Gå til innhold

Bit/U - Torrent "kveler" linja


Robinvi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har problem med at uTorrent og BitTorrent clientene "kveler" linja mi, det vil si at når jeg starter clienten så starter nedlastingen, MEN jeg mister muligheten til å surfe på netter. MSN forblir pålogget, men jeg kan som regel verken motta eller sende meldinger til noen. Da får jeg bare en error at meldingen ikke er levert.

 

Dette er mektig irriterende ettersom denne "kvelingen" av linjen også skjer etter at clienten er avsluttet. Ofte må jeg vente 5-10 minutter før jeg kan surfe, eller så må jeg restarte maskinen.

 

Jeg har lest litt på forumet uten å finne noe, og har også rotet litt rundt i settings uten å lykkes. Det skal sies at jeg ikke vet helt hva jeg holder på med her.

 

Noen som vet hva dette skyldes og hvordan jeg kan fikse det? Takker for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan prøve er å begrense opp- og nedlastningshastigheten og sette ned antall maksimum tilkoblinger og se om det hjelper.

 

Har du foreksempel 4.4mbit/0.5mbit setter du nedlastningshastigheten til 450-500KB/s og opplastningshastigheten til 30-40KB/s, maks antall tilkoblinger kan du sette til noe lavt i første omgang, foreksempel 75. Hvis dette hjelper kan du jo gradvis øke hastigheten for å se når det begynner å tulle :)

Lenke til kommentar

Vel, dette er jo noe av det som gjør at torrents ofte ikke er så godt likt blant "vanlige" brukere. Det krever en del mer av båndbredden din enn andre programmer som Limewire og Frostwire. Med det sagt så høres det litt drøyt ut at den skal bremse hastighetene dine flere minutter etter at programmet er avsluttet.

 

Har du koblet datamaskinen direkte inn i ruteren for å utelukke eventuelle mellomledd?

Lenke til kommentar
Vel, dette er jo noe av det som gjør at torrents ofte ikke er så godt likt blant "vanlige" brukere. Det krever en del mer av båndbredden din enn andre programmer som Limewire og Frostwire. Med det sagt så høres det litt drøyt ut at den skal bremse hastighetene dine flere minutter etter at programmet er avsluttet.

 

Har du koblet datamaskinen direkte inn i ruteren for å utelukke eventuelle mellomledd?

 

Er koblet direkte til routeren og åpnet portene torrent klienten bruker.

 

Er ikke 100% sikker, men tror problemet først startet etter at jeg innstallerte Vista på PC'en. Tror ikke det var slik med XP. Skal teste den andre linken der og se om det fungerer.

 

Bare å komme med flere tips hvis noen har.

Lenke til kommentar

Da jeg ikke bruker annet en Azareus eller Vuze som det nå heter så kan jeg ikke si noe om dem andre programmene du bruker.

 

Men I Vuze så stiller jeg fart inn og ut nede enkelt, ca 5kb ut og jeg kan surfe uten problemer..spiller World of Warcraft mens det står å laster og det går fint også.

 

Dette har ikke noe å si om du kjører via rutere eller noen ting.. ihvertfall ikke for meg. Gjort dette på 3 forskjellige maskiner i flere år med samme resultat.

 

http://www.vuze.com/app

Lenke til kommentar
Når jeg satt på litt heftigere linje, var det faktisk routeren min som var problemet, og ikke linjen. Hvilken router har du?

 

Har kun kun 1 router og det er en Speedthouch router, den har igen trådløs tilkobling heller. Standard router som følger med NextGenTel's internett pakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...