Gå til innhold

14 dagers full returrett :D


Anbefalte innlegg

Hei!

Kom bare til å tenke på hvor kult det måtte ha vært å kjøpe seg en dritrå pc, bruke den i 14 dager åsså returnere den igjen..

 

noen som har prøvd dette?

er det noen som helst risk for at noe skal gå galt?

 

..koster jo frakta da, men det er jo egentlig verdt det, er det ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som har prøvd dette?

er det noen som helst risk for at noe skal gå galt?

 

Du kan feks montere noe galt slik at det blir ødelagt, og det blir dyrt. DU må også passe på at alt er i 100% perfekt stand, og er du uhelig kan et utseendefeil på et produkt gjøre at du ikke kan bytte det.

 

Og som tidligere sagt. Det blir mye jobb for lite moro.

Lenke til kommentar

noen som har prøvd dette?

er det noen som helst risk for at noe skal gå galt?

 

Du kan feks montere noe galt slik at det blir ødelagt, og det blir dyrt. DU må også passe på at alt er i 100% perfekt stand, og er du uhelig kan et utseendefeil på et produkt gjøre at du ikke kan bytte det.

 

Og som tidligere sagt. Det blir mye jobb for lite moro.

 

Dessuten er det moralsk forkastelig.

Lenke til kommentar
Hei!

Kom bare til å tenke på hvor kult det måtte ha vært å kjøpe seg en dritrå pc, bruke den i 14 dager åsså returnere den igjen..

 

noen som har prøvd dette?

er det noen som helst risk for at noe skal gå galt?

 

..koster jo frakta da, men det er jo egentlig verdt det, er det ikke?

 

patetisk!!!!

Lenke til kommentar

Må si meg enig med folket her; det er jo svindel (på en måte)! Etter hva jeg erfarer her ikke Elkjøp (eller de andre kjedene for den saks skyld) lyv til å selge varen som ny hvis den er levert inn igjen, og de må da selge den som b-vare til en lavere pris. (Det er i hvert fall dette som skjer med mobiler som leveres inn igjen - min 7210 er en såkalt b-vare som var brukt i nøyaktig 29 dager ifølge selgeren).

 

Uansett synes jeg ikke det burde være aktuelt for en noenlunde ærlig person å tenke på engang, men igjen, dette er min personlige mening.

 

Mvh

Kim André Åsheim Aasen

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Dessuten er det moralsk forkastelig.

 

Tja, jeg er enig dersom man vil dra nytte av seriøse bedrifter. Men elkjøp er for eksempel en bedrift jeg ikke har respekt for. Derfor vil jeg ikke ha noe problem med for eksempel å kjøpe en fet skjerm eller noe lignende og levere den tilbake tre uker senere.

Lenke til kommentar
Mitt tips er å bruke elkjøp, dem har 30 dagers full returrett... kanskje du ikke får den feteste maskinen, men likevel...

 

trodde den ikke gjalt på datautstyr på el-kjøp jeg...

 

Joda det gjelder datautstyr, men ikke software. En veldig trygghet. En av grunnene til at jeg handler der. Funker ikke dingsen så leverer jeg den bare tilbake.

Lenke til kommentar

Isteden for å klage på alle de store og stygge kan dere se det på en annen måte.

 

F. eks. hadde det ikke vært for telenor hadde vi nok ikke hatt et så utbygd nett i norge.

 

Og elkjøp... det er jo bare bra med 30 dagers returrett så man får prøvd dem ordtlig ut. Men ikke misbruk!

Ja de hakke all kunnskapen, men når bestemor skal kjøpe noe der så får hun hjelp. Så ikke vær nørder å sitt her å si at de er så dyre, dårlige...blablabla. Det funker for bestemora di.

Hvis ikke, så bli med henne i steden for å sitte her å klage.

 

Det jeg mener er at, for deg så er det en nettbutikk som er bra. For du har kunnskapen. Men ikke for alle andre.

Lenke til kommentar
Isteden for å klage på alle de store og stygge kan dere se det på en annen måte.

 

F. eks. hadde det ikke vært for telenor hadde vi nok ikke hatt et så utbygd nett i norge.

 

Og elkjøp... det er jo bare bra med 30 dagers returrett så man får prøvd dem ordtlig ut. Men ikke misbruk!

Ja de hakke all kunnskapen, men når bestemor skal kjøpe noe der så får hun hjelp. Så ikke vær nørder å sitt her å si at de er så dyre, dårlige...blablabla. Det funker for bestemora di.

Hvis ikke, så bli med henne i steden for å sitte her å klage.

 

Det jeg mener er at, for deg så er det en nettbutikk som er bra. For du har kunnskapen. Men ikke for alle andre.

godt sagt.

Moralen er at det finnes et marked for alle. Ikke klag på de som ikke retter seg mot dine behov

Lenke til kommentar

Jeg leste et eller annet sted på nettet om folk som kjøpte seg en fet TV på El-Kjøp rett før fotballsesongen bare for å levere den tilbake via pengene-tilbake-garantien når fotballsesongen var slutt. Det er tvilsomme greier, ja. :roll:

 

Elkjøp kommenterte at de var fullstendig klar over at folk drev med dette, men at de ikke kunne gjøre noe med det - det er jo slik garantien funker.

 

Hvis mange nok misbruker denne ordningen slik, tar det vel ikke lang tid før elkjøp fjerner den helt og holdent...

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 19" og skulle på tg02.... med 60cm dyp plass er ikke dette gunstig. Så jeg kjøpte en flatskjerm hos elkjøp for 7000kr ALLE pengene mine på den tiden, og leverte den til bake etter tg.

 

Jeg kjøpte også ulykkesforsikring i tillfelle, som jeg fikk tilbake pengene for når jeg returnerte skjermen:D.

 

Med andre ord jeg kjøpte en skjerm som jeg kunne herpe med et "uhell" og allikevell på pengene tilbake!

Lenke til kommentar

Det er nok desverre mange som benytter seg av dette men som de andre skriver så er dette totalt forkastelig!

Blir det for mye misbruk av slike regler så går det utover oss ærlige mennesker, varene kommer til syvende og sist til å bli dyrere siden butikken må kompansere for det tapet dere påfører dem.

Jeg får bare håpe at de som misbruker denne regelen er litt uheldig og mister varen i bakken slik at det blir deres kostnad og ikke våres!!!

Lenke til kommentar
Jeg hadde en 19" og skulle på tg02.... med 60cm dyp plass er ikke dette gunstig. Så jeg kjøpte en flatskjerm hos elkjøp for 7000kr ALLE pengene mine på den tiden, og leverte den til bake etter tg.

 

Jeg kjøpte også ulykkesforsikring i tillfelle, som jeg fikk tilbake pengene for når jeg returnerte skjermen:D.

 

Med andre ord jeg kjøpte en skjerm som jeg kunne herpe med et "uhell" og allikevell på pengene tilbake!

 

Joda, det finnes noen kyniske drittsekker der ute og du er uten tvil en av dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...