spill på 50 gb!

 

gamere ser fordelen, fanboys gjør det ikke :p

 

og KZ2 har ingen installasjon ... det viser bare at det er forskjell på utviklere

 

og en ting til ...

 

Lost Oddessy var på 5 disker?

 

Alle ekslusive spill til PS3 i år ville kommet på 3-4 DVDer , sier seg selv at her er risikoen stor for å ødelegge en plate og måtte kjøpe spillet på nytt.

 

Nei, BluRay har spillmessig bare fordeler (i mine øyne)

 

EDIT:

 

og jeg mener ikke at spill trenger som i at spillene ville vært dårligere på DVD.

Det jeg mener med at spillene trenger det, er fordi flere av spillene er større enn 7 GB (el . 9)

Som sagt - å ha et spill på flere DVDer (noen synes d er greit, jeg synes det er no crap) - hva hvis en plate blir skrapet opp?

Utviklere ville ikke hatt noe grunn for å lage større (og kanskje bedre?) spill. Microsoft tar en heftig royalty for flere dvd-plater. Derfor kommer mange spill kun på 1 DVD plate.

 

Vi ville hatt 7-8 år med spill kun laget på DVD. Om noen år så har kanskje industrien utviklet seg så å fylle en plate med 50GB er like lett som å fylle dagens 7-9GB DVD. Men Sonys egne spillstudioer gjør dette allerede.

 

Potensialet er der, det kan ingen benekte!

Endret av dweebster23
Lenke til kommentar

kan ikke fatte at "alle" ps3 fanboys skriker over at xbox blir like dyr av alt tilleggsutstyret. eneste tilleggsutstyret jeg har kjøpt er et års kort til live... kobler xboxen til pcen. vips trådløst nett. og blu-ray?hvorfor må jeg ha det:S jeg hadde aldri kjøpt en BD film uansett. PS3 er en meget god maskin (mye bedre en xbox) men det er ingen spill som jeg liker å da er det jo ikke noe poeng å kjøpe den

Lenke til kommentar
PS3 er en meget god maskin (like god som xbox) men det er ingen spill som jeg liker å da er det jo ikke noe poeng å kjøpe den

 

Fikset litt for deg.

 

gamere ser fordelen, fanboys gjør det ikke

Er vel heller motsatt vil jeg tro. Når GeOW og KZ2 ser like bra ut hva skal man da med de ekstra 42+/- gb med plass? Greit at de har masse plass å boltre seg på, men å fylle den ekstra plassen med kakeoppskrifter og kart referanser har ingen betydning for om spillet blir bra eller ikke. Selvsagt kan dette bli en sak i fremtiden, men jeg personelig ser ingen problemer med å bytte en plate et par ganger i et spill om jeg sparer 2 lapper på det. In the long run vil det være lettsparte penger.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
At spill trenger lagringskapasiteten til Blu ray er jo bare pølsevev. GeOW2 ser like bra ut som KZ2 og trenger ikke mer enn en DVD. Realiteten er nok som Ty4on sier, at data blir skrevet flere ganger på samme disc for å minimere loadetider.

 

Tull! Det er klart det fins gode spill på en DVD, som ser akurat like pene ut. Du kan ikke koble grafikk direkte opp mot størrelse på den måten. Det større plass gjør er å gi utvikleren fler muligheter, i stede for at de sitter igjen rett før launch og lurer på hvor de kan kutte hen for å komme under grensa...

Lenke til kommentar
når PS3 koster like mye som xbox360, det er da man finner ut om man er en fanboy ;)

 

har allerede alle 3, så er ikke noe problem for meg :)

 

@Elgen,

Ja det gir selvsagt flere muligheter, men når man argumenterer med at KZ2 trengte hele 40+ gb plass så blir det litt feil da GeOW2 klarte samme bragden på en DVD. Det er vel heller ingen hemmelighet at det er grafikken som tar plass i et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...