Gå til innhold

Gamer.no utvikles videre


Anbefalte innlegg

Treghet

I Internet Explorer så går det veldig tregt å scrolle på nettsida. Dette er så og si den eneste sida som det går tregt på også, i forhold til andre nettsider.

Det er på grunn av at bakgrunnen er satt til fixed. Vet ikke hvilken versjon du har, men prøv å oppdatere til IE7. Problemet er ikke gjeldende i IE8 RC1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det noen fra deres stab som lagde designet på gamle gamer.no når dere var med i tek.no?

Det er sinnsykt likt CSS-messig..

 

Et par ting som MÅ fikses:

 

Toppen: Fjern den orange knappen "SISTE NYTT" osv, det passer bedre å ha en helt clean header.

Bakgrunn: Klarer ikke å bestemme meg om det mønsteret er bra eller ikke. Kan være at det hadde vært bedre med en mer subtil bakgrunn, eventuelt fade ut mønsteret foran et lag med ren farge.

Siste blogger osv: Her må dere legge inn en hvit bakgrunn mellom de to tykke hvite strekene, eventuelt gjøre denne semi-transparent. Tror sistnevnte hadde tatt seg godt ut :)

 

Ellers må dere gjøre noe med forumet, men det har dere sikkert på listen :)

 

Edit: Jeg kan gjerne bistå med design om dere trenger :) Jeg KAN design :)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Et par ting som MÅ fikses:

 

Toppen: Fjern den orange knappen "SISTE NYTT" osv, det passer bedre å ha en helt clean header.

Bakgrunn: Klarer ikke å bestemme meg om det mønsteret er bra eller ikke. Kan være at det hadde vært bedre med en mer subtil bakgrunn, eventuelt fade ut mønsteret foran et lag med ren farge.

Siste blogger osv: Her må dere legge inn en hvit bakgrunn mellom de to tykke hvite strekene, eventuelt gjøre denne semi-transparent. Tror sistnevnte hadde tatt seg godt ut :)

 

Jeg er ganske enig med det du sier Kenny Bones. ;)

 

Jeg ville kansje beholdt det nederste bilde som var der redaktøren og det der står. :)

Lenke til kommentar
Treghet

I Internet Explorer så går det veldig tregt å scrolle på nettsida. Dette er så og si den eneste sida som det går tregt på også, i forhold til andre nettsider.

Det er på grunn av at bakgrunnen er satt til fixed. Vet ikke hvilken versjon du har, men prøv å oppdatere til IE7. Problemet er ikke gjeldende i IE8 RC1.

Jeg har IE7, og opplever scrolling som et problem. Det er nok pga at bakgrunnen er fast for ingen andre nettsider jeg er innom har det og dette problemet.

Lenke til kommentar
Treghet

I Internet Explorer så går det veldig tregt å scrolle på nettsida. Dette er så og si den eneste sida som det går tregt på også, i forhold til andre nettsider.

Det er på grunn av at bakgrunnen er satt til fixed. Vet ikke hvilken versjon du har, men prøv å oppdatere til IE7. Problemet er ikke gjeldende i IE8 RC1.

Jeg har IE7, og opplever scrolling som et problem. Det er nok pga at bakgrunnen er fast for ingen andre nettsider jeg er innom har det og dette problemet.

BYTT til Opera eller Firefox. Du vil bli frelst! ;)

Lenke til kommentar

Nå skal det ikke være nødvendig å bytte nettleser, så det er ikke et særlig godt argument. (Annet enn vekk fra IE6)

 

Jeg testet nå selv siden i IE7. Det eneste som lagger her er på toppen, og det er nok på grunn av png-bildet med en gjennomsiktig gradient. IE har aldri vært god på png-bilder.

Lenke til kommentar

Synes alt for få har fått øynene opp for Google Chrome. Først brukte jeg IE og trodde jeg aldri ville bytte. Så prøvde jeg Opera, og trodde jeg aldri ville bytte den heller. Samme skjedde med Firefox. Men nå som jeg har prøvd Google Chrome, kommer jeg ALDRI til å bytte den, iallefall :p Ikke opplevd noen problemer med Gamer.no heller.

Lenke til kommentar

jeg er webutvikler så jeg bruker forsåvidt alle de 5 vanlige nettleserene (IE, FF, Opera, Chrome, Safari) og påpekte egentlig et problem med IE (designere må tenke på denne også).

 

Ja, det er et problem med hodet til artikkel (bildet) og bakgrunn ville jeg tro. Forøvrig så er det et helt sinnsyk bruk av nesting av divs på nettsiden, totalt unødvendig da du kan oppnå det samme med langt mindre, etter min mening

Lenke til kommentar

Jeg har endret bakgrunnen til å ikke være fixed nå, så da burde scrollproblemet være løst.

 

Det er litt mange nivå med div-er og styr her, ja. Det er imidlertid ikke noe som det blir prioritert opp å endre nå med en gang, men i neste rydderunde så er det definitivt en av tingene jeg kommer til å gå gjennom og gjøre noe med. Foreløpig er det imidlertid et par importjobber og sånt som står høyere på lista.

 

Jeg har også lagt til dynamisk resizing av artikkeloverskrifter i dag, så si i fra om dere opplever noen problemer i sammenheng med det eller andre småting. Jeg prøver å oppdatere Twitter-strømmen vår hver gang jeg legger ut noen småendringer, og det er bare å sende meg en direktemelding på Twitter dersom det er noe som dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...