Gå til innhold

14 dagers full returrett :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde en 19" og skulle på tg02.... med 60cm dyp plass er ikke dette gunstig. Så jeg kjøpte en flatskjerm hos elkjøp for 7000kr ALLE pengene mine på den tiden, og leverte den til bake etter tg.

 

Jeg kjøpte også ulykkesforsikring i tillfelle, som jeg fikk tilbake pengene for når jeg returnerte skjermen:D.

 

Med andre ord jeg kjøpte en skjerm som jeg kunne herpe med et "uhell" og allikevell på pengene tilbake!

 

Jeg skjønner hvordan dette virket som en grei løsning for deg som hadde et "alvorlig" problem forran tg. Men det er noe som heter sosialt og moralsk ansvar. Hvis alle mennesker hadde tenkt litt lenger enn bare seg selv hadde hele verden vært et mye bedre sted å være...

 

Hadde lyst til å si mange stygge ting her, men det hjelper vel ikke :shrug:

Lenke til kommentar

Hadde lyst til å si mange stygge ting her, men det hjelper vel ikke :shrug:

 

Tror ikke det:D Hvis det hjelper så går det ikke utover privatpersoner og da synes jeg der helt greit

 

Men om du og alle andre svinpelser misbruker denne ordningen, så blir Elkjøp, HiFi-klubben etc nødt til å fjerne denne ekstra servicen. Og da taper alle. Du er vel en av dem som ikke sier ifra om du får igjen feil veksel i butikken, sniker på bussen, bruker wallhack i CS, snyter på skatten og bøffer småkaker fra jentespeidere også?

 

Sånn er det med alle goder vi har i samfunnet. De er helt glimrende å ha i de tilfellene man virkelig trenger dem. De kan lett misbrukes av den enkelte, men dette vil føre til at rettigheten blir innskrenket eller fjernet for alle. (Jeg nevner i fleng; angrerettlover, forbrukerlover, egenmelding, sykelønn)

 

I tillegg; om Elkjøp-butikken merker at du driver med slikt (og ja; de er fullt klar over muligheten for slik svindel), kan det veldig godt hende at de nekter å ta tilbake produktet. For tullingen med LCD-skjermen, ville dette brått føre til at han blakka seg fullstendig på et produkt han ikke hadde bruk for eller råd til. Jækla synd for han ... (NOT!)

Lenke til kommentar

Hadde lyst til å si mange stygge ting her, men det hjelper vel ikke :shrug:

 

Tror ikke det:D Hvis det hjelper så går det ikke utover privatpersoner og da synes jeg der helt greit

 

Men om du og alle andre svinpelser misbruker denne ordningen, så blir Elkjøp, HiFi-klubben etc nødt til å fjerne denne ekstra servicen. Og da taper alle. Du er vel en av dem som ikke sier ifra om du får igjen feil veksel i butikken, sniker på bussen, bruker wallhack i CS, snyter på skatten og bøffer småkaker fra jentespeidere også?

 

Sånn er det med alle goder vi har i samfunnet. De er helt glimrende å ha i de tilfellene man virkelig trenger dem. De kan lett misbrukes av den enkelte, men dette vil føre til at rettigheten blir innskrenket eller fjernet for alle. (Jeg nevner i fleng; angrerettlover, forbrukerlover, egenmelding, sykelønn)

 

I tillegg; om Elkjøp-butikken merker at du driver med slikt (og ja; de er fullt klar over muligheten for slik svindel), kan det veldig godt hende at de nekter å ta tilbake produktet. For tullingen med LCD-skjermen, ville dette brått føre til at han blakka seg fullstendig på et produkt han ikke hadde bruk for eller råd til. Jækla synd for han ... (NOT!)

 

Helt enig med deg på alt du sier.

Jeg jobber på Elkjøp og vi legger merke til folk som utnytter ordningen, og de få en notis neste gang at de ikke har bytte rett på produktet, det er lov og bruke ordningen, men ikke utnytt den for det ødelegger for alle andre. Jo mere B-Varer som kommer inne jo mer taper elkjøp, men hva tror du de tar igjen med? jo dyrere priser skjenerelt på andre ting, de må jo få hjula til å gå rundt de å.

 

Men, hvis han ikke hadde fått retunert skjermen, så kunne han bare knust den, for da hadde han tapt kun forsikrings pengene, for den forsikringen elkjøp selger er glimrende.(Bare for å ødeleg litt på det jeg sa) Og da taper ikke elkjøp penger, bare forsikringa.

oki doki

Lenke til kommentar
Mitt tips er å bruke elkjøp, dem har 30 dagers full returrett... kanskje du ikke får den feteste maskinen, men likevel...

 

trodde den ikke gjalt på datautstyr på el-kjøp jeg...

 

Joda det gjelder datautstyr, men ikke software. En veldig trygghet. En av grunnene til at jeg handler der. Funker ikke dingsen så leverer jeg den bare tilbake.

 

stemmer det kjøpte en skriver der som var helt på bertur og fikk da valget mellom en annen skriver eller pengene tilbake, valgte en annen skriver. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...