Gå til innhold

Den store RETRO bytte/salg tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har en snes med 2 håndkontrollere og 3 spill, super mario world, donkey kong country og super mario all stars med alt av kabler og fungerer utmerket. Har også en N64 med en kontroller, Super Mario 64, Goldeneye og Zelda Ocarina of time, med alt av kabler og fungerer utmerket. Noen som er interessert send en PM da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil. Vara kan kosta 199 og frakt komma på 4000kr og du slepper toll/moms. Er prisen på sjølve vara som teller. Dette føler eg meg ganske sikker på. Har også erfaring fra ein slik situasjon der eg trur vara kosta ein 195-200 kroner.

Stemmer det.

 

Posten prøver seg av og til, men skjer det så bare ring dei og forklar dette. Har aldri hatt problemer med å fjerne moms kravet når dei gjør ein feil.

Lenke til kommentar

Har gravet frem noen av de mest retro PC spillene jeg kunne finne.

Her er det snakk om spill i store esker. ^^

 

img4555v.jpg

 

Ambefaler ganske mangen av disse spillen.

Spill som The Dig og FullThrottle er høy stander til og med idag.

The Dig er spesielt en av de beste spillene jeg har spillet.

dig-4-full.png

 

 

Har også to mapper med Wing Commander 1 og 2 stuff...

Her snakker vi om syke tegninger på flyene og spec.

Historie og annet. Føles nesten som et militær dokument. Hvorfor det har kommet i hus husker jeg ikke, men jeg syntest slik var høyst spennende før.

 

img4573c.jpg

img4574z.jpg

 

Har masser av amiga spill og ustyr så vist det er noe, så er det bare å sende en PM så skal jeg ta en titt i samlingen.

 

PM vis det er noen av spillen som er av interrese.

Lenke til kommentar

Det stemmer, maynard. Min feil, jeg mente jeg hadde lest et sted at fraktpris var medregnet. Det er den altså ikke.

 

fra tollvesnets sider om hva som er tollfritt:

 

Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200 kroner med unntak av alkoholholdige drikkevarer og tobakkvarer.

 

EDIT:

 

Mulig det var denne som forvirret meg (fortsatt fra Tollvesnets sider):

 

Bestiller du avgiftsfrie og avgiftspliktige varer i én sending, må du fortolle forsendelsen dersom samlet verdi overstiger 200 kroner.

 

Eksempel:

 

En forsendelse inneholder både:

 

* en avgiftsfri bok til 150 kroner

* en avgiftspliktig CD til 100 kroner

 

 

Ettersom forsendelsens samlede vareverdi er på 250 kroner, må den fortolles. I dette tilfelle beregnes det avgift på CD-en og for CD-ens andel av frakten.

 

Uansett - tollreglene står det om her.

Endret av Zorac
Lenke til kommentar

Ser ut som Fullthrottle er ut av bilde, siden jeg kun finner boxen men ikke CD.

 

Hvordan ser dere på pris på gamle spill.

Jeg tenkter slikt at det er kultur, og øker i værdi. Men for noen er det bare gammelt.

Hvor setter man listen på pris på spillene?

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Ser ut som Fullthrottle er ut av bilde, siden jeg kun finner boxen men ikke CD.

Welcome to the club :)

 

Hos meg er det motsatt, har cden men ikkje boksen.

 

Hvordan ser dere på pris på gamle spill.

Jeg tenkter slikt at det er kultur, og øker i værdi. Men for noen er det bare gammelt.

Hvor setter man listen på pris på spillene?

Eg trur verdien ligger mest i det sentimentale, er ikkje nokon direkte verdi i spillene ennå, kansje om ein 10-20 år, men ikkje nå.

 

Vist me tar ebay over i USA som eit eksempel, så vist du er villig til å betale rundt $50 for eit spill (+ porto), kan du som regel finne "perfekte" orginale utgaver med eske og alt uten problemer. Sjøl syntest eg dette blir litt for dyrt siden det kommer over moms grensen, så vist den blir stopped dobler jo prisen seg.

 

Kjøper som regel spill som eg spilte før, vist eg finner dei under/rett over $20 i god stand for orginal utgavene. Problemet er jo selvsagt at det er ikkje alle som er villige til å sende ut for USA så det er eit par spill eg hadde lyst på som eg ikkje kunne kjøpe.

Lenke til kommentar

Fikk bud idag på The Dig og Fullthrottle. Men jeg ble "sentimental" og takket nei. =\

Noen av spillene er slikt at jeg tar det ikke tunkt. Men noen av de beste spillene er slikt at jeg ikke helt kan tenke meg å selge dem uten at de gir litt som dekker det det sentimentale. Men har funnet ut at jeg skal sette de beste spillene i en egen hylle\ramme slik at de kan stå til pynt. Siden noen av spillene er EPIC i spill historie, i mitt hode.

 

Men vil gjerne ennå høre bud, vis det er noen som er intressert.

Er også forsatt intresser i N64 spill og kontroll til 2 player.

Skulle hatt

-Goldeneye 64

-Perfect Dark

-Kontroll n64

 

Jeg fant også 2 nye spill idag. Eller 4.

En boks med Heavy Metal FAKK2, og en med Day of Tentakle og Sam & Max Hit the Road. Og så Hellbender.

Fant også en gammel bok på walktrough til flere gode spill. Fullthrottle, Sam&Max, TheDig og flere... Ganske morro å se på.

 

Genial tråd jha. Men flere og flere av de gamle spillene kan finnes grais idag på nett, så det er bare å lete etter titler man liker.

 

Lurer også om det er noen har som har skjerm kabel til Amiga? Slik at den går på TV.

Jeg hadde en egen skjerm før til amiga, men den skjermen svikta og kablen er det ikke overgang til. Noen her som har en bilde kabel som går til scart eller AV kabler?

Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å raske med seg alt på bildet uten rødt kryss over for.. tja, 900? Kan hentes i Sarpsborg, eller fraktes for kjøpers regning :)

 

Den svarte har litt "slærk", men absolutt brukbar. Ellers er de to andre kontrollene fine. Testa konsollen med Mario Kart, og det fungerte finfint. Ellers er ikke de andre spilla testet, men regner med de fungerer fint.

 

Send en mail til [email protected] om du er interessert :)

 

post-73-1099860048_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Når det gjelder brukte nintendo 64 spill, så ambefaler jeg å bruke en Qtips med rød sprit eller annet alkohol til å renske consol (leseren) og spillets socket(plata i hullet).

 

Jeg kjøpte flere nintendo spill hvor folk sier de er ødelagt. Men det er ofte "fett" og smus som legger seg som en hinne som hindrer de elektroniske signalene.

 

Når det gjelder stickene på kontrollen, så kan den lett fikses med en rensk i stikka og kansje noe tape eller annet der det er slitt bort.

Problemet med kontrollene er ofte den hvite plasten som den lille grå stikka sklir rundt på. Den slipes ned etter bruk, så å kompansere den slitasjen, legger man bare til litt tape eller annet som tykker opp stikka litt. Bare pass at det ikke er noe som hindrer at det beveger seg.

 

Jeg vil også ambefale å se på nettet etter digitale erstatning til stikka istede for den analoge som står ifra før. Dette trengs for det meste kun gjøres vis man ikke kan redde den gamle.

 

Leter selv ennå etter Perfect Dark. Ligger penger å venter på den som slenger det frem først. ^^

Lenke til kommentar

Dette var et såpass godt tiltak at det var verdig en registrering.

 

Personlig er jeg på utkikk etter enkelte av de gamle FMV-spillene (full motion video). Dette var så sær game-design at jeg har fått lysten på å spille de titlene jeg gikk glipp av. Alle kom selvfølgelig bare til PC:

 

-Ripper (1996)

-The Pandora Directive (1996)

-Black Dahlia (1998)

-Phantasmagoria 2 - A puzzle of flesh (1996

 

I tillegg er jeg på utkikk etter:

 

-Metal Gear Solid 3 - Subsistence til PS2.

 

Merk at dette ikke er den originale 'Snake Eater'-utgaven, som jeg aldri orket å spille pga kameraproblemer.

 

Det er ikke mange som har Mgs 3: sub lenger. Det er verdt veldig mye nå, så ikke bytt det inn på spillbutikker ;)

Jeg samler på metal gear, og har alle spilla med alle spesialutgavene + figurer =)

Lenke til kommentar

Jeg har allerede kvittet meg med mange av nintendo 8bit spillene men har disse igjen hvis noen er interesert.

 

cobra triangle

power blade

double dragon 2

gauntlet 2

lifeforce,salamander

robocop

metal gear

bionic commando

 

Alle disse spillene er med cover og manual.litt slitte er de etter 20 år.

 

 

playstation 1 spill

 

 

metal gear solid

silent hill 1

gran turismo 1-2

medal of honor 1

 

Har 40 andre spill til ps1.alle med cover og manual

Har også en stor samling xbox spill,ikke så veldig retro men skulle gjerne blitt kvitt disse,begynner å få dårlig plass :(

Lenke til kommentar

Jeg har allerede kvittet meg med mange av nintendo 8bit spillene men har disse igjen hvis noen er interesert.

 

cobra triangle

power blade

double dragon 2

gauntlet 2

lifeforce,salamander

robocop

metal gear

bionic commando

 

Alle disse spillene er med cover og manual.litt slitte er de etter 20 år.

 

 

playstation 1 spill

 

 

metal gear solid

silent hill 1

gran turismo 1-2

medal of honor 1

 

Har 40 andre spill til ps1.alle med cover og manual

Har også en stor samling xbox spill,ikke så veldig retro men skulle gjerne blitt kvitt disse,begynner å få dårlig plass :(

 

Hvor mye tar du for Metal Gear til nintendo?

Lenke til kommentar

Jeg har allerede kvittet meg med mange av nintendo 8bit spillene men har disse igjen hvis noen er interesert.

 

cobra triangle

power blade

double dragon 2

gauntlet 2

lifeforce,salamander

robocop

metal gear

bionic commando

 

Alle disse spillene er med cover og manual.litt slitte er de etter 20 år.

 

 

playstation 1 spill

 

 

metal gear solid

silent hill 1

gran turismo 1-2

medal of honor 1

 

Har 40 andre spill til ps1.alle med cover og manual

Har også en stor samling xbox spill,ikke så veldig retro men skulle gjerne blitt kvitt disse,begynner å få dårlig plass :(

 

Kor mykje tar du for Metal Gear Solid og Silent Hill til PSX?

Lenke til kommentar

Awsome. Flott samling.

System Shock og Duke Nukem er nok de spillen jeg liker best i samlingen.

Å så må vi ikke glemme Tie Fighter ^^

 

Supert Arnis.

 

Det er ikke akkurat samlingen da... samler på Lucasarts spill, så de fleste av de har jeg ikke tatt bilde av :p For de vil jeg jo ikke selge/bytte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...