Gå til innhold

Anmeldelse: Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Har lest det andre steder og at folk generelt mener den kunstige intelligensen har blitt kraftig bedret sammenlignet med før - hadde derfor vært fint om du kommenterer litt på det andre har skrevet om den og sier litt om hvorvidt du merker tegn til forbedring - og om de er små eller store. Følte du ikke at du ble utfordret noen gang?

Jo da, og det virker som datamotstanderne er forbedret siden sist. Men noen ganger oppfører de seg også helt idiotisk, så jeg føler ikke at Creative Assembly er helt i mål enda. Jeg opplevde som sagt motstandere som lot store deler av hæren sin bli massakrert uten å gjøre så mye som et forsøk på å slå tilbake eller rømme. De bare stod og stirret ut i luften når vennene deres ble drept en etter en, og slikt bør det ikke være (uavhengig av vanskelighetsgrad forøvrig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra skrevet, satt å leste denne på skolen og bare GLEDET meg til å komme hjem for å spille det. Men når jeg kom hjem og skulle til å laste det ned ifra Steam, gjett hva som skjedde? Strømmen gikk, i over 5 timer... Hehehe, det var litt vondt ja, men likevel...

 

Nå sitter jeg her og koser meg over at det er helg og at jeg skal bruke mange, mange timer på dette fantastiske spillet. Jeg elsker også de små detaljene som for eksempel at hvis du trykker på en tropp ute på slagmarken og trykker Insert, så ser du ifra en soldats perspektiv i den troppen. Eller slike ting som dette

post-19-1095609054_thumb.jpg

 

(For de som ikke tar den, det er et sitat ifra Life of Brian :p )

Endret av Bjørn_Ole
Lenke til kommentar

God artikkel og anmeldelse av et meget godt spill. Synd dog at du ikke tok deg tid til/ikke hadde tid til å se på de mer ødeleggende bug'sene. Da jeg er lat og ikke gidder å oversette min egen post angående dette så har dere det her på engelsk. Se på det som en undervisning :p

 

Flere av disse punktene mener jeg meget seriøst at skulle ha vært nevnt om artikkelen hadde fortjent full score.

 

I want to start this soon to be forgotten thread with saying I am most happy with the immediate game and its play. Thing is, it is by far from perfect or how what I was expecting. thus the following.

 

PS: Let us attempt to keep any response civil and respectful. We might disagree with CA/SEGA here, but we must respect the work done. Personally I will allow CA/Sega to decide my next purchace of theirs with how they handle these issues.

 

The bad:

 

1. Utter and total lack of modding-support from the getogo is for me an outrage anf honestly a lie to the greatness of the total War heritage. I expected the ability to do what we knew from past experience with the new game.

2. Steam is for me a step in the wrong direction. Especially as steam is known to be less than mod-friendly. If we get no stainless steel-mod because of Steam, Ca might lose quite a few customers. For me steam is bad also as it grants me no options where and how to install my game. As a Gamer this is quite important and I might be using multiple disks. Here Steam thinks of only the causal gamer.

3. Nasty lag on the campaign map when doing specific actions. IE: clicking ports/ships in my case, resulting in 30-60 sec pauses.

4. Less than good diversity in troops/nationalities.

5. Special Forces Edition is something of an evil that should never ever have been done. 100NOK more for 6 units? Laughable! Minumum for that sum is a DVD with inside scoops and inside stories, not to mention a making of. Units is not, and never will be, a reason for me to pay such a sum (equivavlent to 20% of original cost).

 

The good.

 

1. Great graphics, both on campaign, sea battle and also land battle maps. Really made my day seeing those, awesome work.

2. FINALLY bringing technologies into the Total War series. Been hoping for that for the past 4 years. I'm an avid Civ fan, can you tell? :p

3. Streamlining and simplifying the game, yet bringing more complexities to it. Thus you make it accessible for both newbies and also oldies like me. Still got good memories from Shogun! (although thinking of the GFX from then give me the nightmares :p)

4. Great increase in size of the land battlemaps. Really feel the increase here.

 

All in all I feel the game is the awesome, but also that it has some severe flaws that needs to be adressed. In particular the utter and so far total lack of modding support. Game is too short!

 

Orginal forumstråd: http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/46585

 

Dette er mine personlige efaringer basert på rundt regnet 12 timers spilletid, eller kommet meg til år 1750.

 

Cherokees skal dø, deretter froskene! De 13 koloniene skal bli mine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...