Gå til innhold

Anmeldelse: Resident Evil 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte ikke demoen, så komemr ikek til å skaffe meg spillet. Men det virker på meg som om anmelder likte spillet godt, det hadde solid gameplay og god grafikk, men gjør ingenting nytt. Det virker som en anmeldelse jeg leste for ikke så lenge siden, men det spillet fikk 6/10...

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på Silent Hill, så tror jeg Øystein trakk såpass ned fordi det var et spill man skulle bli skremt av, ordentlig redd, men det ble han ikke. Så det var noen ting de ikke hadde klart å gjenskape fra de gamle spillene. Resident Evil skal ikke være skummelt på samme måten.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Jeg likte ikke demoen, så komemr ikek til å skaffe meg spillet. Men det virker på meg som om anmelder likte spillet godt, det hadde solid gameplay og god grafikk, men gjør ingenting nytt. Det virker som en anmeldelse jeg leste for ikke så lenge siden, men det spillet fikk 6/10...

 

Er vel Killzone 2 det refereres til her:) Forstår godt hva du mener. I min bok klatrer Killzone 2 betydelig høyere, og en 6/10 virker nesten som ren propaganda.

 

Tror nok jeg kommer til å kjøpe RE5, men det blir ingen løp og kjøp. Det ventes til det ligger under 300kr.

Lenke til kommentar
Jeg er sikkert den eneste som foretrekker gode gamle RE med statiske kameraer, lite ammunisjon og masse gåter.

Heldigvis har jeg fortsatt RE 0 som virkelig er et bra spill, får vel dra frem det.

 

Foretrekker den gamle oppskriften jeg også, men gleder meg helt sinsykt til RE5 kommer. Spilte forøvrig gjennom RE2 på Claire A og Leon B på lørdag for å varme opp og komme inn i formen igjen :)

Lenke til kommentar
Jeg er sikkert den eneste som foretrekker gode gamle RE med statiske kameraer, lite ammunisjon og masse gåter.

Heldigvis har jeg fortsatt RE 0 som virkelig er et bra spill, får vel dra frem det.

 

Nei du er ikke den eneste! Jeg satt faktisk tidligere i dag og lurte på om jeg skulle fyre opp RE1+2 på PS i kveld. ;) Jeg må si jeg er litt skuffet over retningen Capcom har tatt med RE5, og spesielt skeptisk er jeg til å måtte drasse rundt på Sheva gjennom hele spillet. Men men, får se når det kommer i posten til fredag. Gleder meg uansett til å spille dette. :)

Lenke til kommentar

Mener jo såklart at kameraene er fastlåst, og at de vrir seg etter hovedpersonen som i en film.

RE5 blir for mye action, i demoen kunne jeg skyte så mye jeg ville, den ene gangen jeg ble tom kunne jeg lage en usynlig vegg med kniven min, ingen kunne komme seg levende igjennom den.

 

Sheeva brukte opp ammunisjonen sin på motstandere som er immune mot kuler, og brukte opp herbene når jeg mistet 10% av livet mitt "Be careful!".

Kontrollene minnet med om Cold Fear, helt ubrukelig for meg, samtidig som at man ikke kan gå og bytte magasin samtidig.

 

Det er greit at de gjør så man må tenke taktisk mtp. skyting og bytting av magasin, men jeg synes de går for langt.

Alle klarer å gå og bytte magasin samtidig.

Lenke til kommentar

Må si jeg føler en liten grad av skuffelse når jeg leser anmeldelsen. Hadde håpet på en forbedring av Re4, men virker som om det er grafikken som har fått overhalingen og den "gode" følelsen er blitt litt glemt. Det må vell prøves, men virker ikke som det sikre kjøpet jeg trodde det skulle være, for min egen del i det minste. :unsure:

Lenke til kommentar

Resident Action...blir nok et kjøpt når det havner til under 200kr på Play.com noe mer kommer jeg ikke til å bruke på dette spillet.

 

Synes dette oppsummerer spillet greit nok jeg..

 

Sitert Snorre Bryne og Rune Fjeld Olsen fra Vg og Db.

 

*Om du forventer å bli servert en kraftig grøsser i «Resident Evil 5», vil du bli skuffet.

 

*Mens de som er blitt bortskjemt på actionfester som «Gears of War» muligens vil lure på hvilken hule «Resident Evil»-skaperne har levd i de siste ti åra.

 

*Der andre spillserier stadig kommer opp med nye måter å drive skytespillsjangeren framover, er framskrittet i «Resident Evil 5» kun synlig i det grafiske - samt flerspillermuligheten.

 

*Det er tross alt «Resident Evil» dette her, ikke «Resident Action».

 

*Men jeg mener det må være mulig å bygge spenning på annet vis i 2009.

 

*Mens «Resident Evil»-serien kverner avgårde i velkjent stil, sørger spill som «Gears of War» og «Dead Space» for at Capcom fremstår som utdaterte på grensen til det pinlige.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg må nok overbevises en del av andre spillere for å i det hele tatt vurdere dette som et kjøp. Virker ikke spesielt appellerende til mine preferanser når det gjelder spill.

 

Har en følelse av at jeg ville opplevd det mer frustrerende enn morsomt, og det er ikke interessant. Men som sagt, snakker jeg med noen som har spilt det og de kan overbevise meg så vil jeg gi det en sjans!

Lenke til kommentar

Gi demoen litt tid, det er veldig morro når kontrollern sitter ;) Jeg likte ikke demoen i starten, jeg syntes kontrollern var treg, og spillet kjedelig i starten. Etterhvert digga jeg spillet, og forhåndsbestilte det.

Endret av Ryu
Lenke til kommentar

Trengte bare spille demoen én gang for å bli solgt. Kontrollene føltes helt riktige for meg, og jeg klarte begge brettene på første forsøk. Sprang rundt og prøvde alle slags taktikker samt å utnytte terreng og objekter rundt meg, og det fungerte helt topp. Gleder meg til å spille mer av spillet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...