Gå til innhold

Codemasters kritiseres av Flashpoint-utvikler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Siden Codemasters ikke har rett til å bruke Bohemia Interactive-motoren eller noe annet fra dette Bohemia-utviklede spillet kan de vel ikke kalle sitt produkt en oppfølger, hevder Bohemia-sjef Marek Spanel i en pressemelding.

 

For noe tull...

Litt korrektur: "In the license agreement, Bohemia Interactive expressly reserved the exclusive right to develop sequels to the original OFP game".

 

Kilde

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
*snip*

For noe tull...

Uhm, nei? Det eneste Codemasters har er rettighetene på navnet Operation Flashpoint, ikke noe annet enn det, dermed synes jeg også at det blir feil å si at de har den offisielle oppfølgeren til OFP. Dersom J. K. Rowling hadde mistet rettighetene på navnet Harry Potter og de fikk forfatteren av Twilight til å skrive to til, er det riktig å kalle dem de offisielle oppfølgerene til Harry Potter bare fordi de eier navnet? I think not.

 

EDIT: Colossus svarte mye bedre enn meg :p

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
– Siden Codemasters ikke har rett til å bruke Bohemia Interactive-motoren eller noe annet fra dette Bohemia-utviklede spillet kan de vel ikke kalle sitt produkt en oppfølger, hevder Bohemia-sjef Marek Spanel i en pressemelding.

 

For noe tull...

Litt korrektur: "In the license agreement, Bohemia Interactive expressly reserved the exclusive right to develop sequels to the original OFP game".

 

Kilde

Ah, i så fall er det selvsagt en helt annen sak. Jeg synes ikke setningen hadde så mye mening egentlig.

Lenke til kommentar
Siden Codemasters ikke har rett til å bruke Bohemia Interactive-motoren eller noe annet fra dette Bohemia-utviklede spillet kan de vel ikke kalle sitt produkt en oppfølger

Dette er jo bare dumt å si. En spillmotor har ingen påvirkning på om spill er en oppfølger eller ikke. Mange spill har hatt nye motorer for sine oppfølgere.

 

Litt korrektur: "In the license agreement, Bohemia Interactive expressly reserved the exclusive right to develop sequels to the original OFP game".

 

Kilde

Om dette stemmer har Codemasters gått over streken. Hva som kommer ut av dette kan bli interessant å se. Men jeg syns pressemeldingen er ganske tåpelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

ArmA var jo ikke et bra spill engang, håløst buggy og fult av feil. Hadde Bohemia hatt litt selvinnsikt hadde de vært stille. OPF fortjener tross alt en bedre oppfølger enn Armed Assault.

Lenke til kommentar

Når BI selv hiver millioner av dollars in i nye Arma 2, så er det vel naturlig at det blir litt kniving mellom de og Codemasters.

 

BI har jo helt klart ett poeng her. Codemasters markedsfører spillet sitt ved å hevde at det var de lagde OFP 1, noe som ikke stemmer.

 

Her er den orginale pressemeldingen forresten:

 

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikon...p;#entry1329006

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar

Jeg holder med Bohemia her. Se på Football Manager-spillene f.eks. Eidos stakk av med rettighetene til navnet Championship Manager, og fikk laget nye spill med det navnet, men vi alle vet at SI's FM er det virkelige CM... Hvis det ga noe mening?

 

Men uansett er det litt kjipt Bohemia også... Hva er vitsen med å eie et navn, om man ikke får lov til å kalle de neste spillene oppfølgere?

Lenke til kommentar

Poenget er jo at de feilaktig gir inntrykk av at det var de selv som stod bak originale Operation Flashpoint, noe som overhodet ikke stemmer. Jeg støtter Bohemia 100% her.

 

For de som enda ikke har fått det med seg... OFP1 var utviklet 100% av Bohemia Interactive (og i 4 år før CM kom inn i bildet), Codemasters var KUN en utgiver. Tragisk at de kan stjele andre folk sine ideer og arbeid på denne måten, samtidig som alle fjortisene hopper i taket...

 

 

ArmA er et veldig bra spill nå for tiden, og ArmA II vil bli enda bedre.

 

ArmA2 = Football Manager

OFP2= Championship Manager

 

Ingen tvil om at ArmAII er den EKTE Operation Flashpoint 2.

 

ArmA var jo ikke et bra spill engang, håløst buggy og fult av feil. Hadde Bohemia hatt litt selvinnsikt hadde de vært stille. OPF fortjener tross alt en bedre oppfølger enn Armed Assault.

Du vet ikke hva du snakker om.

Endret av Maniac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Poenget er jo at de feilaktig gir inntrykk av at det var de selv som stod bak originale Operation Flashpoint, noe som overhodet ikke stemmer. Jeg støtter Bohemia 100% her.

 

For de som enda ikke har fått det med seg... OFP1 var utviklet 100% av Bohemia Interactive (og i 4 år før CM kom inn i bildet), Codemasters var KUN en utgiver. Tragisk at de kan stjele andre folk sine ideer og arbeid på denne måten, samtidig som alle fjortisene hopper i taket...

 

 

ArmA er et veldig bra spill nå for tiden, og ArmA II vil bli enda bedre.

 

ArmA2 = Football Manager

OFP2= Championship Manager

 

Ingen tvil om at ArmAII er den EKTE Operation Flashpoint 2.

 

ArmA var jo ikke et bra spill engang, håløst buggy og fult av feil. Hadde Bohemia hatt litt selvinnsikt hadde de vært stille. OPF fortjener tross alt en bedre oppfølger enn Armed Assault.

Du vet ikke hva du snakker om.

 

Selvfølgelig vet jeg hva jeg snakker om, trenger man stort mer en en halvveis fungerende hjerne + ett sett fungerende øyne for å se en bug? Nei, dermed burde jeg ha mitt på det tørre.

 

Om det er bedre nå kan imidlertid ikke uttale meg om, siden jeg slutta å spille det etter første måneden pga. feil og bugs.

Lenke til kommentar

Tenk deg at du har utviklet et spill helt alene (jippi), og det brukte du 10 år på. For å endelig kunne gi ut spillet tar du kontakt med Kjell Kjempe Rik som sier ja til å være utgiver (for å tjene enda mer penger selvfølgelig). Spillet blir en suksess og du starter arbeidet med oppfølgeren, men DET gjør også Kjell Kjempe Rik og han bruker myyye penger på sin EGEN oppfølger.

 

Oppfølgeren hans blir en braksuksess. Folk geni erklærer mannen, og ingen får vite at det var DU som stod bak det originale konseptet.

 

Hvis de originale utviklerene sier at det ikke er en oppfølger, så er det ikke en oppfølger, enkelt og greit.

Det er i hvertfall ikke en offisiell oppfølger.

 

En annen grafikkmotor har egentlig ikke noe med saken å gjøre...

 

 

Zzztrøtt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...