Gå til innhold

Trenger råd til Medieval 2 strategi.


Anbefalte innlegg

Okay, så sittuasjonen er som følger. Jeg spiller som Frankrike. Campaignen går egentlig veldig bra. Jeg har erobret alt det som er dagens Frankrike, nordre delen av dagens spania, deler av dagens tyskland og norde Italia og Tunisia. Har det mektigste imperiet på absolutt alle punkter i statestikken.

 

Så problemet, etter en lengre periode med fred hopper pluttselig Spania, Portugal, Tyskland, Ungarn og Pavestaten på meg. Jeg er bokstavelig omringet. Spania i vest, tyskland i øst, Paven i sør og.... Portugal i nord hehe. Portugal har laget seg et mektig imperie i UK og eksisterer ikke lenger i Iberia, England har blitt forvist til to provinser i nederland.

 

Selv om alle disse landene er medium minus i styrke, er de sammen en fiende jeg nå tror jeg ikke kan slå når de jobber sammen. Så hva jeg tenker er at kan jeg skape fred med enten Tyskland eller Pavestaten har jeg en god sjangse til å slå alle de andre. Men å skape FRED med noen av de, nei det klarer jeg ikke.

 

Akkurat nå er jeg litt desperat å trenger fred for en hver pris, med i alle fall en av de. Så jeg tenker; ok jeg har ganske bra med penger, ca 10 000 pr runde. Men nei, ingen ønsker og stoppe krigen for den summen. Heller ikke med alt annen om jeg kaster på lasset map og trade. Ok greit. Jeg har 22 provinser, jeg kan kvitte meg med et par for prisen av fred. Men nei ingen ønsker det heller. Så jeg går gjennom alle ytter provinser med dårlig inncome eller som jeg har problemer med opprør. Jeg kommer frem til at jeg kan kvitte meg med 4 provinser. Men nei. Ingen ønsker fred for 4 provinser og 10 000 Floriner.

 

Så her blir jeg irritert og tenker jeg bare skal sjekke hva som skal til for å skape fred. Så jeg tilbyr ALLE mine 22 provinser untagen hovedstaden, samt det jeg har av penger. Spania avslår grovt, samme gjør Portugal, Tyskland kan absolutt ikke tenke seg et fransk Imperia ei Ungarn. Til slutt sier Pavestaten ja takk. Ok, så med paven har jeg en sjangs. Men nei, alle forslag untagen alt jeg eier og har blir avslått.

 

Yes da, blir ikke akkurat vanskelig å forbedre AI diplomatiet i Empire, for i Medieval 2 er det ikke eksisterende.

 

 

Dette ble en lang post. Men noen som har Noen forslag til videre spilling her?

 

Slik jeg ser det er Krigen med spania egentlig en jeg vil fortsette og som jeg vinner lett. Men den opptar armeer. Og om jeg trekker meg ut med de fleste troppene vil jeg for bli på defangsiven også i vest. I nord er portugal ikke så stor utfordring, de har tatt en av mine byer. Men er ellers lite aktive. I vest i nord Italia er den største utfordringen. Der blir jeg nok snart kastet ut av en samlet Tysk og pavestat armee.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du selv nevner, AI er ikke eksisterende. Bueskyttere og en eller annen enhet med sverd/spyd på murene til byene som er utsatt. Samt 2-3 kavaleri for å wrecke havoc blant armeer som bærer stiger e.l.

 

Så knuser du bare Spania som du har planlagt og da slipper du å kjempe på den fronten. Man kan nesten begynne å lure på hvorfor du ikke har knust Spania tidligere...

 

Ellers trenger du jo bare 2 store hærer. En for å knuse spania, og en for å holde kontroll i vest/nord.

Lenke til kommentar

Det korte svaret på hvorfor jeg ikke har knust spania tidligere, er at jeg har vært i nok andre kriger som det er.

 

Akkurat nå deler jeg resursene mine i tre. Tre armeer, en mot spania, en mot portugal og en mot paven og Tyskland.

 

Så liten vits i å trekke meg ut av spania, for de takler jeg lett. Men portugal har erobret en av mine byer og er en konstant trussel fra nord om jeg ikke gjør noe med de. Tyskland og paven er jeg stykt redd er for sterke for meg i lengden slik det er nå.

 

Ok, så da fortsetter jeg en defangsiv og antagelig sakte tapende kamp i vest, holder meg der jeg er i spania til jeg har fortet meg og dytta portugal ut av nord frankrike, Sende den Nord franske armeen til spania, fullføre den kampen for så og sende de to armeene til Vest fronten. Hmmm. jo det ser ut som det eneste alternativet.

Lenke til kommentar
Det korte svaret på hvorfor jeg ikke har knust spania tidligere, er at jeg har vært i nok andre kriger som det er.

 

Akkurat nå deler jeg resursene mine i tre. Tre armeer, en mot spania, en mot portugal og en mot paven og Tyskland.

 

Så liten vits i å trekke meg ut av spania, for de takler jeg lett. Men portugal har erobret en av mine byer og er en konstant trussel fra nord om jeg ikke gjør noe med de. Tyskland og paven er jeg stykt redd er for sterke for meg i lengden slik det er nå.

 

Ok, så da fortsetter jeg en defangsiv og antagelig sakte tapende kamp i vest, holder meg der jeg er i spania til jeg har fortet meg og dytta portugal ut av nord frankrike, Sende den Nord franske armeen til spania, fullføre den kampen for så og sende de to armeene til Vest fronten. Hmmm. jo det ser ut som det eneste alternativet.

Ser ut til at du har litt problemer med å vite hva vest og øst er ;) .

Lenke til kommentar
Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvordan erklærer jeg et crusade?

Warpath og jihad går bra, men det ser ikke ut til å funke på cardinalen min.

 

Om du ønker å erklære et crusade så må du vel spørre paven, er en knapp til høyre for pavebilde eller noe, husker ikke i farta. Om du mener å faktisk bli med på et eksisterende crusade, så må du velge en hær som har en general, da skal det være en join crusade knapp et sted på info skjermen om den hæren.

Lenke til kommentar
Det korte svaret på hvorfor jeg ikke har knust spania tidligere, er at jeg har vært i nok andre kriger som det er.

 

Akkurat nå deler jeg resursene mine i tre. Tre armeer, en mot spania, en mot portugal og en mot paven og Tyskland.

 

Så liten vits i å trekke meg ut av spania, for de takler jeg lett. Men portugal har erobret en av mine byer og er en konstant trussel fra nord om jeg ikke gjør noe med de. Tyskland og paven er jeg stykt redd er for sterke for meg i lengden slik det er nå.

 

Ok, så da fortsetter jeg en defangsiv og antagelig sakte tapende kamp i vest, holder meg der jeg er i spania til jeg har fortet meg og dytta portugal ut av nord frankrike, Sende den Nord franske armeen til spania, fullføre den kampen for så og sende de to armeene til Vest fronten. Hmmm. jo det ser ut som det eneste alternativet.

Ser ut til at du har litt problemer med å vite hva vest og øst er ;) .

 

hehe jo da, du har et poeng. Sende den Nord franske armeen til spania, fullføre den kampen for så og sende de to armeene til Vest fronten. Meningen er nok å sende mine armeer fra Spania til ØST fronten. Takk for rettelsen ;)

Lenke til kommentar
Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvordan erklærer jeg et crusade?

Warpath og jihad går bra, men det ser ikke ut til å funke på cardinalen min.

 

Om du ønker å erklære et crusade så må du vel spørre paven, er en knapp til høyre for pavebilde eller noe, husker ikke i farta. Om du mener å faktisk bli med på et eksisterende crusade, så må du velge en hær som har en general, da skal det være en join crusade knapp et sted på info skjermen om den hæren.

 

Fant knappen:)

Lenke til kommentar
Det sto at man måtte ha hatt kontakt med andre faksjoner for å unlocke de, må man fullføre campaign først for å unlocke?

 

Gjør som Shicca foreslo, er ikke vanskelig å finne ut hvordan du unlocker de selv. Men ellers ja, så er det slik at de nasjonene du utrydder i løpet av campaignen unlocker du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...