Gå til innhold

Den store RETRO bytte/salg tråden


Anbefalte innlegg

Dette var et såpass godt tiltak at det var verdig en registrering.

 

Personlig er jeg på utkikk etter enkelte av de gamle FMV-spillene (full motion video). Dette var så sær game-design at jeg har fått lysten på å spille de titlene jeg gikk glipp av. Alle kom selvfølgelig bare til PC:

 

-Ripper (1996)

-The Pandora Directive (1996)

-Black Dahlia (1998)

-Phantasmagoria 2 - A puzzle of flesh (1996

 

I tillegg er jeg på utkikk etter:

 

-Metal Gear Solid 3 - Subsistence til PS2.

 

Merk at dette ikke er den originale 'Snake Eater'-utgaven, som jeg aldri orket å spille pga kameraproblemer.

 

Det er ikke mange som har Mgs 3: sub lenger. Det er verdt veldig mye nå, så ikke bytt det inn på spillbutikker ;)

Jeg samler på metal gear, og har alle spilla med alle spesialutgavene + figurer =)

 

Så teit. Jeg har bare lyst til å spille gjennom 3'ern, slik at jeg etterhvert kan spille 4'ern på PS3. Det blir ikke aktuelt med noen andre versjoner enn 'Subsistence', da jeg ikke akkurat kan si jeg fikk følelsen av å være noen videre god agent med det begrensede kameraet i 'Snake Eater', og hoppet dermed over hele spillet.

 

Vel, det blir ingen 4' uten først å ha spilt 3'ern, og Sony må vente enda litt lenger før jeg kjøper konsollen deres. Finnes det kanskje som nedlastbar versjon på PS3 sin online butikk?

 

Back on topic: er det virkelig ingen som har noen FMV-spill der ute? De var jo 90-tallets store greie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var et såpass godt tiltak at det var verdig en registrering.

 

Personlig er jeg på utkikk etter enkelte av de gamle FMV-spillene (full motion video). Dette var så sær game-design at jeg har fått lysten på å spille de titlene jeg gikk glipp av. Alle kom selvfølgelig bare til PC:

 

-Ripper (1996)

-The Pandora Directive (1996)

-Black Dahlia (1998)

-Phantasmagoria 2 - A puzzle of flesh (1996

 

I tillegg er jeg på utkikk etter:

 

-Metal Gear Solid 3 - Subsistence til PS2.

 

Merk at dette ikke er den originale 'Snake Eater'-utgaven, som jeg aldri orket å spille pga kameraproblemer.

 

Det er ikke mange som har Mgs 3: sub lenger. Det er verdt veldig mye nå, så ikke bytt det inn på spillbutikker ;)

Jeg samler på metal gear, og har alle spilla med alle spesialutgavene + figurer =)

 

Så teit. Jeg har bare lyst til å spille gjennom 3'ern, slik at jeg etterhvert kan spille 4'ern på PS3. Det blir ikke aktuelt med noen andre versjoner enn 'Subsistence', da jeg ikke akkurat kan si jeg fikk følelsen av å være noen videre god agent med det begrensede kameraet i 'Snake Eater', og hoppet dermed over hele spillet.

 

Vel, det blir ingen 4' uten først å ha spilt 3'ern, og Sony må vente enda litt lenger før jeg kjøper konsollen deres. Finnes det kanskje som nedlastbar versjon på PS3 sin online butikk?

 

Back on topic: er det virkelig ingen som har noen FMV-spill der ute? De var jo 90-tallets store greie.

 

Haar noen FMV spill, men ingen av de du nevner :/

Lenke til kommentar

Dette var et såpass godt tiltak at det var verdig en registrering.

 

Personlig er jeg på utkikk etter enkelte av de gamle FMV-spillene (full motion video). Dette var så sær game-design at jeg har fått lysten på å spille de titlene jeg gikk glipp av. Alle kom selvfølgelig bare til PC:

 

-Ripper (1996)

-The Pandora Directive (1996)

-Black Dahlia (1998)

-Phantasmagoria 2 - A puzzle of flesh (1996

 

I tillegg er jeg på utkikk etter:

 

-Metal Gear Solid 3 - Subsistence til PS2.

 

Merk at dette ikke er den originale 'Snake Eater'-utgaven, som jeg aldri orket å spille pga kameraproblemer.

 

Det er ikke mange som har Mgs 3: sub lenger. Det er verdt veldig mye nå, så ikke bytt det inn på spillbutikker ;)

Jeg samler på metal gear, og har alle spilla med alle spesialutgavene + figurer =)

 

Så teit. Jeg har bare lyst til å spille gjennom 3'ern, slik at jeg etterhvert kan spille 4'ern på PS3. Det blir ikke aktuelt med noen andre versjoner enn 'Subsistence', da jeg ikke akkurat kan si jeg fikk følelsen av å være noen videre god agent med det begrensede kameraet i 'Snake Eater', og hoppet dermed over hele spillet.

 

Vel, det blir ingen 4' uten først å ha spilt 3'ern, og Sony må vente enda litt lenger før jeg kjøper konsollen deres. Finnes det kanskje som nedlastbar versjon på PS3 sin online butikk?

 

Back on topic: er det virkelig ingen som har noen FMV-spill der ute? De var jo 90-tallets store greie.

Lenke til kommentar

Ser at det er en del som ser etter Shadow of the Colossus og ICO. Jeg plukket opp begge disse spille på gamestop i dag for 90kr per spill. Jeg kjøpte de på gamestop jessheim, men de i kassa sa at de hadde en del igjen på på lageret som kunne bestilles så burde gå ann å få tak i på hvilken som helst gamestop. (Grunnen til at jeg spurte var om det kunne bestilles var fordi de ikke fant spillene først og letet nesten 10min på lageret).

Lenke til kommentar

Ser at det er en del som ser etter Shadow of the Colossus og ICO. Jeg plukket opp begge disse spille på gamestop i dag for 90kr per spill. Jeg kjøpte de på gamestop jessheim, men de i kassa sa at de hadde en del igjen på på lageret som kunne bestilles så burde gå ann å få tak i på hvilken som helst gamestop. (Grunnen til at jeg spurte var om det kunne bestilles var fordi de ikke fant spillene først og letet nesten 10min på lageret).

Enormt heldig noen skulle være da :p selv var jeg fornøyd da jeg i dag vant en auksjon på Shadow of the Colossus for 250 kroner (brukt), men Ico skulle jeg gjerne ha fatt i. Dessverre er Jessheim..vel jeg har ingen annelse hvor det er engang. Er nok heller ingen gamestop i bergen heller såvidt jeg vet.

 

Kan og legge til listen min noen jeg glemte, kunne kanskje vært interessert i noen av Ace Attorney spilla (ikke helt retro dette heller, men vanskelig å finne) 1,2,3 eller Apollo Justice kan kanskje friste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Husker jeg kjøpte SotC på CDon for noen år siden, med pappcover og det hele. Det er forøvrig tilgjengelig på Amazon, fordi som ikke "er redd" for at "butikken" er i utlandet.

 

http://www.amazon.com/Shadow-Colossus-Playstation-2/dp/B0009I6S0O

 

Forøvrig har jeg endel gamle spel som jeg vurderer solgt, i originalt CD-cover (vi kjøpte en hel haug på QXL for en stund siden, de ble levert med bare coveret, manual og forside er med på alle)

 

- Red Alert 1

- Fallout 1-2

- Screamer 2

- Myst 1

- Tomb Raider 1

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Åh... Kjøpte N64 Kontroll adapter nå.

Gleder meg til å spille N64 spillene på PC med kontroller.

Slipper å slite på N64 konsollen da ^^

Og ikke minst får vi N64 spillene i HD da.

 

Spør ennå etter Perfect Dark til N64 vis noen har det til salg.

Håpe på å skaffe det snart. Siden det er blant de beste minnene i mitt liv når det gjelder spilling. ^^

Lenke til kommentar

Åh... Kjøpte N64 Kontroll adapter nå.

Gleder meg til å spille N64 spillene på PC med kontroller.

Slipper å slite på N64 konsollen da ^^

Og ikke minst får vi N64 spillene i HD da.

 

Spør ennå etter Perfect Dark til N64 vis noen har det til salg.

Håpe på å skaffe det snart. Siden det er blant de beste minnene i mitt liv når det gjelder spilling. ^^

 

Slita med N64 kontrollen?!! Den er jo perfekt. Å spela Perfect Dark på PC er som å banna i kjerka. Får gysningar berre av tanken :) For ikkje å snakka om for eksempel Ocarina of Time i HD. Å fy og fy. Da blir det på ein måte ødelagt for min del.

Lenke til kommentar
Slita med N64 kontrollen?!! Den er jo perfekt. Å spela Perfect Dark på PC er som å banna i kjerka. Får gysningar berre av tanken :) For ikkje å snakka om for eksempel Ocarina of Time i HD. Å fy og fy. Da blir det på ein måte ødelagt for min del.

Han skrev "slite N64 konsollen" ikke "slite med N64 kontrollen".

Lenke til kommentar
Slita med N64 kontrollen?!! Den er jo perfekt. Å spela Perfect Dark på PC er som å banna i kjerka. Får gysningar berre av tanken :) For ikkje å snakka om for eksempel Ocarina of Time i HD. Å fy og fy. Da blir det på ein måte ødelagt for min del.

Han skrev "slite N64 konsollen" ikke "slite med N64 kontrollen".

 

Det burde eg sjølvsagt sett. Beklagar. Da trekker eg delvis tilbake det eg skreiv. Utenom det med HD :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk bond idag, så det ble nostalgi på høyt plan.

Men etter sammenligning så er N64 emulator på PC ganske bra.

Det blåser igrunn litt nytt liv på de gamle spillene.

 

Jeg satt med bond som sakt idag. Å syntes igrunn at bilde er litt grumset på HDTV.

Tenker jo at før hadde jeg liten CRT, så er det ikke rart at det oppleves rart på de nye "store" HDTV.

 

Men emulator må prøves. Gleder meg når jeg får tak i overgangen slik at jeg kan spille den på PC.

 

Her er en link, slik at du kan se selv hva du mener. Betyr jo også at du kan bruke N64 kontrollen til andre spill også. ^^

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30473

 

(men skjønner igrunn va du mener. N64 er gull nok som det er.)

 

Blir også spennende nå når Perfect Dark kommer på Arcade på Xbox360.

 

BTW. snakket med han svenke på finn for en stund siden. Han har ikke Perfect Dark, han har bare ikke fjernet det fra list. =(

Lenke til kommentar

Så detta, så var max verdt registeringen:) Får vel også prøve og holde meg aktiv i et norsk gamer miljø.

 

Uansett! On topic!

 

Er en ivrig Warcraft fan og har leita etter Warcraft I og II med orginal eske.

Har besøkt X antall steder i Norge og utlandet. Til og med ringt Blizzard og hørte om de hadde noe "liggende" te overs;P Er seriøst komplett umulig og finne.

Har da lissom alt annet orginalt og ligger pent i hyllen men er like skuffende og se at Warcraft serien starter på Warcraft III + Expansion og opp til World of Warcraft.

 

Er det noen der ute som ikke er no fan og tilfeldig "har" det liggende så PM meg med info.

 

Har dessverre ikke rota igjennom Nostalgia esken enda;P

Endret av Unzeal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...